אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אם אתה יכול לחשוב את זה – אתה יכול לכתוב את זה


התמונה של אביגיל אגלרוב

מבחינתי, בלי הכלל המנחה הזה, כל מה שתכתוב יצא מאולץ.

אבל אם תיצמד אל הכלל הזה, תגלה שאתה לא צריך לפנות ארבע שעות לכתיבת מאמר. יש לך מה להגיד. כל מה שאתה צריך לעשות זה להקשיב טוב למילים שיש לך בראש, ולתת להן להציף את הדף או את המסמך שפתחת במחשב.

קהל הקוראים שלך בפייסבוק, באתר ובבלוג, לא טיפש, וגם הוא לא רוצה שיבזבזו את זמנו. אם תכתוב בכנות ובגובה העיניים, מהר מאוד תיצור לעצמך קהל שיחפש ברשת את מה שיש לך להגיד.

פעם התבקשתי לכתוב 400 מילים על לוחות שעם. בחיי שלא היו לפי אפילו ארבע מילים לכתוב על הנושא הזה. אלא מה? חיפשתי קצת חומר, חשבתי טוב טוב מה הייתי רוצה לשמוע על לוחות שעם, חשבתי מה הייתי מחפשת בעצמי לשמוע, לו הייתי צרכנית שזקוקה למוצר הזה, וכתבתי.

כן. כלל נוסף שיפה לכתיבה, בדיוק כפי שהוא יפה למכירות: תתעניין, במקום להיות מעניין.

כלומר, תחשוב על מה מחפש אדם שהקליד את מילות המפתח בגוגל והגיע אליך. אל תאכזב אותו בשליחת מילים כבדות ומפוארות. הוא ינטוש את האתר או המאמר שלך מהר מאוד ויחפש מישהו שמדבר אליו כך שהוא יכול להבין.

אם תכתוב 1500 מילים שלא אומרות כלום, אבל נראות כאילו יש לך מושג מה רצית להגיד, תשיג את המטרה ההפוכה. באותה מידה תוכל לכתוב 600 מילים ולייצר מאמר איכותי, בעל מסר טוב, והעיקר – הקורא נשאר.

למשל כתיבת מייל. לכאורה משימה פשוטה שלא מצריכה מחשבה מעמיקה מידי. אלא מה? אתה צריך לכתוב עכשיו מייל עסקי שיציג אותך ואת עיסוקך ברמה הטובה והברורה ביותר. מה הדבר הראשון שאתה עושה? פותח מילון ומשתמש במילים גבוהות, נכונות ו-סליחה, מתנשאות.

טעות!

כדאי שתטרח להתעניין בשלומו של הקורא שלך, או כל משפט פתיחה נעים אחר, לפני שאתה מפיל עליו מבול של מלל עסקי. אחרי שסיפרת לו על כל מה שאתה יודע לעשות, אל תשכח לסיים בברכה מנומסת, לא קרובה מידי ולא מנותקת מידי. תהיה אלגנטי.

למעשה, סגנון הכתיבה שלך לא באמת משנה. מה שמשנה זה האם אתה ישר, ישיר, כנה, ומדבר אל הקורא שלך בגובה העיניים. כתיבת מייל שיווקי בעל אופי טרחני ומתנשא תשיג את התוצאה היחידה: נטישת הקורא עקב חוסר עניין מובהק במה שיש לך להציע לו.

נכון שסגנון כתיבה, כמו סגנון דיבור, הוא דבר שונה ומשתנה. אלא שהאלמנט היחיד שלדעתי אמור להוביל טקסט מנצח, הוא נטישת כל סגנון שאינו מובן, לטובת סגנון ישיר, הומוריסטי מעט, ממוקד, ומעביר את המסר בלי גינוני וקישוטי כתיבה מיותרים.

אחרי הכול, אנחנו עם חצוף, בוטה וישיר. אז איך זה שבבואנו לכתוב משהו, פתאום כולנו הופכים להיות ביאליק? עם כל הכבוד למשורר הלאומי, הוא דיבר נכון לתקופתו. אני מבטיחה לכם שאם הוא היה חי היום, נכסי צאן הברזל שלו היו נראים אחרת לגמרי.

גם אם אתה עורך דין, והשפה החביבה עליך או על קהל היעד שלך – שופטים ועורכי דין אחרים שרצוי שלא יבינו מה אתה אומר – היא ארמית, הייתי ממליצה גם לכם לכתוב פשוט. כאילו אתם כותבים עכשיו מדור ספורט. משהו שגם מסעודה מנתיבות תוכל להבין. למה לא.

תהיו יצירתיים. אני מבטיחה לכם שהגישה הזאת תשיג לכם תוצאות טובות בהרבה.

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב