אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

כיצד להקים עסק: צעד אחר צעד


התמונה של אביגיל אגלרוב
כיצד להקים עסק: צעד אחר צעד

אז החלטת להקים עסק משלך? אתה לא לבד. כמעט אחד מכל שני אנשים מעוניינים להפוך ליזמים. ניהול עסק כרוך באתגרים, אך להיות הבוס של עצמך, ולעשות את מה שאתה אוהב, מוביל לסיפוק עצמי מתגמל ביותר. מדריך זה ינחה אותך בכל מה שאתה צריך לדעת, צעד אחר צעד, משלב הרעיון ועד לבניית המותג.

סיעור מוחות

כל עסק חדש מתחיל עם רעיון. משהו שאתה מבין בו היטב ושמלהיב אותך, או רעיון שעדיין לא חשבו עליו. ניתן להתחיל עסק מהבית, כמו שירות, טיפול בילדים, הפקת אירועים, עסק אינטרנטי כגון פיתוח אפליקציה, או הענקת שיעורים פרטיים להתנהלות באינטרנט. כל עסק שמשלב את הידע שלך, מבטיח את הצלחת העסק.

אפשרות נוספת היא להתחיל בזיכיון של חברה קיימת. אם תבחר ללכת בדרך זו, חלק משמעותי מהעבודה כבר נעשה. המושג, המותג והמודל העסקי נמצאים כבר במקומם. כל מה שאתה צריך הוא מיקום טוב ואמצעים למימון הפעולה. כשאתה חושב על רעיונות, עליך לשקול גם את המודל העסקי שלך. הלוגיסטיקה של המיקום בו תעשה עסקים והדרך בה תוכל להרוויח כסף.

לאחר שצמצמת את רשימת הרעיונות לאחד או שניים, חפש חברות קיימות בתעשייה שבחרת. למד מה עושים מנהיגי המותג הנוכחיים, ולמד כיצד אתה יכול לעשות את זה טוב יותר. אם אתה סבור שהעסק שלך יכול לספק לחברות אחרות משהו שאין להם, או לספק את אותו הדבר אך מהר וזול יותר, יש לך רעיון מוצק ומוכן ליצירת תכנית עסקית.

בניית תכנית עסקית. עכשיו שיש לך את הרעיון, קיימות מספר שאלות חשובות אותן עליהן לשאול את עצמך. מהי מטרת העסק? מיהו קהל היעד? מהן המטרות הסופיות? כיצד תוכל לממן את עלויות ההפעלה? כל התשובות לשאלות אלו מוצבות בתכנית עסקית כתובה היטב. תכנית עסקית מסייעת לך להבין את המקום אליו הולכת החברה שלך, כיצד תתגבר על המכשולים הפוטנציאליים, ומה עליך לעשות על מנת להפעיל את העסק,

הערכה פיננסית

לאחר שקבעת את המימון המשוער להקמת העסק, עליך להבין כיצד את הולך לכסות הוצאות אלו. האם יש לך את האמצעים למימון ההפעלה, או שעליך ללוות את הסכום הנדרש? אם אתה מתכנן להפעיל את העסק החדש שלך במשרה מלאה, יהיה חכם להמתין עד שיהיה לך לפחות חלק מהסכום הדרוש לעלויות ההפעלה ומימון שאר ההיבטים של החיים, לפני שתתחיל ליצור רווחים.

בעוד ששמונים אחוזים מהיזמים מממנים בעצמם את החברות החדשות שלהם, יתכן שעליך לגייס סיוע כספי מועט או נרחב, בהתאם לסוג העסק שאתה מתחיל. הלוואה מסחרית באמצעות בנק היא נקודת התחלה טובה, אם כי הבנק עשוי להציב קשיים רבים.

אם אינך מצליח לגייס הלוואה מהבנק, ניתן לבדוק אם אתה עומד בקריטריונים המזכים אותך לקבלת הלוואה מגופים ממשלתיים. טרם קביעת זכאותך לקבלת הלוואה, המשקיעים יבקשו לבחון את התכנית העסקית שלך, וזוהי סיבה נוספת לכתוב אותה היטב וביסודיות. הלוואות קטנות יותר מבני משפחה וחברים הן שיטה טובה נוספת לגמור את החודש בהתחלה, כל עוד אתה יכול להחזיר את ההלוואה בסופו של דבר.

