אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

סרטי האימה המודרניים הטובים ביותר


התמונה של אביגיל אגלרוב

סקס, אלימות, ניתוק מהמציאות עם כותרות מזעזעות, מרוצי מכוניות, קצב מהיר, רוצחים פסיכוטיים. כשרוקחים חלק, או את כל המרכיבים האלו ביחד, ומניחים להם לבעבע, מקבלים מתכון לז'אנר סרטי אימה משובחים ומצליחים, או שנואים, שהתחיל כבר בשנות התשעים. רוב הסרטים המודרניים עוסקים בגיבורים אגדתיים אך מושחתים, מלודרמות מופרזות וטריקים צעקניים אחרים הזמינים לקהל על המסך הגדול, ב-DVD או להורדה בצפייה ישירה מהאינטרנט.

אבל עולם הקולנוע אף פעם לא יצר משהו חדש באמת. האולמות פשוט השתנו, ולעיתים נוצרו גרסאות 'מכובדות' יותר של יצירות עבר. גל של סרטים הושפעו מקלאסיקות קולנועיות של שנות הארבעים, שצמחו בעשורים האחרונים, ורשימות סרטים ארוכות עם כותרות מפוצצות מגישים לקהל תפאורה חדשה של רעיונות ישנים.

מאמר זה מסקר את סרטי האימה המודרניים הטובים ביותר, או השנואים ביותר, שהוצגו בעשרים השנים האחרונות, החל משנת 1995. רשימה זו מסקרת את זיכיונות שוברי הקופות ומתמקדת בסרטים שגרמו לתחושת 'אשמת התענוג' בקרב הצופים.

אני עומד לבד, 1998

סרט קיצוני, המתאר איש מופרע בסצנות מחרידות. מטרת הסרט היא לזעזע את הקהל בכל האמצעים הנדרשים. דיוקן תקיף זה של החיים בשולי החברה, מהווה סרט אותו הקהל אוהב לשנוא, ולא לחינם.

זהו אחד הסרטים האהובים על ג'ון ווטרס בעשרים השנים האחרונות. אבל מה שהופך אותו ממבחן סיבולת בלבד לסרט גורף רווחים אמיתי הוא השימוש בגימיק ה'אזהרה' העתיק, המכריז לקהל שיש להם שלושים שניות לעזוב את הקולנוע לפני שיא הסרט.

ראיתי את השטן, 2010

קניבליזם, עינויים, גיליוטינה בביצועים גרפיים, משל הנקמה של קים ג'י וון עשוי היה להיות אחד המותחנים הדרום קוריאנים המסובכים יותר מבחינה מוסרית, אך זהו גם אחד הסרטים החולים ביותר.

הסיפור הוא בסיסי: איש חוק (לי ביונג הון, כוכב 'שליחות קטלנית ג'נסיס), הולך אחרי פסיכופת (צ'וי מין סיק) שרצח את אשתו ההרה. הם משחקים במרדפים בסרט שבו לא ניתן להחליט מיהם הרעים ומיהם הטובים, כשצ'וי מגלם תפקיד גיבור אדיש מצמרר.

קראנק, 2006. ג'ייסון סטטהאם ובריאן טיילור במרדף בלתי פוסק, עם אספקה קבועה של מרוצי מכוניות, יריות אקדחים, וגופות מרוסקות, כשהסרט שזור בזוויות צילום מיוחדות, עירום, מבט כבד זועף של סטטהאם, ושפע רגעים קומיים.

נימפומנית הכרכים 1 ו-2, 2013. הקרדיט לסרט זה מגיע לבמאי הדני לארס פון טרייר, שביצע סרט תנועה בוער, על פי תסריט שופע התעוררות מינית של אישה בשנות השלושים המוקדמות שלה. שני הסרטים של הבמאי שופעים תאוות בשרים וסצנות שופעות של סקס, אם כי תוך כדי הצגת איברי מין ששופרו באופן דיגיטלי. עירום זה המוקרן מעבר לרגיל נושא מסר. זהו סרט זימה שבו כל סצנה מלווה בהיבט מוסרי.

נווד עם רובה צייד, 2011. רוטגר האואר הוא חסר בית נודד עם חלום כושל להיות 'חלאת העיר'. הסרט מתמקד ברצח זונה, קרבות בטלנים, עריפת ראשים, אוטובוס בית ספר מלא בילדים, ויריות. הסרט צמח לאחר קידום מכירות מאסיבי בשנת 2007, אך בעוד שהוא מהווה מעין קריצה נבוכה לז'אנר האימה, הוא זכה לבוז בקרב הציבור.

דחיית השטן, 2005. הפלט הקולנועי של רוב זומבי נראה כמבוסס על יצירות משנות השבעים. זהו סיפור על משפחה שרוצח סדרתי ושריף גזען רודפים אחריה. הסרט מציג שפע גופות בכל דרך, עם שחקנים המאופרים באיפור ליצן בסגנון ג'ון ויין.

הארי בראון, 2009. ככל שהוא מזדקן, מייקל קיין מתביית על תפקידי מורה וסבא. יחד עם זאת, במותחן זה הוא נזכר בימי הפלדה והנקמה. הארי מתגורר בשכונה לונדונית, ומוטרד מסמים ומלחמת כנופיות. כשהחבר הכי טוב שלו נרצח על ידי בריונים מקומיים, האנטי גיבור הקשיש צד את האחראי לרצח. זהו דיוקן נסתר של מלנכוליה, תמותה וצער, אך מתחת לסיפור הנקמה מסתתר צדק זועם והרג עקוב מדם.

התולעת האנושית, חלק ראשון, 2009. סרט האימה השערורייתי של טום סיקס. אין צורך אפילו לראות אותו כדי לחוש את האימה. מנתח גרמני מופרע לוכד תיירים ותופר אותם. כן, קל לשייך את הסרט הזה למשהו שהוא מעבר לקיטש עינויים פורנוגרפי, כפי שהוא בהחלט, אבל הסרט הזה ממחיש על המסך את זוהמת הבחילה, אם לא משהו אחר. הסרט ביסס את מקומו בפנתיאון הסטייה, וסיקס טען בשנת 2015: "אנשים אוהבים את העבודה שלי או שהם ממש שונאים אותה. אין באמצע, ואני מאוד גאה בזה".

תגיות נושא: 
שם מחבר: 
אביגיל אגלרוב

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב