אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

גדי ראונר


היסטוריה

חבר במשך
5 שנים 4 חודשים

מאמרים מאת

קסמים - כיצד מדינת וינלנד ניסתה לפתור את בעיות המשמעת במערכת החינוך ולהפוך למעצמה חינוכית?

פורסם: 03/10/2014 - 11:27
"תנו לי 200 מיליון דולר ואפתור את כל הבעיות " – קבע בהחלטיות ובנחרצות שר החינוך של מדינת וינלנד בישיבת הממשלה. עמיתיו ישבו מסביב לשולחן והקשיבו לו.

מכתב גלוי לגברת דפנה לב, ראש אגף החינוך בעיירת תל-אביב

פורסם: 03/10/2014 - 11:27
בעקבות הכתבה "רוב הנכשלים בבגרות נפלו באזרחות" – יעל געתון, העיר תל-אביב, גיליון 1510, עמוד 31, 11 בספטמבר 2009.

שלום לך חינוך

פורסם: 03/10/2014 - 11:25

חותמו של שר החינוך: הקמת רשות ארצית לטיפוח החינוך הערכי

פורסם: 03/12/2009 - 00:00
על פי המקובל, ממשלה הרואה את עצמה כשייכת למחנה הלאומי מן הראוי שתעמיד את נושא הערכים בראש סולם העדיפויות שלה.

לימודי אזרחות על ספסל הנאשמים

פורסם: 03/12/2009 - 00:00
גדי ראונר (מכתבים למערכת, הארץ, 2 בדצמבר 2009)

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה: על מה חייבים ההורים להלחם בבית הספר?

פורסם: 02/09/2009 - 00:00
הכל חשוב: חינוך אקולוגי חשוב וגם ציונות חשובה. בית ספר בטוח ללא אלימות בעל אקלים חינוכי מיטבי, גם זה חשוב. כיתות קטנות ומזגנים, בהחלט. שעות לימוד, שיעורי בית. הכל מאוד חשוב.

מה מלמדים: היסטוריה או זיכרון קולקטיבי?

פורסם: 02/09/2009 - 00:00
אתחיל בוידוי קטן : חודשים אחדים אחרי סיום עבודת הדוקטורט שלי אשר התייחסה לתכנים שנלמדו בכיתות ט' בנושא השואה, שקעתי בהרהורי כפירה ואמרתי לעצמי שהחומר שאספתי ובדקתי לא היה שייך להיסטוריה, אלא לתחום

נאציזם - צעד ראשון ביצירת גשרים להבנת התופעה

פורסם: 09/12/2008 - 03:00
חשיפת הרוע שבתוכינו: צעד ראשון ביצירת גשרים להבנת תופעת הנאציזם - בעקבות קריאת ספרו של ג'ונתן ליטל, נוטות החסד, הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, 2008

מחשבות על החינוך בימינו

פורסם: 05/26/2007 - 03:00
לו היו קיימים בינינו אינטלקטואלים אמיתיים ומחויבים לחברתם שבה חיים, הם היו צריכים להכריז על מרד ועל חרם. מרד נגד מה שהמסורת, הנורמות ו"המורס הישראלי", גרמו ללימודי ההיסטוריה בבית הספר. צא וראה: נערים לומדים חומר ממוקד למבחן בגרות מתוך המיקוד של המיקודית.

מעמדה של האמפתיה בהוראת היסטוריה – מבט עיוני

פורסם: 02/20/2007 - 02:00
האמפתיה היא המיומנות שבה עושה שימוש ההיסטוריון כאשר ברצונו לצלול אל תוך דמויות העבר ולהבנות את עולמם בהווה. היא כלי המאפשר לברר את העמדות/ הרגשות/ המחשבות/ הערכים/ האמונות של הדמויות ההיסטוריות. את ההיבטים הסמויים הללו ניתן להסיק על סמך עיון במסמכים ובמקורות שנותרו מן העבר, הראיות, ובאמצעות פעולה דמיונית המגשרת בין ההווה לעבר

לימודי היסטוריה בבית הספר – המחדל הגדול

פורסם: 02/03/2007 - 02:00
25 שנה אני מורה להיסטוריה: בבית הספר, בתנועת הנוער, במכללה ובאוניברסיטה.

מהי הבנה?

פורסם: 11/29/2006 - 02:00
you do not really understand something unless you can explain it to your grandmother.albert einstein חדשות-ישנות בתחום ההבנה

אני רוקה / פליקס לונה - ההיסטוריון והאמפתיה

פורסם: 08/11/2005 - 03:00
כשהתחלתי לעבור בין הדפים הראשונים של הספר הבנתי כי כאן נעשה ניסיון נועז (אולי חלוצי) לכתוב היסטוריה בגוף ראשון. במילים אחרות, ההיסטוריון נכנס לנעלים של הדמות ההיסטורית, רוקה, מי שהיה פעמים נשיא ארגנטינה בסוף המאה ה- 19 – ראשית המאה ה- 20, והוא כותב כביכול אוטוביוגרפיה.

הגולאג - כאשר האבסורד הופך למציאות

פורסם: 07/28/2005 - 03:00
גולאג סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים אן אפלבאום. תרגמה מאנגלית: כרמית גיא. הוצאה עברית.

הנצפים ביותר