אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

כיצד להרוויח מכתיבה לרשת


התמונה של אביגיל אגלרוב
כיצד להרוויח מכתיבה לרשת
כיצד להרוויח מכתיבה לרשת

כתיבה לשווקים מקוונים זכתה למוניטין שלילי בשנים האחרונות, בשל התופעה לפיה כותבים מרוויחים פרוטות, ואם לדייק, הם מרוויחים בדרך כלל כעשרים עד ארבעים שקלים למאמר באורך מלא. כתוצאה מכך, בעלי עסקים רבים, הזקוקים לכתיבת תוכן לאתרים שלהם, סבורים כי כתיבה לאינטרנט פירושה כתיבה להמונים, אך זוהי הכללה שגויה.

למעשה, קיימות אלפי הזדמנויות כתיבה באינטרנט המיועדות לפרילנסרים. יש לדעת כיצד למצוא את השווקים הפוטנציאליים הטובים ביותר, לספק להם כתיבה שפועלת היטב ברשת, וליצור מערכות יחסים מתמשכות שיכולות לייחד כותב תוכן. באמצעות ביצוע שיטות עבודה מומלצות, ניתן להרוויח בתוך זמן קצר משכורות משובחות.

מציאת ההזדמנויות הטובות ביותר לכתיבה באינטרנט

בשנים האחרונות חלה עליה בפרסומים ברשת, כמו גם פרסומים מודפסים המפרסמים תכנים נוספים באינטרנט. מעבר לשווקים ברורים אלו, כמעט כל עסק עם אתר זקוק לתכנים. תאגידים רבים מספור, עמותות ועסקים קטנים, פונים לכותבי תוכן ברשת על מנת לרכוש תכנים דוגמת בלוגים, מאמרים ותכנים שיווקיים המשלימים את המוצרים והשירותים שלהם.

חיפוש שווקים אלו מתחיל עם אתרים המציעים גישה חופשית לרישומי הזדמנויות כתיבה ברשת. בשלב הבא יש לשקול השקעת תשלום מנוי לאתרים מיוחדים המיועדים לפרילנסרים המחפשים עבודה. כותבים חדשים רבים נרתעים כשהם נתקלים ברישומים הדורשים דמי מנוי, אך התשלום עשוי להשתלם, והוא מחזיר את ההשקעה.

היות וזמן הוא כסף, יש להיזהר מהצעות לכתיבת בלוגים שהבעלים שלהם משלמים על פי חשיפה או תנועה. לעיתים יטען בעל העסק כי התשלום הבסיסי הוא X אך הוא מוכן לשלם חמישה שקלים לכל אלף צפיות בעמוד. באופן כללי, "בונוס התנועה" אינו מניב רווחים רבים, וניתן למצוא עבודה מכובדת יותר באינטרנט.

מומלץ לחפש מעסיקים המבקשים רמת ניסיון מסוימת, ומשלמים שכר סביר. שיעורי השכר משתנים במידה רבה, אך שווקים תחרותיים מבוססי אינטרנט מוכנים לשלם סכומים הנעים בין מאתיים שקלים לאלפיים שקלים עבור מאמר מקצועי או שיווקי בן חמש מאות עד שמונה מאות מילים. ככל שהאתרים גדולים ומבוססים יותר, כך הם נוטים לשלם מחירים גבוהים יותר.

לכל אתר יש את הקריטריונים שלו והתוצאות הצפויות מיחסי העבודה. אפשרות תשלום חלופית היא התמקדות בתעריף לשעה, תוך בדיקה מפורטת של הצעת העבודה, ומה היקף העבודה הנדרש מהכותב, לעומת התשלום. במילים אחרות, התשלום לשעה צריך להשתלם בהתאם לכמות והיקף העבודה הנדרשת. היקף העבודה נמדד במספר המילים, מספר הראיונות הדרושים להכנת הכתבה השיווקית או המאמר, ומספר השעות הכולל לביצוע העבודה.

לעיתים שווה להשקיע את הזמן בכתיבת מאמרים מקצועיים תמורת תשלום בסך מאתיים שקלים, אם העבודה הנדרשת היא מועטת. אם מדובר בנושא מוכר היטב אותו ניתן לכתוב במהירות ובקלות, הרווח הוא גבוה, ומשתלם לכתוב מאמרים רבים כאלו, גם אם הם קצרים, וגם אם התשלום הוא לפי שעה.

חיבורים עסקיים

מומלץ להשתתף באירועי נטוורקינג כדי ליצור קשרים עסקיים אישיים. לדוגמה, ניתן להשתתף באירועים של אגודת העיתונאים, או בועידות מקצועיות, בהם ניתן להתחבר עם אנשי מקצוע מובילים ולקבל עבודות כתיבה עבור אתרי אינטרנט ושווקים מקוונים שונים.

גם אם התרוצצות זו לא תוביל ישירות למשימות כתיבה, היא תשתלם לטווח הארוך. מפגשים אישיים הם בעלי סבירות גבוהה יותר למציאת עבודה בהשוואה לשכירת שירותי כתיבה מאנשים "חסרי פנים". מומחים סבורים כי 96% מהצעות העבודה מתקבלות לאחר היכרות אישית, או המלצות "מפה לאוזן".