הלוואה לגיוס ההון הראשוני, או כרטיס אשראי למימון עסקים קטנים הוא פתרון בר קיימא, אך אינו מומלץ. כרטיס אשראי משמש בעיקר כאמצעי להפעלת העסק, או על מנת לבצע רכישות גדולות אותן לא תוכל לממן בדרך אחרת. יזמים המשתמשים בכרטיסי אשראי צריכים לחשב בזהירות את שיעורי הריבית ותנאי המימון, ומומלץ בחום להפריד כרטיס אשראי עסקי מכרטיס אשראי אישי.

קביעת המבנה העסקי המשפטי

לפני שתוכל לרשום את החברה שלך, עליך להחליט איזה סוג של ישות משפטית היא נושאת. מבנה חוקי של העסק משפיע על תשלום המיסים אם משהו משתבש. אם אתה הבעלים הבלעדי של העסק, ובכוונתך להיות אחראי לכל החובות וההתחייבויות, אתה יכול להירשם כבעלים בלעדי.

שותפות, כפי שמונח זה מרמז, פירושה ששני אנשים או יותר אחראים כבעלי העסק חברה המונה עובדים רבים צריכה להירשם כתאגיד או חברה בעירבון מוגבל. בסופו של דבר, קביעת הישות המשפטית של העסק תלויה בך, בהתאם לצרכים הנוכחיים והמטרות העסקיות העתידיות.

מיתוג ופרסום

לאחר הכנת תכנית עסקית מוצקה, אבטחת מקורות המימון, ומעבר דרך המהמורות המשפטיות, אתה מוכן להתחיל  לעשות עסקים, נכון? לא כל כך מהר. רעיון גדול לא יפעל אם אנשים לא ידעו עליו.

אמנם קיים ערך רב לפרסום מפה לאוזן, אך עליך לעשות יותר מאשר רק להגיד במספר חוגים חברתיים שאתה מתחיל עסק. לפני שתתחיל למכור את המוצר או השירות, עליך לבנות את המותג ולגרום לאנשים רבים להיות מעוניינים בו. הקמת המותג היא הבסיס לכל ההחלטות העסקיות, השיווקיות והתקשורתיות שלך. זה כולל בידול ממתחרים, מסרים אישיים, והבטחות למתן פתרונות בהם הלקוחות הפוטנציאליים מעוניינים.

נוכחות אינטרנטית בצורת אתר אינטרנט ופרופילים ברשתות החברתיות חיונית כיום לכל עסק קטן. יצירת לוגו שמזוהה עם המותג ושימוש עקבי בו בכל הפלטפורמות הדיגיטלית, שימוש במדיה החברתית להפצת השמועה על החברה החדשה שלך. אתה יכול אפילו להשתמש בו ככלי לקידום מכירות. לדוגמה, אתה יכול לכתוב בדף הפייסבוק של החברה, ש-25 האנשים הראשונים שיעשו לייק לדף, יקבלו קופון הנחה בעת ההשקה הרשמית.

פתיחת העסק והפעלתו

אין שום דבר ששווה לתחושה של פתיחת העסק. יתכן אפילו שתהנה מהצלחה מיידית עם שפע הזמנות בזמן קצר לאחר הפתיחה. אך יש לזכור כי המשימה שלך רק מתחילה. על מנת לגרום לרווחים קבועים, עליך לוודא תמיד שהעסק שלך גדל. זה הולך לקחת מעט זמן ומאמץ, אך ניהול נכון יוביל ליצירת יותר רווחים בפחות הוצאות.

שיתוף פעולה עם מותגים מבוססים יותר בענף שלך הוא דרך מצוינת להשגת צמיחה. שיתוף פעולה עם חברות אחרות או אפילו עם בלוגרים בעלי השפעה שיקדמו את העסק בתמורה למוצר או שירות בחינם. כל דבר שיוכל לפרסם את שם העסק שלך.

פתיחת עסק יכולה להיות החלטה מסוכנת, אך הצטיידות בכלים ובמידע הנכונים, יכול להוביל את הדרך ליזמות מצליחה בזמן קצר.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

שה' יעזור לנו

אחלה כתבה

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב