אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

רק המעזים במיתוג, מצליחים


התמונה של אביגיל אגלרוב

בעולם שבו התחרות העסקית היא שגרת יום יום, מחויבים המנהלים לסגל לעצמם שיטת שיווק חדשנית. מיתוג עסקי נכון מהווה את התשובה המרכזית לשינויים שמתרחשים בתוך העסק ובסביבתו. מתחרים שונים נכנסים לתחום שלך, ולך לא נותר אלא למקד את העשייה העסקית השיווקית שלך במיתוג.
מותג מצליח הוא מותג שונה. משהו שמקנה ייחוד וזהות אחרת לעסק. אלא שזה לא פשוט בכלל, לבדל את העסק שלך מבין עשרות או מאות עסקים אחרים. עסק של מכונות כביסה, לדוגמא. כמה עסקים דומים יש? איך ידע קהל הצרכנים לבחור דווקא בך?
תוזיל את המחירים? תצא במבצעי הנחות מטורפים? בעיה. ממה בדיוק תתפרנס? ואיך תשרת אותך היטב תדמית של מותג זול?
יצירת יתרון על פני המתחרים תבוא רק דרך מיתוג נכון. התהליך אמנם יכול להמשך מספר חודשים ארוכים, וינכה משאבים רציניים מהתקציב שלך, ומזמן העובדים שלך, אלא שהמחיר שתשלם אם לא תדע למתג נכון את עצמך ואת העסק שלך, יהיה יקר פי כמה, במקרה הטוב, ויעלים אותך לחלוטין מהמפה העסקית, במקרה הרע.
מיתוג טוב לא בא לידי ביטוי רק במאפייניו הפיזיים. חשיבה שיווקית כזאת תגרום לך להתמקד רק בפרסום ועיצוב. אבל הצרכן לא יקבל את המהות הכוללת של המותג שלך. לכן צורת שיווק כזאת לא תחזיק מעמד לאורך זמן.
בניית אישיות למוצר שלך היא זאת שתהפוך את המותג שלך לייחודי בתוך נוף המותגים המתחרים ומכאן קצרה הדרך להשגת לקוחות נאמנים.
ארגון מצליח הוא כזה שיש למותג שלו תפקיד פונקציונאלי מעשי שמספק שירות מוצלח, לצד תפקיד מעשי, כזה שיוצר רגש אצל הצרכנים ומושך אותם אל הארגון.
הכוח של מותג טוב נמצא במחשבתו של הצרכן. התפקיד שלך כמנהל הוא להשפיע על המחשבות האלה וליצור תפיסה חיובית, כזאת שבאה לידי ביטוי בניחוש המצבים שבהם יכול להימצא הצרכן כשהוא נתקל במותג שלך.
מסע מיתוג מוצלח יכול לגרום לעסק שלך, ולא חשוב הגודל שלו, להיראות ולהתנהג כמו מותג ענק. מיתוג באינטרנט, למשל, מתבסס ומשלב בתוכו מכלול פעולות שיווקיות שונות כגון: פעילות ברשתות החברתיות, קידום אתרים יעיל, הבנת הרגלי הגלישה של קהל היעד שלך, ועוד פעולות שכל מטרתן אחת: לגרום לצרכן להרים את הטלפון וליצור איתך קשר.
לשיווק באינטרנט יש קצב אחר. על מנת למתג את עצמך טוב ברשת, אתה צריך אנשי מקצוע מהתחום. כאלה ש"חיים באינטרנט" ויודעים בדיוק איפה ואיך לשווק ולפרסם אותך ברשת. הם מכירים את השפה האינטרנטית, מכירים הרגלי גולשים, ויודעים להביא אותם אל האתר או הדף העסקי שלך, בכמויות ובמהירות.
לסיכום, זה עולם קשוח, ורק המעזים מנצחים. גם בעולם האינטרנט וגם בעולם העסקים, מי שיוביל הוא רק מי שממתג בצורה מנצחת.

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב