אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הדרך הבריאה לאכול בחוץ


התמונה של אביגיל אגלרוב
אכילה בריאה במסעדות
הייתה תקופה בה נשים חונכו להשאיר תמיד מעט אוכל על הצלחת שלהן, כי זה לא היה מנומס לסיים כל פירור.

התנגדות לפיתוי לצאת למסעדה יכולה להיות קשה, במיוחד כאשר בחירות המזון לכאורה בלתי מוגבלות, כמו בעת הצגת תפריט הקינוחים. המפתח לאכילת ארוחות מחוץ לבית ללא זלילה מיותרת הוא שליטה המשולבת עם תכנון קטן מראש. שיטה בטוחה אחת לשלוט על הקלוריות היא לשלוט על הבחירות ולהזמין סלט או מרק למנה ראשונה, או לשמור את מחצית הארוחה ולקחת אותה הביתה בקופסה לארוחת הצהריים של מחר.

בחירת המסעדה

ברוב סוגי המסעדות, כולל מסעדות מהירות ומסעדות גורמה, ניתן לעבוד על תכנית לירידה במשקל. יש להישמר מפני מסעדות בסגנון 'אכול כפי שאתה יכול'. בואו נודה בזה, להגדרה זו יש פיתוי רב מידי.

כמובן שאם המסעדה האהובה היא מסעדת מזון בריא ואתה אחד מאותם אנשים מופלאים בעלי שליטה עצמית שיכולים להיצמד לתכנית אכילה בריאה גם כשהם נוכחים בפני שפע, ועדיין ליהנות, אפשר לאכול גם במסעדות כאלו, אך רוב האנשים מתפתים מידי ואינם כוללים מסעדות אלו ברשימת המסעדות המועדפות לשמירה על המשקל.

מומלץ למצוא מסעדה המציעה לפחות מספר אפשרויות בריאות כגון חזה עוף על הגריל וסלטים ירוקים. מנות אלו מופיעות גם על רוב תפריטי מסעדות המזון המהיר. מסעדות בסגנון משפחתי מציעות מגוון רחב של אפשרויות בריאות כגון מרקים, ירקות, סלטים, בשרים רזים, דגים ומנות עוף מוכנות באופן פשוט. קיימות גם מסעדות סטייקים הכוללות מספר אפשרויות של פירות ים או חלקים קטנים יותר של בשר רזה.

לשמור על פשטות

הזמנת מזונות שמוכנים באופן פשוט היא השיטה הטובה ביותר לאכילה בחוץ. רטבים ותבשילי קדרה הם מסתוריים וכוללים בדרך כלל הרבה שמנת, חמאה, גבינה או שומנים אחרים. למעשה, מסעדות מגישות מזונות טעימים בין היתר משום שהשפים אינם מהססים להוסיף הרבה שומן. אל תהסס לבקש מהמלצר לקבל מנה ללא חמאה, או לבשל את המנה עם מעט מאוד שומן.

מזונות פשוטים כמו ירקות בגריל, או דקים מאודים טעימים אם מוסיפים להם תבלינים, רוטב מירקות או לימון טרי. ניתן להתחיל ללמוד להתענג על הטעם של מזון טרי, שהוכן בפשטות, ולוותר על המרכיבים הנוספים המעשירים את הקלוריות.

מרכיב אחד שנמצא לעיתים קרובות במסעדות הוא גבינה, שיכולה להכיל הרבה שומן וקלוריות מיותרות. גבינה מזינה כשאוכלים אותה במתינות ולכן מומלץ לשמור על תכנית האכילה האישית בהמצאות הימנעות מהזמנת מנה המכילה גבינה.

למותר לציין שיש להימנע ממזונות מטוגנים, המתוארים בתפריט כפריכים או מתובלים בפירורי לחם, כולל צ'יפס. כל המזונות האלו מכילים שפע קלוריות מהסוג הלא נכון. ניתן להתפנק מידי פעם במזון מטוגן, אך לשכוח ממזונות מטוגנים בשמן עמוק כחלק קבוע מהתזונה.

בהזמנת מרקים, יש לבחור את אלו המבוססים על ירקות ולא על שמנת. מדענים מצאו כי כשאוכלים מרק לפני הארוחה, נוטים לאכול פחות במהלך הארוחה, היות ומרקים ממלאים, במיוחד כשהם מכילים ירקות.

רטבים לסלטים מוסיפים מספר עצום של קלוריות לארוחה, לכן מומלץ לבקש אותם בצד, כך שניתן לשלוט על השימוש בהם. יש לזכור כי רטבים מבוססי ירקות כמו עגבניות, בריאים יותר מרטבים המכילים שמנת לציפוי פסטה, בשרים, דגים או מנות ראשונות. במידת האפשר, מומלץ להשתמש בגרסאות דלות שומן של מיונז ורוטב לסלט. הטעם בדרך כלל דומה באופן מרשים.

לאכול קל ומעט

קל מאוד לאכול יותר מידי מהלחמניות המפתות החמות על השולחן. לכן מומלץ לקחת לחמנייה קטנה ולהרחיק את הסלסילה מהישג היד או לבקש מהמלצר שירחיק אותה מהשולחן. מומלץ לדלג על החמאה לחלחם, או פשוט להשתמש בכמות קטנה מאוד. טבילת לחמנייה בשמן זית היא בריאה יותר, כל עוד משתמשים בו במתינות.

הייתה תקופה בה נשים חונכו להשאיר תמיד מעט אוכל על הצלחת שלהן, כי זה לא היה מנומס לסיים כל פירור. לא בטוח שחוכמה זו מוצדקת, אך זה טריק טוב המסייע ללמוד איך לדחוף את הצלחת מהשולחן ולאכול קצת פחות. טריק נוסף הוא לחסוך מעט קלוריות מוקדם יותר ביום היציאה למסעדה, או בתחילת השבוע, כך שניתן יהיה לעשות קצת רושם של הנאה מארוחה מעט גדולה יותר.

עם תכנון מראש, בחירות חכמות ושליטה, ניתן ליהנות מאכילה בחוץ ולשמור על תכנית המשקל הבריא. כל שנדרש הוא מעט מחשבה תחילה ואולי חטיף בריא לפני היציאה למסעדה, על מנת שלא לאכול בפראות במהלך הארוחה.

מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

הדרך היחידה לאכול בריא בחוץ

היא לאכול בריא בבית.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב