|
מחבר: פרופ´ דב לנדאו למכובדי אריה
תאריך: 15/07/09 00:55
בעה"י
ראשית כל תודה שאתה דן בדיוק בנושא המאמר, דבר שלא כולם עמדו בו.
אם קראת את דברי הארוכים על "השאלה", ראית, שהשאלות החד ממדיות
שלהן רק תשובה אחת בודדת אינן תמיד השאלות הטובות. הן כמעט תמיד שאלות
של זיכרון ולא של שיקול דעת ואין הן מאפשרות חשיבה עיונית. בגלל בעיה
שיצר תלמיד בזדון אין טעם לבטל את האמון שלנו ביכולת התלמידים לענות
לעניו גם כאשר השאלה היא אמיתית וטובה ומאפשרת יותר מתשובה אחת.
שיהיה ברור. רק השאלות הללו הדורשות לשקול בין אפשרויות מחנכות את
התלמידים לחשוב. בגלל פשפש אחד או שניים או אפילו עשרה שהסתננו לתוך
הבית, לא ננהג כשוטים ונשרוף את כל הבנין.
|
|