אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הרגלי עבודה שצריך להפסיק היום


התמונה של אביגיל אגלרוב
הרגלי עבודה שצריך להפסיק היום

 

כל אדם מכיר את "רשימת ה-אל תעשה" במהלך יום העבודה, בין אם הוא מנכ"ל בכיר, עצמאי, או עובד שכיר. אך ידיעה לחוד ומעשים לחוד. מנכ"לים ומומחי תעסוקה ממליצים על מספר רעיונות יעילים להאצת הפרודוקטיביות, פינוי הזמן ואימוץ הרגלי עבודה חשובים. על מנת שלא "לטבוע" בהצפת הרעיונות החדשים, מומלץ להתמודד עם משימה אחת או שתיים בלבד בכל פעם, לאמץ הרגלים מועילים צעד אחר צעד, ובסופו של דבר להשיב את כמות הזמן האבוד, ולהגביר את האנרגיה.

 

לא לענות בזמן העבודה לשיחות ממספרים שאינם מזוהים. להרגל זה יש מספר נימוקים. ראשית, ההפרעה מנתקת את הריכוז, ועולה בהרבה יותר זמן והשקעת אנרגיה מאשר השיחה עצמה בלבד. שנית, אם השיחה חשובה, העובד ימצא את עצמו משקיע מאמצי חשיבה, והתמודדות עם גיבוש המחשבות, כאשר האדם שהתקשר כבר התכונן היטב לשיחה. במקום זאת, מוטב להשאיר מענה קולי המפנה שיחות המבוצעות בזמן העבודה, אל המייל.

 

לא לשלוח דואר אלקטרוני דבר ראשון בבוקר או כמשימה אחרונה בלילה. מומלץ לשנות את סדרי העדיפויות, ולהניח לדואר האלקטרוני להמתין עד עשר בבוקר, או לתעדף את המיילים הנכנסים לרשימת מטלות מתוכננת היטב.

 

לא להסכים לפגישות עסקיות שאין להן מטרה ברורה או זמן התחלה וסיום. אם התוצאה הרצויה של הפגישה העסקית מוגדרת באופן ברור, יש לה לוח זמנים רשום ונושאים או שאלות אותם יש לכסות במהלך הפגישה, ניתן לקיים אותה באופן יעיל. אין פגישה או שיחה שצריכה להימשך למעלה מחצי שעה. כך שמומלץ לבקש מראש את מהלך הפגישה על מנת שניתן יהיה להתכונן אליה מראש ולנצל טוב יותר את הזמן.

 

מניעת שיחות סרק במהלך העבודה. נשמע קשה, אך הכרחי. שיחות קטנות תובעות מחיר יקר. לכן, כשאנשים מתחילים לספר על סופי השבוע שלהם, מומלץ לקטוע אותם בנימוס עם אמירה מסוג "אני באמצע משהו, אבל מה קורה?" יחד עם זאת יש לגלות רגישות ולשמור על יחסים חברתיים תקינים.

 

לא לבדוק את הדואר האלקטרוני בתדירות גבוהה. מומלץ לבדוק אותו רק מעת לעת, בשעות קבועות, ולמעשה, פעמיים ביום בלבד. תיבת הדואר הנכנס עלולה למכר. כלים כגון שימוש אסטרטגי בתגובות אוטומטיות יכולים לסייע.

 

עומס מכריע. המונח "העבודה היא התרופה שלי" אינו עובד יותר. עומס יתר עשוי להכריע בסופו של דבר ולהתגלות כלא אפקטיבי. במקום זאת, מומלץ להשקיע זמן בתעדוף המשימות על מנת שלא לעבוד בקדחתנות. אם זה אומר להתנצל על שיחה חוזרת במועד מעט מאוחר יותר, כך יהיה, כל עוד אדם מצליח לבצע את המשימות החשובות באמת. חוסר זמן, מצביע למעשה על סדר עדיפויות שגוי.

 

וורקוהוליזם ומילוי "הריק" הפנימי. העבודה אינה מהות החיים. זה נראה מובן מאליו, אך האמת העצובה היא שלמרות שכמעט כולם יסכימו לכך באופן עקרוני, קל להניח לדברים להחליק לנקודה שבה הפעולות והערכים המוצהרים אינם תואמים. לכן יש להגן על זמן האיכות הנקבע לפעילויות משפחתיות וחברתיות, באותה נחישות המוחלת על קיום פגישות עסקיות חשובות.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

תגובות

בדיקת המייל מבזבז המון זמן

במיוחד אם זה דואר זבל

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב