אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

קידום מכירות באמצעות מתקני תצוגה


מתקן לעודף

Mark Your Stand!

אתה בדיוק עומד לצאת מהקניון, אחרי שסיימת את הסידורים שלך, בדרך החוצה אתה חולף על פני משהו שמושך את תשומת ליבך. אתה ממשיך בדרכך החוצה, אבל מוצא את עצמך מסובב את ראשך ונותן מבט נוסף לדוכן שתפס את עינייך. אתה מתלבט אם להמשיך החוצה, או לחזור על צעדיך ואתה מחליט לחזור על צעדיך. והכל על בסיס המראה החיצוני והרושם הראשוני שסטנד המכירה הותיר עליך.

זו מהותה של הצלחה. זוהי תכליתו וזהו תפקידו של סטנד המכירה. להביא את הקונה הפוטנציאלי לאיש המכירות ולשמוע את דבריו. לייצר את הבמה ולתת את ההזדמנות לאיש המכירות להציג את המוצר/השירות בצורה נאותה.

המשימה – לא פשוטה או מובנת מאליה. במיוחד לא בימים אלה של היצע עצום, ים של מוצרים, מבחר של מותגים, מגוון של שירותים. הצרכן הממוצע, (וגם הצרכן הלא ממוצע) חסר סבלנות וסקפטי. בטוח פעמים רבות שהנה עוד פעם באים לעשות לו תרגיל ולנסות ולמכור לו משהו שהוא לא צריך, לא חייב ויכול בהחלט להסתדר בלעדיו.

אין טוב ממראה עיניים וזהו המקרה ככל שהדבר נוגע למתקני תצוגה לחנויות על סוגיהם. החכמה היא למצוא את השילוב המנצח בין עיצוב לנוחות. עיצוב שיתפוס את העין, שיותיר רושם ובהתקרב הצרכן אל הדוכן, גם יהיה נוח ומזמין. נוח למוכר, ומזמין את הלקוח. לשם כך, צריך לעתים לחשוב מחוץ לקופסא, אבל לא בהכרח להתחכם, אלא פשוט להיות קצת יותר מקוריים וקצת פחות בנאליים.

תהליך יצירתו והפקתו של סטנד למכירת מוצרים הוא חלק ותוצאה מכלל העבודה השיווקית והאסטרטגית של המותג. לפיכך, ברמה העיצובית, הסטנד או מתקן התצוגה צריך להשתלב בצורה הרמונית מבחינת הצבעוניות ומבחינת הערכים שהלוגו והמוצר משדרים לקהל היעד. חווית הצריכה של הצרכן מתחילה בעיניים, ולצבעים יש תפקיד מאוד חשוב בתהליך קבלת ההחלטות. שכן, כל צבע משדר ומעביר מסרים מסוג אחר, מעורר קונוטציות שונות, כך שבחירת הצבעים שיעטרו את הסטנד קרדינאלית.

מעבר לרמה העיצובית, יש להביא בחשבון את ההיבט הטכני/תפעולי, פונקציונאלי של הסטנד. האם הוא מיועד לרצפה?לשולחן? האם הוא  אמור להיות נייד או נייח? באיזה סוג של חלל הוא צפוי להיות מוצב?האם הוא יתופעל על ידי אדם אחד או יותר? התשובות לשאלות הללו ישפיעו באופן ישיר ומהותי על תכנונו ובנייתו של הסטנד. התשובות ישפיעו על החומרים שמהם הוא ייוצר, (עץ, זכוכית, נייר, פרספקס, מתכת) על המימדים שלו, (גבוה, נמוך, צר או רחב) ועל המבנה והפונקציונאליות שלו שהינם נגזרת של המוצרים עצמם (מתקפל, עם מדפים, בלי מדפים, עם ווים לתלייה, ועוד ועוד) ולכל זה צריך להוסיף מגבלות ואילוצים של בטיחות, לוחות זמנים, תקציב ודרישות הלקוח.

כפי שאמרנו, לא משימה פשוטה, אך גם לא משימה בלתי אפשרית. בסופו של יום, צריך לייצר סטנד שיתאים למוצר שלך כמו כפפה ליד. שידגיש את איכויותיו, שיעצים את נוכחותו בחלל ויאיר אותו כך שמוצרים אחרים בסביבה, השייכים לאותה קטגוריה יחווירו לעומתו.

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת חן מררי