אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תרבות הלייק


התמונה של אביגיל אגלרוב
תרבות הלייק

אנחנו מוצפים במידע, ואין לנו שום דרך לשלוט בזה. בכל סדרה הכי תמימה בטלוויזיה, שותלים לנו איזה עשר פרסומות סמויות לפחות. לכן, אל לנו להתפלא כשאנחנו מוצאים את עצמנו בסופר מרקט מול מדף מיץ אוכמניות. מישהו דאג שנגיע לשם.

בעידן האינטרנט, חגיגת הפרסומות מרקיעה שחקים. העולם הוירטואלי השאיר מעט מאוד מקום למציאות, והכול, כולל הכול, אפשרי. אין לכם בית שאתם יכולים למכור כדי לממן פרסומת בטלוויזיה? אין בעיה. אנשים ממילא עברו לגור בתוך המחשבים שלהם. דברו אליהם במדיה שהם מבינים.

לא צריך הון עצמי משמעותי כדי לפרסם באינטרנט. צריך פשוט להתחבב על שתי מעצמות ברורות אך בולטות: הפייסבוק והגוגל. מספיק שתכתבו כמה שורות עם המילים השתולות הנכונות, וגוגל יהיה חבר שלכם. מספיק שתהיו אוהדים של דף עסקי ששייך ליצרן שפני צעצוע, כדי שגם הוא יהיה אוהד מושבע של הדף שלכם. קלי קלות. הציעו כמה משחקים, ולצידם כמה פרסים שווים, והשגתם יותר אוהדים. אף אחד לא באמת מתעניין במשהו, אבל כולם אוהדים של כולם. תרבות הלייק.

תערוכות, כנסים, אירועים עסקיים נוצצים, אנשים מחופשים בתחפושות ענק שמוכרות את הגבינה החדשה בקניון, מנופפים בשמות של חברות, בסימני ההיכר שלהן, ובסיסמאות השיווקיות המוכרות היטב, מגבירים לגמרי את המודעות ומחדירים היטב את הפרסום לתודעת הציבור. עובדה: מי לא יודע שבית זה גבינת קוטג'? או להיפך?

בעלי חברות שמבינים משהו בפרסום, או שיש להם יועצים שמבינים, מטמיעים מהלכים עסקיים שונים על מנת להגביר את המודעות למוצר או השירות שלהם, ולקדם אותו. הדמיון משתולל חופשי, והיצירתיות מרקיעה שחקים. אם מסע הפרסום מתוקתק היטב, לנו, הצרכנים, אין באמת מילה בעניין. אנחנו נלך ונקנה. כי ככה אמרו לנו.

מסעות פרסומיים שעשויים היטב, הם משהו שהלקוח הפוטנציאלי לא ישכח גם שנה אחרי שהוא יסתיים. מישהו, לא חשוב באיזה גיל, זוכר את 'חיים, תדליק את האורות'? לכן, ולדעתי הפרטית בלבד, אם כבר השקעתם בפרסום מטורף, לכו על המסר הנכון. משהו שייזכר לדורות. לפחות.

הפסיכולוגיה המציאה לכל העניין הזה מושג יפה: הנעה. איפה שלא תלכו היום, תשמעו אנשים יודעי דבר אומרים בחשיבות עצמית את צמד המילים האהוב: הנעה לפעולה. חברות בעלות הון ממשי, מעסיקות את גדולי המוחות שיזהו עבורן את הצורך שמניע את קהל היעד הפוטנציאלי שלהן, ואז, הצעד הבא הפשוט הוא בניית מסע הפרסום המתאים. אתם צריכים, אנחנו מספקים. זאת כל התורה.

אנשים מונעים מתוך צרכים שדוחפים אותם לפעולה. פסיכולוגים אוהבים לקרוא לצורך הזה: חסך. כשמשהו חסר לכם, הצורך בו מוביל אתכם לצרוך או לרכוש או להשיג או למלא את החוסר הזה. רק ככה תוכלו שוב לישון בשקט. אלא שברגע שהשגתם את המוצר שהוכתב לכם כחסך ממשי בהווייתכם, זה רק עניין של זמן עד שיופיע החסך הבא.
האדם הוא יצור חברתי. על זה בונים בעלי ההון. הם מחדירים לנו לראש שאם לא נרכוש את המוצרים שלהם, לא נהיה נאהבים, מקובלים, בטוחים, מוצלחים ובאופן כללי מהממים.

הייתי מספרת לכם על זה עוד הרבה, אבל תיכף סוגרים לי את הסופר מרקט, ואני פשוט חייבת את הטופו החדש שיצא.

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב