אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

בחירת צבעים בבניית אתר תדמית


התמונה של דודי שרון
בחירת צבעים בבניית אתר תדמית
בחירת צבעים בבניית אתר תדמית

אז אתם בונים לכם אתר תדמית, הכל טוב ויפה. אפילו השקעתם בעיצוב, שיהיה גם נחמד לכל גולש להיכנס אליו. אבל יכול להיות ששכחתם את הדבר החשוב ביותר – הצבעים. לצבעים יש השפעה פסיכולוגית חזקה על הרגשות שלנו. שימוש בצבע לא נכון במקום הלא נכון, יכול לגרור תוצאה הפוכה ממה שהתכוונתם, גם אם התוכן או העיצוב מאוד מאוד טובים.

כדי למנוע ממכם לשבת בתסכול מול המחשב ולתהות למה האתר לא עומד בציפיות שלכם, ריכזתי לכם כאן את הצבעים (הנורמליים. לא תמצאו כאן ירוק בקבוק, או לבן מדוזה) ואת ההשפעות הפסיכולוגיות שלהם על המתבונן. קריאה צבעונית ועליזה.

אדום – אז כמובן יש את הדברים המובנים מאליהם שמתקשרים לנו לאדום כמו אהבה ו"שכחתי לקנות מתנה ליום הנישואים", אבל מעבר לזה, אדום גם משדר אומץ, אגרסיביות ואפילו סכנה.

לכן, כשתרצו לשדר רוגע וביטחון לא תשתמשו באדום (שימו לב שבודדים הם הבנקים וחברות הביטוח שמשתמשים בצבע האדום).

אדום הוא צבע מאוד בולט, ולכן אם יש משהו שאתם רוצים להדגיש, שיבלוט לעין, שם תשתמשו באדום.

כתום – כתום הוא צבע מאוד עליז, שמזכיר לנו קיץ, כיף, ותפוז שמשפריץ לעין. בניגוד לצהוב, שגם הוא צבע מלא בשמחה, כתום הוא צבע שיותר מוביל לפעלתנות, לעשייה. אז אם מטרתכם לעורר במתבונן מרץ ונכונות לפעולה, כתום זה הצבע שלכם.

צהוב – אני מניחה שאתם מרגישים את זה גם על עצמכם, ברגע שאתם רואים צהוב בא לכם לחייך. אז כן, צהוב זה צבע של שמחה ושל אור.

צהוב מאוד יעזור לכם לקשר את התוכן המוצג לשמחה ולמשהו כייפי וחיובי בתת-המודע של המתבונן.

כמו כן, צהוב הוא צבע בוהק ובולט, ולכן משמש רבות להדגשה והבלטה.

ירוק – ירוק הוא צבע של בריאות. זה לא מקרה שחברות התה מרבות להשתמש בו. ירוק מקשר את מוחנו לטבע, לצמחייה, לנשימה בריאה ואוויר צח. גם לפי הקבלה, הסתכלות על צבע ירוק מביאה בריאות לגוף.

לכן, לרוב, מוצרי מאכל המנסים ליצור רושם שהם בריאים (ומקווים שתתעלמו מרשימת הרכיבים...) משתמשים בצבע ירוק.
אז אם מדובר באתר המתקשר לנושא של בריאות הגוף, כדאי לשלב ירוק.

כחול – כחול ידוע כמרגיע, כמו הסתכלות על הים. לכן מפלגות פוליטיות, מוסדות פיננסיים, והורים שצובעים את חדרי הילדים, מרבים להשתמש בכחול.

כחול משרה הרגשה של ביטחון ו"אתה יכול לסמוך עליי".

סגול – צבע ילדותי ומתקתק, ולכן נותן השראה למתבונן, יצירתיות ודמיון, כמו ילד קטן שעוד לא נכנס לעולם המבוגרים בעל התבניות הקבועות.

 ורוד – כידוע לכל, ורוד הוא צבע נשי מובהק. למה? לך תדע. אולי בגלל העליזות שבו, הרגשת ה"פינוק" שהוא נותן, או בכך שהוא יוצר קישור בתת-מודע הנשי לסיפוק צרכים.

לכן מוצרים ופעילויות יחודיים לנשים לרוב מנכסים לעצמם את הצבע הורוד. ורוד יוצר אצל בנות המין היפה, החכם והטוב-יותר-בכל-מובן, הרגשה של "זה שלי, זה מיועד לי"  ואת הרושם שתהיי יותר נשית ומאושרת אם תשתמשי במוצר המשווק.

חום – חום אוטומטית גורם להרגשת כבדות באוויר, אבל כבדות במובן החיובי. כלומר? הרגשת ביתיות, חמימות ( אולי לכן נקרא "חום"?), אינטימיות. לכן, מסעדות רבות נוטות להשתמש בצבע זה. אם אתם רוצים ליצור אצל המשתמש הרגשת ביתיות ולשדר משהו מרגיע ו"רק שלך", לכו על חום.

לבן – צבע מאוד נקי, ולכן משדר רוחניות, הארה, טוהר. כמו כן, מרבים להשתמש בו כיום כדי להשיג עיצוב יותר מודרני, חלק, בלי הרבה עומס על העין, אך עם זאת אלגנטי.

אפור – אפור מתקשר אצלנו מיד לחורף, לזקנה, ואפילו קצת לדכדוך, בייחוד בגווניו הבהירים, לכן לא מומלץ להרבות בשימוש בו. אלא אם כן זאת ההרגשה שאתם רוצים ליצור אצל הצופה, ובמקרה זה אני מעדיפה לא לדעת במה האתר שלכם עוסק.....

שחור – שחור, שחור. לשחור יש שימושים כה רבים וקישורים כה רבים, שאפשר ליצור איתו כמעט כל אפקט מבוקש. זהו צבע מאוד דרמטי, חד, בעל השפעה חזקה. טווח האפשרויות בו עצום, החל מליצור רושם גותי, מרדני ודיכאוני, ועד ליצירת אווירה קלאסית, אלגנטית ואירופאית. האפקט משתנה בעיקר ע"י בחירת הפונט והקו העיצובי הכללי של האתר, ופחות ע"י שילובי הצבעים.

זוהי סקירה כללית של הצבעים הבסיסיים והעיקריים הקיימים בעולמנו (ירוק בקבוק זה לא צבע! זה בקבוק ירוק!), שימוש תבוני ומושכל בהם הוא המפתח להצלחת אתרכם, ושימוש שגוי בהם יכול להפיל את כל עמלכם לפח האשפה הקרוב אליכם. לבחירת הצבעים יש את ההשפעה הכי גדולה על שגשוג האתר, ולכן אסור בשום פנים ואופן לזלזל בנושא.

מאחלת לכם שאני ואתרכם ניפגש בראש רשימת התוצאות של גוגל, והמון בהצלחה.

לשירות מקצועי בתחום אני ממליצה (בחום) לנסות את קוסטה –

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת דודי שרון