אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

כנס הפייסבוק הגדול – בחסות מתוקתקים


התמונה של אביגיל אגלרוב
כנס הפייסבוק הגדול – בחסות מתוקתקים
כנס הפייסבוק הגדול – בחסות מתוקתקים. צילום: פול סגל, כל העיר. שולח צילום: אריה חכים.

כנס הפייסבוק הגדול, שנערך השבוע במכון לנדר בירושלים, לימד עשרות אנשי עסקים את סודות השיווק בפייסבוק. כן. בפייסבוק. הכלי החברתי הזה, שלוקח כמה שעות מהיום שלך, יכול גם להחזיר.

הכנס נערך בחסות 'מתוקתקים, מכללה לשיווק באינטרנט'. מכללה שהוקמה בחסות מרכז אקדמי לנדר, עיתון 'כל העיר' ואריה חכים, יועץ למיתוג חברות ועסקים.

אז מה היה לנו שם?

אם הפייסבוק מאכלס יותר משלוש מיליון משתמשים פעילים בארץ, טיפשי לא לנצל אותו גם לעסקים. הדרך בה עובד הפייסבוק, מקנה לאנשי עסקים את האפשרות להתקרב אל הלקוח הפוטנציאלי שלו, וליידע אותו על שירות או מוצר שהיום, או בעתיד, יכול להיות רלוונטי עבורו.

יתרונות מערכת Facebook Ads

המערכת הזאת נותנת לבעל עסק את האפשרות להפוך את תקציב השיווק שלו להכנסות מיידיות. אפקטיביות המערכת נעוצה בעובדה שהיא בעלת יכולות הפיתוח הגבוהות ביותר, ומביאה את הנגישות אל קהל היעד, לפי הפילוח הבא:

  • גילאים
  • מין הגולש
  • מיקומו הגיאוגרפי
  • תחומי העניין שלו (נקבע לפי הרגלי ה'לייק' של הגולש)
  • מערכת יחסים – נשוי, רווק, במערכת יחסים, ועוד.

פילוח מתקדם – לקמפיינים המפרסמים דף עסקי פנימי בפייסבוק

  • חברים של חברים
  • גולשים שמשתמשים באפליקציה מסוימת שבנה בעל העסק
  • חברים של גולשים שמשתמשים באפליקציה זו.

הפילוח לא יגיע אל אנשים שאינם מחוברים לדף העסקי, ובכך נחסך תקציב הפרסום.

כל אלה הופכים באופן מיידי את הפייסבוק לערוץ שיווק בעזרתו ניתן להגיע אל קהל פוטנציאלי. או במילים אחרות – הכלי הזה מספק מדידה אפקטיבית ופילוח קהל היעד, שמוביל למהלכי שיווק מדויקים ביותר.

לפני שחברה מתחילה את פעילותה הפרסומית בפייסבוק, היא מגדירה את מטרת הקמפיין שלה בהוספת אוהדים לדף. האקט השיווקי הזה מתאים לחברה שרוצה למתג את עצמה, ולתת מענה ללקוחות שלה דרך דף הפייסבוק.

תוכן המודעה

תוכן המודעה צריך להיות קריא, פונה בגובה העיניים, בעל מסר ברור וממוקד, שמותאם אישית, עם כותרת הפונה אל הרגש באמצעות שאלה, מתן מידע, הצעת מתנה או חידוש.

יכולת הפילוח המעולה של הפייסבוק מאפשרת לאנשי עסקים להכין מספר גרסאות שונות של אותה מודעה. לדוגמה, מודעה לנשים תפנה בלשון נקבה ומודעה לגברים תפנה בלשון זכר.

שימוש בתמונות

תמונה שמושכת תשומת לב וממקדת את הפוקוס שלה על נושא אחד. הדמות בתמונה צריכה להיות ברורה, ורצוי שהמבט יופנה לכיוון המודעה. חיוך תמיד עושה מצב רוח ומזמין הקלקה.

על מנת להפיק את מלוא התועלת מהמודעה, יש להפנות אותה לפעילות בתוך הפייסבוק בצורת קידום פוסט, מידע או אייטם, הוספת לייקים לדף, קידום של אירוע והפנייה לטאב.

למה כדאי ללמוד ב'מתוקתקים'?

כי המכללה מציעה מגוון השתלמויות וקורסים במבחר נושאים, שהמכנה המשותף להם הוא מתן כלים לשיווק, פרסום ומיתוג העסק באינטרנט.

במכללה ניתן ללמוד בקורסים וסדנאות את דרך השימוש העסקי בפייסבוק, הפקה והפצת סרטים ביוטיוב, פרסום בגוגל, הקמת דפי נחיתה, עבודה ברשת העסקית לינקדאין, הקמת אתרי וורדפרס, ועוד מכלול נושאים חשובים ויעילים.

משרד יחסי ציבור שולח: 
מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב