אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

רכב היברידי - מומלץ או לא?


רכב היברידי - מומלץ או לא?
רכב היברידי - מומלץ או לא?. 123rf stock photo

בתקופה שבה יוקר המחייה הולך וצומח כל הזמן, מחירי הדלק מתעדכנים חדשות לבקרים ובדרך כלל כלפי מעלה, מציאת פתרונות אלטרנטיביים שיוכלו להעניק לנו את אותה מידה של נוחות בפחות כסף הפכה להיות פעולה מרכזית בעלת משקל רב.

למרבה המזל, היצרנים השונים מודעים למגבלותיו של הצרכן וכמענה על כך מספקים מגוון של פתרונות שונים שבהחלט מסייעים להקטין את היקף ההוצאות. בכל מה שנוגע לפתרונות התחבורה שלנו, עלויות השימוש הן לא הפרמטר היחיד שחשוב ויש להתייחס אליו. איכות הסביבה שלנו והנזק שנגרם לה כתוצאה משימוש בכלי רכב גם היא עניין חשוב שבאחרונה מתחילים לתת עליו את הדעת יותר ויותר, גם הרשיות באופן כללי, אך איתן גם כל צרכן וצרכן ברמה הפרטית.

כיום בשוק יש מבחר די עשיר של רכבים חסכוניים בדלק, כאשר ניתן לדבר על כמה קטגוריות של רכבים כאלה:

הנעה בגז - הנעה בגז היא מערכת שמותקנת על כל רכב. אין צורך לרכוש לכך רכב מיוחד ואת המערכת ניתן להעביר מרכב לרכב, מה שאומר שההשקעה הראשונית תלווה אתכם לכל הרכבים מעתה. עלות המערכת היא לא גבוהה ועומדת על סכום ממוצע של כששת אלפי שקלים בסך הכל, כאשר העלות של ליטר גז עומדת על מחצית מהעלות של ליטר דלק. חסכון מכובד למדי.

רכבים היברידיים - בתוך הקטגוריה של רכבים חסכוניים בדלק ישנם הרכבים ההיברידיים שמעניקים מערכת משולבת של חשמל ודלק. המערכת פועלת באופן משולב, כך שחלק מהנסיעה מתבצעת באמצעות החשמל וחלקים תוך שימוש בדלק. המנוע נטען בנסיעה, הוא מאפשר נסיעה מאד שקטה והוא בעיקר חוסך מאד בדלק.החיסכון המוערך של רכבים היברידיים עומד על כ- 30%. בנוסף לכך, רכבים היברידיים הינם מאד ידידותיים לסביבה.

רכבים חשמליים - האלטרנטיבה שקשה לה להיטמע בישראל, אך קיימת, בועטת ונדמה כי עתיד הניידות הפרטית הולך רק לכיוון אחד והוא הכיוון של רכבים חשמליים- הפתרון הידידותי ביותר לסביבה. נכון להיום עלות השימוש ברכבים חשמליים דומה מאד לעלות של השימוש בדלק, אלא שיש שתי נקודות חשובות שיש מקום להתייחס אליהן. הראשון הוא שעליית מחירי הדלק הוא לא אוסף של כמה מקרים חד פעמיים, אלא מדובר על מגמה ברורה של עלייה, מה שאומר שבעוד שעלות השימוש בחשמל תשאר יציבה יחסית, מחירי הדלק רק ילכו ויעלו. הנקודה השניה היא שיפור התשתיות הבלתי נמנע. נכון להיום פיזור תחנות הטעינה הוא לא רחב מספיק ומעבר לכך יש המון אתגרים לוגיסטיים בשימוש ברכבים חשמליים. ברור לכל בר דעת שגם נושא התשתית ישתפר באופן מהותי בשנים הקרובות ולכשזה יקרה סביר מאד שגם עלות השימוש תתחיל להיות זולה יותר.

אין ספק שהמחיר הוא פרמטר קריטי נכון להיות מה שאומר שפתרון רכב היברידי הוא הפתרון המרכזי והנדרש ביותר כיום.

 

מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

רכבים חשמליים

רכבים חשמליים אינם מועילים לסביבה, אם החשמל הנדרש להנעתם מופק מפחם. היות ששריפת פחם מזהמת יותר מאשר שריפת דיזל או בנזין הרי שאין בענין הרכב החשמלי תועלת סביבתית כלל ועיקר. גם ההנחה שמחירי הדלק בעליה תמידית בעוד מחירי החשמל ישארו יציבים אינה נכונה. בסופו של דבר מחירי החשמל יתישרו עם מחירי הבנזין והדיזל. מכוניות חשמליות יהיו "ירוקות" יותר רק אם:
1. תפתר בעית המצברים הכבדים והמסורבלים
2. יתקצר זמן ההטענה
3. הרכבים החדשים יוטענו ממקורות חשמל חילופיים כמו טורבינות רוח וקולטי אור.
היות שכמות החשמל המופק מרוח ומקולטנים פוטואלקטריים קטן מאשר אחוז אחד (!!) בודד של כלל החשמל המוזרם ברשת, הרי שמכוניות הייבריד וחשמל אינן הפתרון.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אבישי חאליסי