אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

כוח הקמח ללא גלוטן


התמונה של אביגיל אגלרוב
כוח הקמח ללא גלוטן
כוח הקמח ללא גלוטן

אפייה ללא גלוטן דורשת שימוש בתמהיל קמחים. אם אתה חדש בתזונה נטולת גלוטן, מומלץ להתחיל עם התערובות הרגילות או לרכוש תערובות מסחריות לכל מטרה בחנויות מזון טבעי. ברגע שאתה חש בנוח עם הניואנסים של תערובות בסיסיות נטולות גלוטן, נסה לכלול בתזונה זני קמח חדשים בהדרגה. עם הזמן, תוכל להתאים אישית את המתכונים להעדפותיך האישיות.

הבנת התכונות והשימושים לקמחים חלופיים מציבה אותך על המסלול לבחירת המוצרים המתאימים ביותר עבור כל תהליך אפייה. ככל שאתה לומד איך להשתמש בקמחים אלו, אתה יכול לעצב מחדש את המאכלים האהובים עליך מבלי להתפשר על טעם ומרקם. למעשה, ניתן להוסיף ויטמינים, מינרלים, חלבון וסיבים חיוניים למאפים, לשם חיזוק הדיאטה בשיטות טעימות.

ניתן להכין בצקים מקמחים שונים שאינם מכילים גלוטן, אלו כוללים:

קמחי שעועית

הם עשירים בחלבון, סיבים וסידן. הסוגים השונים כוללים חומוס, שעועית וסויה. קמחים מסוימים כוללים תערובת קמחים עשויים מחומוס, פול מצרי ושעועית. הם עובדים היטב עם מאכלים כגון לחמים, פיצות ועוגות. נסה לערבב אותם עם קמח קורנפלור לתערובת מהנה ומזינה המעניקה מבנה ומרקם לאפייה. אחסן אותם בטמפרטורת החדר או במקרר.

יש להישמר מפני קמחי שעועית מסוימים המקנים טעם לוואי אותו חלק מהאנשים מוצאים כלא נעים. ניתן להפחית את הטעם באמצעות שימוש בפחות משלושים אחוזים של תערובות קמח במתכונים המכילים סוכר חום, שוקולד או תבלינים. קמחי שעועית אינם מתאימים היטב לטעמים עדינים כמו עוגיות סוכר וביסקוויטים.

קמח אפונה

זוהי התוספת החדשה ביותר של קמחים ללא גלוטן. היתרונות הרבים של קמח זה זהים לקמחי שעועית, אך ללא טעם הלוואי החזק. הם מכלים חלבון גבוה ומתאימים למאפים ללא תוספת טעם מובהק.

יש לאחסנם בטמפרטורת החדר או במקרר. קמח אפונה ירוק מקנה למוצר האפוי הסופי גוון ירוק. הוא מתאים לארוחות חג אך אינו מתאים לפריטי מאפה שצריכים להיות לבנים, והוא מקנה להם טעם עמילני.

דוחן

זהו הדגן הראשון ששימש למטרות ביתיות. הוא מקנה למזונות גוון בז' בהיר או צהוב. הוא קל לעיכול ומתאים למאפים קלים עם טעם הזהה לאגוזים מתוקים. הוא עשיר בחלבון וסיבים עשירים בחומרים מזינים.

קמח דוחן מוסיף מבנה לפריטים אפויים ללא גלוטן, ומצוין ללחמים שטוחים, פיצות ופריטים אחרים המכילים שמרים. יש לאחסנו במכל סגור היטב במקרר או במקפיא. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, אין להשתמש בקמח דוחן בכמות של יותר מ-25%.

קמח אורז

זמין כאורז מלא הגבוה יותר בסיבים, אורז מתוק המכיל עמילן גבוה יותר, ואורז לבן. המרקם משתנה בהתאם לטחינה בינונית או גסה. משמש לעוגיות, ביסקוויטים ומאפים עדינים אחרים. הטחינה הבינונית הזמינה ביותר, מתאימה לרוב המאפים.

טחינה גסה טובה ביותר עבור דגנים וציפויים. הוא קל לעיכול ומעניק למאפים גוון לבן וטעם תפל. קמח אורז מלא זהה לטעם אגוזים ויש לאחסנו במקרר. יותר מידי קמח אורז, אלא אם כן הוא נטחן דק ביותר, יכול לייצר טעם ומרקם מגורענים ולגרום לדברי המאפה להיות פריכים.

דגנים. קמח זה עשוי מזרעי צמח ירבוז רחב העלים. זרעי אמרנט מנופחים גם הם לגרעינים הנמצאים בדגני בוקר. הם עשירים בחלבון, סידן וברזל. יש לאחסנם בכלי אטום במקרר. מומלץ לא להשתמש בכמויות רבות של קמח זה, שכן הוא מעניק למאפים טעם לוואי מריר ומתחמם מהר מידי.

קמח תירס. מיוצר מגרעיני תירס, ומגיע בזנים צהובים ולבנים. צורה אחת של קמח זה משמשת לייצור טורטיות תירס. אם הקמח אינו זמין, ניתן ליצור אותו באמצעות טחינת קמח תירס לאבקה דקה במעבד מזון. הוא עשיר בסיבים עם טעם הדומה מעט לאגוזים. זהו מקור טוב לסיבים, ריבופלאבין, ניאצין, חומצה פולית, ברזל ותיאמין. יש לאחסנו במקרר בכלי אטום.

קמח שיבולת שועל. עשיר בסיבים וחלבון, ומוסיף טעם מרקם ומבנה לעוגיות, לחמים ומאפים אחרים. אם קמח זה אינו זמין, ניתן להכינו באמצעות טחינת שיבולת שועל גולמית במעבד מזון או במטחנת קפה. ניתן להחליף פתיתי קינואה עם שיבולת שועל שלמה ברוב המתכונים. יש לשמור אותו בכלי סגור היטב במקום קריר ויבש או במקפיא על מנת להאריך את חיי המדף שלו.

כוסמת. למרות שמה, היא אינה חיטה. זהו פרי ממשפחת הארכוביתיים, הכוללת גם חמציץ. יש לה טעם חזק המשתלב היטב עם קמחים אחרים ללא גלוטן. זהו מקור מצוין לחלבון מאוזן ושמונה חומצות אמינו חיוניות. קמח זה עשיר בוויטמיני B וסיבים. הוא זמין בסוגים קלים, בינוניים וכהים. קמח כוסמת קל מועדף בדרך כלל לאפייה, ויש לאחסנו בכלי אטום במקרר על מנת להאריך את חיי המדף שלו.

 

 

 

שם מחבר: 
אביגיל אגלרוב
מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר