אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים


התמונה של אביגיל אגלרוב
הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים
הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים

בריאות חברתית והצלחה בחיים פירושה יכולת לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם. תכונות אלו מאפשרות העצמה והשגת יותר יכולות מאשר כמעט כל דבר אחר. זהו אחד הכישורים החשובים ביותר בחיים.

כוח שכנוע כרוך בשימוש בשנינות, קסם ויכולת יוצאת מן הכלל לתקשר. שכנוע הוא היכולת להשפיע על אחרים לעשות מה שאתה רוצה שהם יעשו, לשנות את התנהגותם, או לשכנע אותם בדרך החשיבה שלך.

למעשה, יכולת זו משנה את החיים ומבטאת את ההבדל בין חוזק לבין חוסר אונים, הצלחה וכישלון, אושר ואומללות, ואיכות גבוהה של חיים חברתיים לעומת בידוד. יכולת לשכנע אדם אחר קובעת את רצונו להיות איתך, כמו גם את הכבוד, ההערכה, האמון וההערצה שהוא מפגין כלפיך.

באמצעות אמנות שכנוע אדם מעצים את עצמו ומקבל הזדמנויות אותן קשה או בלתי אפשרי לרכוש בדרך אחרת. יכולת זו מעניקה את החופש לנהל את אורח החיים בו תמיד רצית, כמו גם מעניק לך את ההזדמנות לסייע לאנשים אחרים בדרכים העולות על כל דמיון.

יתרונות כוח השכנוע

מיומנות שכנוע אנשים משיגה תמיכה, אמון וכבוד. אנשים רוצים לעשות יותר עבור אנשים בעלי יכולת שכנוע. בני המשפחה, המורים, החברים, הבוסים, העמיתים, הלקוחות, המכרים והזרים, מתפעלים מאדם בעל יכולת שכנוע, ומכבדים אותו.

מצב זה מעניק לך את החופש לעשות יותר עם חייך. זה מאפשר לך לבצע דברים במהירות, תוך השקעת מאמץ מועט או ללא מאמץ כלל. מה לא בסדר עם אנשים שרוצים לעזור לך ועושים דברים בשבילך? לגרום לאחרים לעשות את הדברים שאתה רוצה יכול לשחרר, להעצים ולשנות את החיים.

אנשים שיש להם כוח שכנוע מסוגלים לעצב ולהגדיר מצבים ואירועים רבים חשובים המתרחשים כיום, כפי שעשו אחרים לפניהם לאורך ההיסטוריה. אדם המשתמש במיומנות ההשפעה על אנשים בקנה מידה עולמי מסיבי, בסביבתו המקומית, במשפחתו, בקרב חבריו או בקרב זרים, מהווה השפעה מרגיעה. אנשים יודעים שיש לאדם זה את היכולת והכוח לשכנע, והם מעוניינים לעבוד איתו על מנת להשיג יעדים.

אלא שיש להשתמש בכוח שכנוע על מנת להשיג דברים טובים וחיוביים ולא דברים מזיקים. אדולף היטלר השתמש בכוח השכנוע שלו כדי לשכנע מיליונים של אנשים לעשות נזק ורוע מסיבי בעולם. אנשים כמו מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג השתמשו בכוח השכנוע שלהם על מנת לסייע לאנשים ולשפר את האנושות. יש להשתמש בכוח זה כדי לעזור לעצמך ולאחרים לחיות חיים טובים יותר ולהיות אדם טוב יותר.

אנשים שיש להם את הכוח האישי לשכנע, מושכים אליהם אנשים באופן טבעי, ללא שימוש בכוח או ניצול עמדת סמכות. אנשים רוצים לעשות דברים עבור אדם בעל אמנות שכנוע, מבלי לחשוש להשלכות או לתוצאות שליליות אם לא יעשו כן. המטרה היא להשפיע על אחרים ולשכנע אותם, אך לא לשלוט בהם.

שלבים להשגת כוח שכנוע

הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים הוא הרמה הגבוהה ביותר אותה ניתן להשיג בכישורים חברתיים. פיתוח מיומנויות חברתיות מוגדרת בארבעה שלבים: השלב הראשון של כישורים חברתיים הוא היכולת להתמודד בקושי, לנהל שיחות מזדמנות ומפגשים תוך קושי מסוים ומבוכה. השלב השני הוא היכולת להתחיל לשמור על יחסים חברתיים בריאים וליצור רשת יחסים חברתיים. השלב השלישי הוא היכולת להיחלץ ממצבים קשים ולנהל משא ומתן. השלב הרביעי והאחרון בכישורים חברתיים הוא אמנות השכנוע.

בדומה לכל דבר אחר, יש אנשים שנולדים עם היכולת לשכנע ולהשפיע בקלות על אנשים, ואחרים חסרים את היכולת הטבעית הזו, אך הם מסוגלים לפתח את הטכניקה ולשפר אותה במשך הזמן, עד שהם מסגלים בקיאות.

אנשים אלו יכולים לשפר מיומנות זו, אך אף פעם לא יפתחו כשרון אמיתי. השורה התחתונה היא שכל אחד יכול לשפר את יכולת השכנוע שלו באמצעות תרגול, מאמץ וזמן. זוהי יכולת חשובה ממנה מומלץ שלא להתעלם.

השלכות חוסר יכולת להשפיע

רוב הסיכויים הם שאם לא תוכל לשכנע אנשים או להשפיע עליהם במפגש חברתי, הם ישכנעו אותך. או שאתה יכול לשכנע אחרים שיסייעו לך להשתכנע על מנת לסייע להם. הטלוויזיה, הסרטים, הפרסומות, כלי התקשורת ורוב המפגשים החברתיים כוללים ניסיונות להשפיע ולשכנע בדרך זו או אחרת.

אנשים רבים לוקחים כמובן מאליו מגעים אנושיים או אינם מודעים לכך שמדובר בתהליך מורכב של שכנוע והשפעה. לכן יש לסגל את המודעות למצבים בהם אנשים או כלי תקשורת מנסים להשפיע עליך, ולפתח בררנות לגבי מתן יכולת ההשפעה והתגובה.

קיים הבדל בין הימצאות בעמדת כוח בה ניתן להגיד לאנשים מה לעשות ולשכנע אותם לעשות דברים. חשוב לבצע הבחנה ברורה בין אדם שמשתמש בשנינות, קסם אישי ויכולת שכנוע על מנת לעשות דברים רעים, לבין אדם שיש לו את הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים, כי הוא נמצא בעמדת סמכות.

רק בגלל שלאדם יש כוח וסמכות, אין זה אומר שיש לו את הכוח לשכנע. שני סוגי האנשים יקבלו משהו, אבל עם יכולת שכנוע ניתן להשפיע על אנשים לרצות לעשות דברים עבורך. הורים, מורים, בוסים, בריונים, ואנשי חוק, בעלי כוח וסמכות, משתמשים לעיתים בכוח שיש להם, בדרכים אלימות, כדי לכפות את רצונם על אחרים.

תפקידו של כל אדם הוא לשפר את כישוריו החברתיים, כך שיוכל ליהנות ממערכות יחסים בריאות, ולהשתמש ביכולותיו להשפיע על מנת להשיג מטרות ולפתור בעיות. בדומה לכישורים אחרים, יש ללמוד את השיטות, ליישם אותן ולתרגל אותן שוב ושוב, עד שהמיומנויות משתפרות לאט לאט, לאורך זמן.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב