אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

דב לנדאו


היסטוריה

חבר במשך
4 שנים 8 חודשים

מאמרים מאת

עמנואל: הנחות יסודות

פורסם: 06/22/2010 - 03:00
בעה"יהנחות יסודיש אנשים רבים, שאינם מבינים את התהליכים המתרחשים בתרבות.

למצוא חן ושכל טוב בעיני העמים ובעיני אובמה נשיאם

פורסם: 06/14/2010 - 03:00
בעה"י אחד העם, אביר הרציונליזם ואביר החילוניות הוכיח במאמרו "חצי נחמה", "כי אפשר שכל העולם חייבים והיהודים זכאים".

מושג ה - א מ ת ויחסו אל הפשט ואל הדרש - חלק ב

פורסם: 12/07/2009 - 02:00
חלק ב' של המאמר על מושג האמת ויחסו אל הפשט והדרש

מושג ה - א מ ת ויחסו אל הפשט ואל הדרש - חלק א

פורסם: 12/02/2009 - 02:00
לצורך השימוש היום יומי והמעשי נתפסה ה - "אמת" משך תקופות ארוכות במשמעותה העממית כהגד שתכנו מתישב עם המציאות, ולכן תכנו הוא ההפך של השקר. בדיבור היום יומי לא הקפידו לדקדק במושג, אך עם הזמן נוצרו מספר דרכים שתכליתן היתה להעלות את רמת החשיבה, ולהראות על יסוד חשיבה מדוייקת ופילוסופית, שהגד מן ההגדים הוא אכן "אמת".

היהודים בשואה – אמיתות ושקרים

פורסם: 07/15/2009 - 03:00
בעה"י היהודים בשואה – אמיתות ושקרים (מסקנה מכתיבת עשרות ביוגרפיות)

הספרות והתקשורת ולבטיהן בין חילוניות לדתיות חלק ב

פורסם: 05/26/2009 - 03:00
הספרות והתקשורת ולבטיהן בין חילוניות לדתיות חלק א הבדל שני בין העיתונות החילונית לדתית על הבורות ביהדות ובשאר תחומי התרבות

הספרות והתקשורת ולבטיהן בין חילוניות לדתיות חלק א

פורסם: 05/11/2009 - 03:00
כאשר אני שולל את קיומה של הספרות הדתית המודרנית, הנידון שלי אינו הספרות בכלל, ואף לא הספרות הדתית, אלא הספרות הדתית המודרנית בדגש מיוחד על המודרניות. אני גם יודע שעקרונית הרב קוק היה בעד העיסוק בספרות. עם כל זה הראתי שהוא רצה בספרות אחרת, ובשום אופן לא התכוון למה שמוכר לנו היום כספרות מודרנית. כל הציטוטים שאפשר להביא מ- "אורות התשובה" יש בהם כדי להראות שהרב דורש מן האדם להתמודד עם חסרונותיו. הוא זצ"ל לא אמר את הדברים הללו על הספרות. דבר זה נעשה רק בידי אלה שסלפו את דבריו.

סיפור פשוט: דמותו של שמעון הירש קלינגר ומקומה

פורסם: 03/16/2009 - 02:00
בע"ה על דרך האינדוקציה בפרשנות הסיפורת.

תיקונים הולמים לעומת רפורמות מיותרות בחינוך ובהוראה - חלק ב

פורסם: 02/25/2009 - 02:00
החשיבה והרגש הם שני דרכי קליטה מקבילות של תכני החינוך והלימוד. נשתדל להסביר את מהותם באמצעות מערכת מונחים עיוניים הכוללת את שלושת המושגים הבאים: השאלה החשיבה והפרשנות (או התשובה) בספרות ובמקרא. נראה שראוי לבדוק תחילה מהם חמשת תנאי היסוד הקודמים ללימוד החשיבה, ולכן חשוב שכל מורה המבקש לחנך לחשיבה לוגית ולחשיבה רגשית ישאל את עצמו כל יום בטרם התייצבותו לפני הכתה, חמש שאלות. כל שאלה ממוקדת באחד התנאים המוקדמים לדיון בחשיבה הלוגית מזה, ובחשיבה הרגשית מזה

תיקונים הולמים לעומת רפורמות מיותרות בחינוך ובהוראה - חלק א

פורסם: 02/16/2009 - 02:00
הציבור הישראלי מרבה לדבר על חינוך. למרבה הצער מתנהלת שיחה זו שברשות הרבים על-ידי אנשים שבניסיונם, בהבנתם המקצועית, ובהתמצאותם בעובדות, אין משום הכנה ורקע לשיח זה.

הנצפים ביותר