פנייה לשווקי כתיבה באינטרנט

תחילה יש לקבוע מהם הצרכים האישיים. באופן כללי, בעלי אתרים זקוקים לכותבי תוכן פרילנסרים, אך אם זהו אינו קהל היעד האישי, יש לחפור קצת יותר לעומק, ולגלוש באתרים שונים על מנת לקבוע מי הם כותבי התוכן המובילים ברשת.

תהליך התנדנדות שווקים מקוונים זהה לתנודות בשווקי כתיבה מודפסת. ניתן לשלוח מכתב המלצה או הצעת מאמר פרטני, ואם קיימת הפניה אישית או חיבור קודם לעורך, יש להזכיר זאת בפניה, כמו גם להדגיש כל ניסיון בכתיבה לרשת. מומלץ להקפיד שהאתר האישי של כותב התוכן יפגין את יכולת הכתיבה המקצועית באופן קבוע, וכדאי גם לשלוח קישורים לתכנים רלוונטיים, שיוכיחו את המקצועיות והניסיון.

כתיבה מוצלחת לאינטרנט

כתיבה לרשת שונה מכתיבה לדפוס. מאמרים באינטרנט נוטים להיות יותר "קלילים" ממאמרים מודפסים. אך אין להניח שזהו סוג של כתיבה מהירה וזולה. אחרי הכול, על מנת לפתח מקצועיות, שווה ללמוד את הניואנסים הייחודיים לכתיבה אינטרנטית, ולכלול אותם בתכנים.

כתיבה עניינית. מאמרי אינטרנט נוטים להיות קצרים יותר ממאמרים מודפסים, והם אינם ארוכים יותר מחמש מאות עד שמונה מאות מילים למאמר, גם אם יש יוצאים מן הכלל.

שימוש בכותרות משנה. מדגישות את רציפות התוכן, והן חשובות במיוחד בכתיבת מאמרים ארוכים יותר. יש להשקיע את הזמן בשבירת התוכן למקטעים קצרים יותר עם כותרות ברורות על מנת להקל את הקריאה בקרב גולשי האינטרנט.

תוכן משכנע. טווח הקשב של גולשי רשת נמדד בעשר שניות, כך שחשוב אפילו יותר להקפיד שהפסקה הראשונה תהיה מרתקת באמת ותלכוד את תשומת הלב. למעשה, עורכים אתרי אינטרנט יכולים לעקוב על דפוס תנועת הגולשים, מספר הצפיות וכמה זמן הם נשארו בדף מסוים, כך שמספרים אלו צריכים לעבוד לטובת כותב התוכן.

סגנון הכתיבה. אין לצאת מנקודת הנחה לפיה כתיבה לאינטרנט אינה צריכה להיות מושקעת. יש למצוא את ה"קול" החזק והכיוון המותאם הפונה לסוג מסוים של קורא. בזמן הכתיבה, מודל העבודה צריך להיות ייחודי, ויש להכיר את אופי האתר והנושאים המכוסים בו בדרך כלל. תמיד מומלץ לבקש מהעורך הנחיות לסגנון קהל היעד של האתר.

קישורים למאמרים רלוונטיים. יכולת המאמר לשרת משאב בלחיצה אחת לקריאת מאמר נוסף, היא ייחודית לכתיבה באינטרנט. יש לדון תחילה בשיטות העבודה המומלצות עם העורך, ולכלול שניים או שלושה קישורים למאמרים קצרים אחרים.

הבנה ב-SEO. כתיבה מקוונת דורשת ידע בסיסי בקידום במנועי חיפוש. מאמרי SEO "גלויים" יותר למנועי חיפוש כשהם כוללים מילות מפתח פרטניות. מומלץ לשאול את הערך אם קיימים ביטויים מסוימים אותם הוא מעוניין לכלול במאמר, על מנת לשפר את נוכחות האתר בתוצאות החיפוש. בדרך זו, ניתן להפגין את המודעות לחשיבות קידום האתרים מבלי הצבת דגש מרובה מידי על הנושא, אך עדיין יש להתמקד תחילה בגולשים ורק לאחר מכן במנועי החיפוש.

זמינות למשימה הבאה. אחד היתרונות בכתיבה לאתרי אינטרנט, הוא שהם נוטים להזדקק ליותר תוכן בהשוואה לפרסומים מודפסים, ולעיתים קרובות יותר, כך שקל יותר לקבל עבודה קבועה לאחר הוכחת המקצועיות של כתוב התוכן המוכיח מהירות, אמינות ומקצועיות. כותבים זמינים לקבלת משימת כתיבה חדשה בכל פעם שהמשימה הקודמת הושלמה, מתוגמלים בדרך כלל יפה. מרבית בעלי האתרים אינם מעוניינים לנהל מאה כותבים, ומעדיפים להתנהל מול קבוצת כותבים קטנה עליה ניתן לסמוך שהעבודה תהיה חלקה.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

השאלה - כמה לוקחים למאמר ?

על פי שעה או על פי מילה ואם על פי מילה כמה למילה ?

זה תלוי

אם מדובר בפרויקט ענק - על פי שעה
אם מדובר במאמרים קצרים - על פי מילה.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב