פורום תרבות
 נושא חדש  |  חזור למעלה  |  עבור לנושא  |  חיפוש  |  התחברות   הודעה קודמת  |  ההועדה הבאה 
 מאמר: פרסום בתוכניות תחקיר
מחבר: תוכן שיווקי פרסום סמוי 
תאריך:   08/03/09     02:42

פרסום בתוכניות תחקיר

האם הפרסום בתוכניות תחקיר יעיל כמו פרסום בתוכניות בידור ?
איזה סכנות טמונות בפרסום בתוכנית תחקירים ?
האם לפרסם בתוכנית תחקיר על המתחרה ?

האם פרסומות בתוכניות תחקיר יעילות ?

לא הכל זה רייטינג, בטח לא כשהנתון היחיד שמעניין את המפרסם, הוא לא כמה
ראו ונחשפו לפרסומת, וכמה זוכרים אותה, אלא כמה אנשים היא גם הניעה בפועל
לקנות, זה לא קשה להבין, שדווקא פרסום בתוכניות בידור קלילות, יעיל ואפקטיבי יותר,
היד על כרטיס האשראי והארנק היא קלה יותר, פשוט, כי צחוק, בידור, ומוסיקה, ובעצם
כל דבר שגורם לצופה לשכוח לרגע הכל ופשוט להנות, עוזרת להפוך את הצופה לפתוח
להצעות של המפרסם, אי אפשר לומר את זה על הפסקות הפרסומת של תוכניות תחקיר
רגע אחרי שראה עוד רמאות נחשפת, הצופה הרבה יותר ביקורתי כלפי כל מסר של
המפרסם, לא רק שפרסומת כזאת אינה אפקטיבית כמו פרסומת בתוכנית בידור, שידור
שלה בזמן תוכנית תחקיר עלול לגרום לצופה קיבעון וחיבור שלילי גם למוצר וקבלת החלטה
שלא לרכוש אותו, אז גם אם יראה את הפרסומת מאוחר יותר בתוכניות תחקיר היא לא תשפיע
עליו לשנות את הדעה שהתגבשה אצלו

האם לפרסם בתוכנית תחקיר על המתחרה ?

תארו לכם מצב, בו המפרסם בתוכנית תחקירים, היה בדיוק המתחרה העיסקי של חברה מפרסמת,
או מוצר שמשווק אצל המתחרים, מצב כזה יכול להתפרש אצל הצופים כ"תחקיר מוזמן" ולא הוגן,

מרבית החברות היו ששות לפרסם, בדיוק בתוכנית תחקיר על המתחרים, ורק הבנה שלפרסום כזה
יכולות להיות תוצאות לא טובות דווקא עבורם, מונעת מהם בדרך כלל לפרסם באותה תוכנית עם
התחקיר על המתחרה שלהם, משום מראית עין, שהם, כנותני חסות, עומדים מאחורי התחקיר

אבל זה לא חייב להיות פרסומת שמשודרת באותה תוכנית, הזיכרון של הצופים אינו קצר, וגם אם לפני,
או אחרי חודשים שנערך תחקיר על מתחרה עיסקי - כל פרסום יהיה סוג של רמז לצופים שאולי
החסות של החברה המפרסמת היא זאת שהולידה את התחקיר על המתחרה

אז מה כדאי לפרסם בתוכניות תחקיר ?

נהוג לחשוב שפרסום בתוכנית תחקיר, למוצרים שחשובה אמינות רבה אצל הלקוח כדי לרכוש אותם,
כמו דירות, יקנה לפרסום אמינות גדולה יותר, כאילו יוצרי תוכנית התחקיר בדקו בעצמם את המוצר
לפני שאפשרו את שילוב הפרסומת שלו בתוכנית, המצב בפועל הרי אינו כזה, ולא אחת מופיעות
בתוכניות תחקיר פרסומות שמטעות צרכנים, בעבר גם הופיע מנחה ידוע של תוכנית טלוויזיה
בפרסומת לפרוייקט מסחרי שנכשל כך שאין באמת יתרון של אמינות לפרסום במקבצי פרסומות
של תוכניות תחקיר, בניסיון לאתר קטגוריית מוצרים או מוצר שבה יכולים להיות יתרון לפרסום
בתוכניות תחקיר, עברנו על רשימת המפרסמים, ולא מצאנו חברה לה היינו ממליצים לפרסם
דווקא בתוכנית תחקיר, באמת שניסנו, מאוד רצינו למצוא לפחות מוצר מסחרי אחד, שיש יתרון
עבורו בפרסום במסגרת כזאת

לעומת זאת, תחקירים הם מקום נהדר לפרסום של תשדירים בעיקר בנושאי בטיחות

מסקנות:

איפה כדאי לפרסם יותר ?
בתוכנית תחקיר עם 20 אחוזי רייטינג ? [ רייטינג דו ספרתי ]
או בתוכנית בידור עם 9 אחוזי רייטינג ? [ רייטינג חד ספרתי ]

אם אכן פרסומות בתוכניות תחקיר, אינם מצליחות לגרום לצופה החלטה לרכוש ,
כמו פרסומות שמופיעות בהפסקת הפרסומות של תוכנית בידור, אזי פרסום בתוכנית בידור עם רייטינג
נמוך עדיין יניע לפעולה של קניה של המוצר של המפרסם, לעומת פרסום בתוכנית תחקיר

 הגב להודעה זו  |  רשימת הפורומים  |  מצב שטוח   נושא חדש  |  נושא ישן יותר 

 נושאים מחבר  תאריך




הפורום פועל במתכונת ארכיון.
לא ניתן להוסיף תגובות חדשות.