אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

המלצה לדיאטה בפסח - דיאטנית קלינית בזיו


מאמר פרסומי
אתי אמיר, דיאנית קלינית בבית החולים זיו בצפת, צילום: המרכז הרפואי זיו
אתי אמיר, דיאנית קלינית בבית החולים זיו בצפת, צילום: המרכז הרפואי זיו

אתי אמיר דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו בצפת ממליצה על אכילה מאוזנת גם במהלך חג הפסח

ימי פסח וחופשת האביב  כרוכים פעמים רבות, בשינוי בהרגלי האכילה וסוג המזון שאנו אוכלים. אכילה מודעת היא כלל הזהב לשמירה על הבריאות והמשקל גם בתקופה זו.
אכילה מודעת מונעת מתוך הקשבה לתחושות הרעב ותחושות השובע והיא כוללת גם מודעות למזון שאנו צורכים, מה מקורו, איכותו והשפעתו עלינו. הנה מספר המלצות כלליות שיסיעו לכל אחת ואחד ליהנות בחג תוך כדי אכילה מודעת:

  1. ומשה היכה בסלע - הקפידו על שתייה של 10-12 כוסות מים לאורך כל היום ובזמן הארוחות, מה שיעזור לתחושת השובע ויקל על עיכול המצות.
  2. הלילה הזה, גם מרור - כדאי לכלול בסעודת החג ירקות מסוגים שונים במגוון צורות בישול. ירקות מכילים סיבים תזונתיים המשרים תחושת שובע ומשפרים את העיכול.
  3. מספרים ביציאת מצרים ואוכלים- אכלו לאט, תוך הנאה מהאווירה והאכילה ביחד. חשוב לזכור כי תחושת השובע מגיעה למוח רק לאחר 15-20 דקות של אכילה.
  4. ערב ליל הסדר לא אמור להיות יום צום. מתוך הקשבה לצרכי הגוף, מומלץ  לאכול את כל הארוחות כולל ארוחות ביניים, על מנת שלא להגיע מאוד רעבים לארוחת החג. להימנע מדילוג על ארוחות, ולהשתדל להיצמד לארוחות מסודרות הכוללות לפחות שתי ארוחות בינוניות בבוקר ובצהריים ועוד שתי ארוחות ביניים  קטנות הכוללות למשל פירות ואגוזים.
  1. הלילה הזה כולו מצה - מצה נוטה להשביע פחות מלחם ולכן אנו אוכלים ממנה יותר בהשוואה ללחם. ניתן לקנות מצות קלות הדלות יותר בקלוריות או מצות מכוסמין, חיטה מלאה העשירות בסיבים ולכן משביעות יותר ועוזרות למניעת עצירות.

מצה רגילה = 4 פרוסות לחם קל =  2 פרוסות לחם רגיל.
מצה קלה = 2 פרוסות לחם קל = פרוסת לחם רגיל.

  1. קניידלך - כדור אחד מספק כ-100 קלוריות . רצוי לאכול במידה ולקחת בחשבון  שכדור  אחד מהווה תחליף לכ 1 פרוסת לחם או חצי מצה.
  2. שמן – בפסח יש נטייה לטגן יותר מאכלים. השתדלו להמעיט באכילת מזונות מטוגנים ולהחליף את צורת הבישול עד כמה שניתן לאפייה\בישול.
  3. עוגיות הפסח- עשירות מאוד בשומן. הבוטנים והקוקוס עשירים בשומן. ניתן להגביל באכילתן ולבחור בפירות כתחליף.
  4. גם אם בארוחה אחת יותר קשה לשמור על המסגרת, חשוב לא להיגרר לאכילה בלתי מבוקרת בארוחות נוספות. יש לזכור, כי מארוחה אחת חריגה לא עולים במשקל, מארוחה אחת ועוד אחת ועוד אחת… עולים גם עולים!
  5. אביב הגיע, פסח בא – חג הפסח הינו חג אביבי. החופשה הממושכת מזמינה לתכנן מראש בילויים משפחתיים בחיק הטבע שכוללים צעידות, רכיבה על אופניים, משחקי כדור, משחקי חברה ועוד. פעילות בילוי כזאת עוזרת לליכוד חברתי, להרגשה הטובה וכמובן תורמת לשמירה על הבריאות והמשקל.

חג שמח, כשר, בריא וטעים.

תגיות נושא: 

הוסף תגובה חדשה

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת תקשורות