אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אבוקדו: יתרונות בריאותיים ותזונתיים


התמונה של אביגיל אגלרוב

עשיר, קרמי וטעים, אבוקדו הוא פרי תכליתי המוסיף משקל ובריאות למאכלים רבים. אמנם הוא מכיל תכולת שומן גבוהה, אך גם עמוס בחומרים מזינים ונחשב כשיטה מצוינת להוספת שומן בריא לתזונה.

התזונאית לורה פלורס מסן דייגו מסבירה כי אבוקדו גבוה מאוד בחומצות שומן אומגה 3, מהסוג הטוב של השומן, בצורת חומצת אלפא לינולנית. הוא מכיל שומנים חד בלתי רוויים המסייעים בהורדת כולסטרול ומשפרים את בריאות הלב. לאבוקדו יש גם אחוז גבוה יותר של חלבון, כארבעה גרם, בהשוואה לפירות אחרים. רמת הסוכר שלו נמוכה גם היא באופן יחסי.

אבוקדו מכיל ויטמינים ומינרלים חיוניים רבים. לדברי פלורס, זהו מקור טוב לחומצה פנטותנית, ויטמין B5, ויטמין K וסיבים, המסייעים לעיכול ומסייעים בשמירת הסדירות. בנוסף, אבוקדו עשיר במגנזיום, זרחן, ברזל ואשלגן, ומכיל אפילו יותר אשלגן לגרם מאשר בננות.

אבוקדו טרי מכיל ליקופן ובטא קרוטן, שהם חומרים נוגדי חמצון קרוטנואידים חשובים. הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון אלו ממוקם בגוון הירוק הכהה של הפרי הקרוב ביותר לקליפה. נוגדי חמצון מסייעים בהפחתת נזק לתאים.

היתרונות הבריאותיים של אבוקדו

בריאות הלב

אבוקדו עשיר בשומן רב בלתי רווי מונו, המסייע בהפחתת רמות כולסטרול בדם והפחתת הסיכון למחלות לב. רמות גבוהות של הומוציסטאין חומצת אמינו קשורות לסיכון גבוה יותר למחלות לב, אך ויטמין B6 והחומצה הפולית הנמצאת באבוקדו מסדירים סיכון זה.

מחקר בן שבע שנים שפורסם בשנת 2013 בכתב העת לתזונה מצא כי אבוקדו קשור לירידה בסיכון לתסמונת מטבולית, המתייחס לקבוצת תסמינים המוצגת להגברת הסיכון לשבץ, מחלת לב כלילית וסוכרת.

הורדת כולסטרול

אבוקדו מסייע להורדת כולסטרול רע, וגם מגביר את רמות הכולסטרול הטוב. מחקר שפורסם בשנת 1996 בכתב העת למחקר רפואי מצא כי חולים עם היפרכולסטרולמיה קלה, כולסטרול גבוה, שצרכו אבוקדו בתזונתם במשך שבוע, חוו ירידה של 22% בכולסטרול וטריגליצרידים רעים, וגידול של 11% ברמת הכולסטרול הטוב.

אבוקדו גם משפר את הכולסטרול בקרב אנשים בעלי רמות שומנים טובות, אך יעיל במיוחד בקרב חולים עם בעיות כולסטרול מתונות. אבוקדו מסייע בדרך זו בגלל הכמות הגבוהה של המתחם בטא סיטוס טרול, המזוהה עם הורדת כולסטרול.

אנטי דלקתי. לדברי פלורס, לאבוקדו יש תכונות אנטי דלקתיות רבות. הוא מכיל פיטוסטרולים, חומרים נוגדי חמצון קרוטנואידים, חומצות שומן אומגה 3 וכהלים שומניים. אבוקדו מסייע לדלקת מפרקים שגרונית וניוונית.

ויסות רמות סוכר בדם. הרמות הגבוהות של השומנים החד בלתי רוויים באבוקדו מסייעות לעצירת העמידות לאינסולין, המסייע בוויסות רמות סוכר בדם. בנוסף, הסיבים המסיסים באבוקדו מסייעים בשמירת רמות יציבות של סוכר בדם. בהשוואה לפירות אחרים, פחמימות ורמות הסוכר הנמוכות באבוקדו מסייעות גם לשמירת רמת הסוכר בדם.

ויסות לחץ דם. הרמות הגבוהות של אשלגן באבוקדו מסייעות לשמירת השליטה על לחץ דם. איגוד הלב האמריקאי דיווח כי אשלגן מסייע לווסת את השפעות המלח, המגבירות את לחץ הדם.

ראייה. אבוקדו הוא מקור מצוין של לוטאין קרוטנואידים, המפחית את הסיכון לניוון מקולרי וקטרקט.

מערכת חיסונית. גלוטתיון הוא נוגד חמצון רב עוצמה הקשור בבריאות המערכת החיסונית. דו"ח שפורסם בשנת 2000 בכתב העת PNAS של אגודת התזונה מדווח כי מערכת החיסון עובדת באופן הטוב ביותר אם לתאי הלימפה יש רמת ביניים מאוזנת בעדינות של גלוטתיון. האוניברסיטה הלאומית האמריקנית מדווחת כי אבוקדו הוא מקור טוב לחומר זה.

מניעת מומים מולדים. אבוקדו הוא בחירה מצוינת לנשים הרות. הוא מכיל כמות משמעותית של חומצה פולית, החיונית למניעת מומים מולדים כמו ספינה ביפידה ומומים בצינור העצבי.

סרטן. לדברי פלורס, אבוקדו הוכח כמפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן הפה, העור והערמונית. יכולת זו מתאפשרת בשל התמהיל יוצא הדופן של תכונות נוגדות חמצון ונוגדות דלקת. בנוסף, מחקר שפורסם בשנת 2007 בכתב העת לביולוגיה של הסרטן מצא כי פיטוכימיקלים באבוקדו מעודדים תאים סרטניים מלהפסיק לגדול, ולמות.

עיכול. מרפאת מאיו מדווחת כי הסיבים באבוקדו מסייעים לשמירת מסלול עיכול, מעודדים פעילות סדירה של המעיים, בריאות המעיים ומשקל תקין.

עור. לינוס פאולינג, מאוניברסיטת אורגון, מדווח כי ויטמין C, וויטמין E הנמצאים באבוקדו מסייעים לשמירת עור מוזן וזוהר. המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד מדווח כי אבוקדו מכיל ויטמין B12 השימושי בטיפול בפסוריאזיס.

 

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב