אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אביזרים לקידום מכירות


טכניקות רבות התפתחו בשנים האחרונות לצוד את עיניו ותשומת ליבו של הלקוח למוצרים בנקודות המכירה.

תורה שלמה פותחה ונכתבה סביב נושא זה ונלמדת כיום בחוגי האקדמיה המתמחים בשיווק וקידום מכירות של מוצרים.

יצויין כי אביזרים לקידום מכירות הינם רק חלק קטן מהמאמץ המושקע בקידומם של מוצרים כגון : פרסום, מיתוג, בידול וכיוצ"ב.

 תחום האביזרים התפתח רבות בשנים האחרונות ומטרתו של מאמר זה לסקור את עיקר האביזרים המקובלים כיום בתחום זה. 

  • ·         ג'אמפר – גימיק פרסומי חביב אשר גורם למוצר פשוט המונח על המדף, לבלוט באופן משמעותי על המוצרים המונחים ומסודרים על המדפים בסמוך לו.

הג'אמפר בנוי מרצועת P.V.C או נייר מוקשח המחובר לחזית המדף בו מוצג המוצר ועליו מתנוסס לוגו המותג, הכרזה על מבצע או הוזלה משמעותית.

הוספת הג'אמפר וחיבורו למדף מונעת מהקונה הפוטנציאלי מלפסוח על המוצר או המבצע המוצע עליו.

  • ·         כובש מדף – מבוסס על אותו הרעיון העומד מאחורי הג'אמפר. מטרתו של כובש המדף להבליט את המוצר על המדף מיתר המוצרים הנמכרים בסמוך לו. קיימים שני סוגים עיקריים של כובשי מדף. סוג ראשון של כובשי מדף מהווה בעצם אריזה לכמה מוצרים מאותה סדרה. האריזה ממותגת ומבליטה את המוצר.

סוג נוסף של כובש מדף הינו בעצם סוג של שלט ממותג המחובר למדף בחזית המוצר ומהווה תפאורה מרשימה למוצר.

לרוב מיוצרים כובשי המדף מפרספקס המעובד בשיטת ואקום פורמינג או מ   - P.V.C

  • ·         מודלים מתנפחים – המדובר בהעתק מוגדל של המוצר המקורי המנופח באוויר ונתלה מתקרת החנות או בית העסק. אם חושבים על המהות של מוצר זה מגיעים למסקנה כי מדובר בתפיסת שטח פרסומי לכל דבר, רק שבמקום להשתמש בשלט דו מימדי, נעשה שימוש במודל תלת מימדי מוחשי יותר.
  • ·         עמדות קידום מכירות – משמשות בעיקר השקות של מוצרים חדשים בדומה לדוכני הטעימות המוצבים לרוב ברשתות הקמעונאיות. עמדת הקידום פרקטית ונוחה לשימוש חוזר. העמדה עצמה ממותגת ומפרסמת את המוצר הנמכר.
  • ·         לוחות מחיקים – קאמבק אדיר למוצרים אלו. לאחר שנים רבות בהם הופסק השימוש בלוחות אלו כמעט לחלוטין, אנו עדים לעלייה בפופולאריות של מתקן זה במסעדות, בתי קפה ופאבים. קיימים שני סוגים עיקריים של לוחות מחיקים: לוח גיר ולוח מואר זוהר.
  • ·         סטנדים מעוצבים – ללא כל צל של ספק, המדובר באביזר בעל האימפקט המכירתי הגדול ביותר בקרב אביזרי הקד"מ. סטנד מוצרים יכלול סדרת מוצרים שלימה ויהווה מעין עמדת מכירה  בפני עצמה. הסטנדים מעצובים ומתוכננים ברוח המוצר ומשדרים מסרים חזותיים התואמים אותו.

חומרי הגלם המשמשים לייצורם של סטנדים רבים ומגוונים החל ממתכת, קרטון, עץ, פרספקס, פלסטיק וזכוכית.

עלותו של סטנד יקרה משמעותית משאר אביזרי קידום המכירות שכן מדובר באביזר גדול ובעל נפח הדורש פיתוח וחשיבה לרבות השקעת תשומות בייצורו.

 עלותו של אביזר לקידום מכירות אינה בהכרח תואמת למידת הצלחתו. הניסיון מלמד כי התאמת האביזר לרוח ולרעיון העומד מאחורי המוצר המקודם חשובה הרבה יותר מהשקעה כספים ומשאבים בפיתוחו של מתקן תצוגה יקר.

שם מחבר: 
שרון מררי

תגובות

http://www.glmr.co.il/category/קופסאות-פרספקס-לממתקים

http://www.glmr.co.il/category/קופסאות-פרספקס-לממתקים

סטנדים

אם כבר אז מפרספקס לא?

זה אתר פרספקס לא החובבני הזה

/פרספקס.קום

אני מניח שהתכוונת לאתר הבא

http://פרספקס.קום/

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת שרון מררי