אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

קידום אתרים בחו"ל: העסקים של סחבק חובקים עולם!


התמונה של דודי שרון
גוגל

אחרי ההצלחה המסחררת של האתר שלי כאן בישראל, החלטתי להרחיב את העסקים שלי אל מעבר לים. הרמתי אתר אינטרנט חדש לחלוטין ללקוחות שיגיעו מחו"ל, עם חנות מקוונת יפה, השקעתי בעיצוב ובתרגום (לוקליזציה), הגדלתי את המלאי בחנות והייתי בטוח שכמו שהצלחתי לקדם בעצמי את האתר שלי כאן ב- co.il כך גם אצליח ב- .com
עשיתי מה שכל מקדם אתרים חובבני עושה כדי לקדם את האתר שלי בחו"ל. בהתחלה הייתי אופטימי – "אם סחבק הצליח בישראל, סחבק יכול להצליח בכל העולם" חשבתי לעצמי. אוי, כמה שאני טעיתי!!! די מהר (שלושה חודשים לערך) הבנתי שסחבק אולי כריש בישראל, אבל בעולם – סחבק בקושי דג בורי.

התחלתי כמו כל מקדם אתרים בחו"ל או בארץ - במחקר מילות מפתח. מיד ראיתי שהתחרות שיש לי בעולם היא אדירה, במושגים שאני לא הכרתי. בארץ במקרה הטוב יש לי עשרות מתחרים, בחו"ל – עשרות אלפי מתחרים!!!. למרות מה שעייני ראו הייתי Cool ולא איבדתי את העשתונות, בחרתי לי מילות מפתח והתחלתי לעבוד.  עשיתי אופטימיזציה לדפי האתר, פרסמתי מאמרים באנגלית, ניסיתי להחליף קישורים (כן, כן, אני עדיין עושה את זה) ו...כינים, גורנישט! נאדה!  האתר לא זז מעמוד 15 בגוגל. עבר חודש, עברו חודשיים והאתר נותר בעמוד 15 בביטויי המפתח החשובים.

אבל סחבק לא מתייאש כל כך מהר; אני שהייתי בסיירת גולני, שנלחמתי ב-2 מלחמות והתגברתי על משברים לא מרים ידיים בקלות. פייטר אמיתי. ישבתי לקדם את האתר בחו"ל בלילות, בימים, בשבתות ובחגים. הילדים בקושי ראו אותי, האישה לא זיהתה אותי, ההורים לא הפסיקו להתקשר ולשאול מתי רואים אותי,  וכלום לא זז. תקוע.
אחרי ארבעה וחצי חודשים של עבודה קשה ומאומצת החלטתי שזהו, עכשיו אני חייב לנסות משהו אחר. סחבק פנה לחברה שמתמחה בקידום אתרים בחו"ל. הייתי מאוד סקפטי באשר ליכולות לשהם לקדם את האתר שלי, מה הם כבר יכולים לעשות שאני לא עשיתי תהיתי ביני לבין עצמי. ירקתי דם במשך ארבעה וחצי חודשים, ויתרתי על החיים הפרטיים שלי והשקעתי המון בקידום האתר שלי בחו"ל, מה הסיכוי שחברת הקידום תשקיע כפי שאני השקעתי?! לא גדול, כך הערכתי.

סיכמתי עם חברת הקידום על תקופת ניסיון של חודשיים. הם הבטיחו לי שמהר מאוד האתר שלי יתקדם מעבר לעמוד 15 ואף אמרו שאראה התקדמות ניכרת בתוך חודש. צחקתי אבל תקענו כף והם התחילו לעבוד. כפרה על הכסף, גם אם הם לא יצליחו לפחות אוכל לחזור ולנהל קצת חיים פרטיים. להכיר מחדש את הילדים שלי, לראות מה קורה עם האישה שאני מעריץ ואוהב וכמובן לבקר את ההורים.

עבר שבוע, עברו שבועיים וכלום, האתר עדיין לא זז מעמוד 15 האלמותי. התאפקתי לא להתקשר אל החברה וחיכיתי. בשבוע השלישי פתאום קרה הנס. האתר שלי עזב את עמוד 15 והגיע לעמוד 13. זו כמובן הייתה סיבה לחגיגה. סחבק פתח שולחן עם כל טוב וכול המשפחה חגגה עד-לא-ידע. עבר עוד שבוע והופ, האתר שלי כבר בעמוד 9. עבר חודש והאתר שלי כבר הגיע לעמוד 6.  כדי לא להלאות אתכם אספר לכם שבתוך שלושה וחצי חודשים הצליחה החברה למצב את האתר שלי בעמוד הראשון ב-2 ביטויי מפתח. הייתי בשוק, הייתי בהלם, הייתי המום. ככל שהאתר התקדם כך ההזמנות מחו"ל החלו לזרום. מאז אני מתרכז במכירות ובשירות ויש לי אפילו זמן פנוי לבלות עם המשפחה האהובה שלי. עכשיו אני יכול לומר בגאווה שהעסקים של סחבק חובקי עולם.

מאמר מקצועי\פרסומי

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת דודי שרון