אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

דיגיטל מרקטינג – איך זה עובד?


התמונה של דודי שרון
גרמופון

ישנן כיום לא מעט שיטות לקדם עסק, לקדם מוצר או שירות. העולם הדיגיטלי מעמיד לרשותנו מבחר של כלים שיווקיים, כלים פרסומיים הנחשבים ליעילים מאד. יחד עם זאת, לא כל אחד מהם מתאים לכל עסק או לכל שירות ולא עם כל אחד מהם ניתן להגיע לתוצאות הרצויות. דיגיטל מרקטינג (digital marketing), שיווק דיגיטלי כפי שאנו מכנים אותו, מתבסס על טקטיקות שונות העוזרות בקידומו של העסק. טקטיקות המוכרות לא מעט שנים, ומנצלות את כוחה הרב של הרשת.

מה זה שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי, digital marketing, שכבש את עולם הפרסום בסערה, עוזר למפרסמים להגיע לקהל היעד בצורה הטובה והנכונה ביותר. שיטת שיווק זו מנצלת את כוחה הרב, כאמור, של הרשת, בין אם לצורך מיתוגו של העסק, לצורך קידומו בשוק הרלוונטי לו ובין אם לצורך שילוב של רעיונות שונים, הכוללים פיתוחים טכנולוגיים חדשניים שעוזרים בתחרות הלא פשוטה בין העסקים השונים. שלא כמו השיווק המסורתי המוכר לנו, דיגיטל מרקטינג הוא ממוקד מטרה. הפרסומות שעולות באתרים השונים או בזירות השונות ברשת פונות ישירות לקהל היעד שיתעניין במוצר, ללקוחות הפוטנציאליים. מערכות הפרסום הגדולות כיום, כמו פייסבוק וכמו Adwords, עוזרות להגדיר במדויק את הקהלים ולנתח אותם. הגדרה זו, כמו גם הניתוח של קהל היעד, מאפשר למפרסם לפנות אליו בצורה הנכונה, ומבלי שיצטרך לבזבז על כך זמן יקר וגם לא מעט כסף. Digital marketing כולל כיום שיטות ניתוח ואיסוף נתונים סטטיסטיים מדויקים המסייעים לפרסם ועוזרים לו לבחון את תוצאות הפרסום שלו. כך הוא יכול, למשל, לדעת כיצד הגיע אליו הלקוח (היכן הוא נחשף לפרסומות) וגם האם ועד כמה יעילה שיטת הפרסום שבה הוא בחר.

ליהנות ממגוון רחב של אפיקי שיווק

הפרסום הדיגיטלי כולל מגוון רחב של אפיקי שיווק. לא משנה באיזה מוצר או שירות מדובר, ניתן לפרסם ולקדם אותו בדרכים רבות. אפשר לעשות זאת באמצעות אתרי האינטרנט ובאמצעות מנועי החיפוש, בעזרת אתרים המשמשים ככרטיס ביקור ונועדו לפרסם ולחשוף את העסק. השיווק הדיגיטלי יכול להיעשות באמצעות בלוגים, כתבות ומאמרי תוכן הרלוונטיים לתחום וכן באמצעות החלפת קישורים ואפילו דואר אלקטרוני. שיווק במדיה החברתית, כמו פייסבוק ואינסטגרם, נחשב כיום לאחת משיטות השיווק היעילות והמתקדמות מאד וגם כזה המתבסס על סרטוני וידאו קצרים וקולעים.

היתרונות הרבים שהוא מציע

לא בכדי בוחרים מפרסמים רבים לנצל את השיווק הדיגיטלי. היתרונות הרבים שהוא מציע הופכים אותו לשיטת שיווק יעילה ונכונה מאד כיום. הוא זמין, הוא מציע כלים למדידת איכות וטיב הקמפיינים, הוא חוסך בזמן, הוא יכול לפנות בו זמנים לקהלים ממקומות שונים בעולם והוא מאפשר גם לשתף את הלקוחות, את קהל הצרכנים על מנת לחדש או לשפר את השירות המוצע.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת דודי שרון