אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

יתרונות הזכיינות של רשתות בתי קפה


התמונה של דודי שרון
יתרונות הזכיינות של רשתות בתי קפה
יתרונות הזכיינות של רשתות בתי קפה

בשנים האחרונות נפתחו בכל רחבי הארץ בתי קפה חדשים. בתי הקפה האלו משתייכים לרוב לרשתות שונות, ששומרות על צביון דומה בכל הסניפים ומתנהלות לפי תפריט שנקבע ברמת הרשת, עם מיתוג ונראות אחידים ותודעת שירות שאמורה להישמר בכל הסניפים באותה הרמה. מנגנון הקמת הסניפים האלו נקרא זכיינות, אחת השיטות העסקיות הפופולריות ביותר במאה העשרים ואחת.

מהם היתרונות של זכיינות רשתות בתי קפה בישראל ובכלל, כיצד פועל המנגנון ומה מרוויח ממנו כל אחד מהצדדים? על כך ננסה לענות במאמר זה.

לפני הכל, מהי בעצם זכיינות בתי קפה?

זכיינות בתי קפה היא מודל עסקי שמיושם כיום על ידי רשתות בתי קפה בכל רחבי העולם ופורח במיוחד בארץ. בתי הקפה הפכו למקומות מפגש קבועים עבור משפחות, חברים, פגישות עסקיות וגם עבור עובדים בהפסקת עבודה. למעשה כל אחד מאיתנו עוצר או מבקר בבתי הקפה לפחות פעם אחת בחודש ובדרך כלל אף יותר מכך, כך על פי מחקרים שנעשו ברחבי העולם.

הרצון של כולנו להנות מקפה איכותי, תפריט אחיד שהופך להיות מוכר ואהוב, כך שלכל אחד מאיתנו יש את המנה האהובה עליו ושירות מוקפד ומסור הופכים את סניפי הרשתות לבתים קהילתיים ושכונתיים, שמחליפים את אותו הקפה השכונתי הקטן שהכרנו בעבר.

כדי לייצר הצע לביקוש, נפתחים סניפים של רשתות בכל רחבי הארץ. מאחורי כל סניף כזה עומד זכיין, שרכש את הזכויות להקים סניף של רשת בתי הקפה, כשהוא למעשה זוכה לפיקוח וליווי של הרשת ובתמורה אמור להציג ולייצג את הסטנדרטים שלה.

כך משרתת הזכיינות את הזכיין

עבור צעירים רבים, החלום על עסק משלהם מתרחק כשהם מבינים ולומדים את ההשלכות של הנושא. כדי להקים עסק משלך, בייחוד בתחום המזון, עליך להשקיע סכומי עתק ולעבוד קשה כדי ליצור לעצמך קהל לקוחות שיחזיק את העסק על רגליו.

זכיין צעיר (או מבוגר) שלוקח על עצמו הקמה של סניף עבור רשת מוכרת, כזו שכבר מזהים אותה ברחוב ויש לה קהל לקוחות אוהד, יכול להקים עסק עצמאי מבלי להתמודד עם בעיות של שיווק, פרסום או מיתוג. הוא רוכש מהרשת בהשקעה נמוכה יחסית את הזכיינות, מקים סניף של הרשת שהוא מנהל והוא אחראי לו והרשת מספקת לו את המטרייה השיווקית, ההדרכה העסקית והמקצועית ואת הליווי שהוא זקוק לו.

התוצאה היא שאנשים צעירים זוכים לעמוד בראש עסק פעיל ורווחי, שמאחוריו רשת תומכת. רוב הרשתות בארץ מספקות לזכיינים פוטנציאליים קורסים מקצועיים, הדרכות, הכשרות וסיוע שיווקי ומיתוגי לאורך כל הדרך, כך שהוא יכול למעשה להתקדם ולהעשיר את הידע העסקי שלו ובאותו זמן לנהל עסק פעיל ומצליח.

כיצד מרוויחות מכך הרשתות?

מדובר כמעט בשאלה רטורית, שהרי הרשתות מרוויחות מודל עסקי רווחי ונוח. הזכיינים שרוכשים את הזכות להקים סניף של הרשת אמנם מקימים לעצמם עסק עצמאי, אבל זהו עסק שמפוקח על ידי הרשת ואמור לעמוד בכללים ובסטנדרטים שלה.

כך יכולה הרשת למעשה להגדיל את הפריסה שלה ברחבי הארץ, לחדד ולהציג את המיתוג שלה לקהל ולהגדיל את החשיפה שלה ללקוחות חדשים. בנוסף, היא יכולה להרוויח כסף ממכירת הזיכיון, מכירת חומרי הגלם לזכיין וקבלת אחוזים מהמחזור החודשי, כפי שנהוג בכל הרשתות.

ככל שהרשת מציעה אפשרויות לזכיינים רבים יותר, כך היא מגדילה למעשה את השורשים שלה בארץ, היא מקימה סניפים במקומות שונים ויוצרת תחרות גדולה יותר. זהו יתרון משמעותי לכל רשת שרוצה להתחרות בשוק בתי הקפה.

מאמר מקצועי זה נכתב על ידי קפה לנדוור – המספקת אפשרויות זכיינות בכל הארץ

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

אבטחת איכות שירות=זכיינות.

רשתות מקומיות ישראליות וגלובליות מייצרות מותגים בזכיינות-המייצרות תקני שירותיות איכותית במכירת מוצרים ממותגים ואיכותיים.

מתעניין מאוד בזכינות

המליצו עליכם מאוד

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת דודי שרון