Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/admingo/domains/e-mago.co.il/public_html/phorum/include/read_functions.php:2) in /home/admingo/domains/e-mago.co.il/public_html/phorum/read.php on line 228

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/admingo/domains/e-mago.co.il/public_html/phorum/include/read_functions.php:2) in /home/admingo/domains/e-mago.co.il/public_html/phorum/read.php on line 266
- כאשר הנעל לא מתאימה לילד........-פורום תרבות

פורום תרבות
 נושא חדש  |  חזור למעלה  |  עבור לנושא  |  חיפוש  |  התחברות   הודעה קודמת  |  ההועדה הבאה 
 כאשר הנעל לא מתאימה לילד........
מחבר: יוני 
תאריך:   07/05/07     22:06


כאשר הנעל לא מתאימה לילד, מה מחליפים, את הנעל...או את הילד?...!!

ההומוגניזציה ההולכת וגוברת בבתי הספר שלנו היא ללא ספק הסיבה העיקרית
שביסוד עלייתם הפתאומית והמהירה של עלויותיהם. להלן הייתי רוצה להתמקד
בתוצאה היקרה, והמזיקה ביותר של הסטנדרטיזציה: העלייה האסטרונומית שחלה
בעשור האחרון במספר התלמידים המוגדרים כבעלי "צרכים מיוחדים".

במהירות מדהימה, משהו נורא קרה ל"מערכת החינוך לצרכים מיוחדים", אשר
נוצרה בתמימות, מתוך כוונות טובות: היא הפכה לכלי בידי מערכת חינוך
הכפופה לסטנדרטיזציה. תוך שנים אחדות, מורים ויועצים ופסיכולוגים של
בתי-ספר, ולבסוף הורים חרדים אשר דעתם הוסחה על ידי דרישות בתי הספר,
כולם התחברו יחד כדי לעשות מ"החינוך המיוחד" גנזך לכל הילדים אשר לא
התאימו בדיוק לתבנית הסטנדרטית. ילדים אשר בימים עברו היו מצרפים אותם
בחפץ לב לכיתות -- ילדים אשר היו יותר פעילים מאשר אחרים, או פחות
מרוכזים, או יותר מעוניינים בדברים אחרים מאשר בשיעורים בהם השתתפו, או
שהיו להם כישרונות ונטיות בלתי מקובלים, או שלמדו נושאים שונים בקצב שונה
-- כל אלה נלקחו מהכיתה הסטנדרטית, לתוך כיתות של צרכים מיוחדים. ברדיפה
המאוד אכזרית אחרי האחידות, בוטל הגיוון הנפלא של הכיתות מהימים
עברו, למען המטרה, אשר גוברת על הכל, להשיג כיתה משוחררת מגורמים המסיחים
את הדעת, אשר מכילה רק "ילדים טובים" שהם צייתנים, רגועים, קשובים, עושים
את שעורי-הבית שלהם, ומעל הכל משיגים ציונים טובים בסוללה אחרי סוללה של
מבחנים סטנדרטיים, אשר גדלים במספר ובהיקף כל שנה.

כדי להשיג הומוגניזציה זו של הכיתה, צריך היה "לאבחן" ולהגדיר את כל
הילדים הלא-סטנדרטיים כ..חולים במחלה איזושהי, אשר תצדיק את הוצאותיו של
החינוך המיוחד. וכך, בעשור או בשני העשורים האחרונים, קם צבא רב של מה
שקוראים הפרעות -- חסר בריכוז, הפרעה של היפראקטיביות, הפרעות בקריאה,
הפרעות קוגניטיביות, ועוד רבות אחרות -- אשר לא התחקו, או לא ניתן היה
להתחקות, אחרי אף אחת מהן כדי להגדירן כתפקוד פיסיולוגי לקוי כלשהו.
אבחנות פסבדו-מדעיות אלו הביאו לידי כך שעל דור שלם של ילדים
לא-סטנדרטיים תודבק תווית של בעלי תפקוד לקוי למרות שהם אינם סובלים משום
דבר, חוץ מהמחלה: שהם מגיבים בכיתה בצורה שונה מהתלמיד הצייתן והנוח
הממוצע. כאשר תהליך זה של הדבקת תוויות והפרדה מופעל על מבוגרים -- כפי
שנעשה בברית המועצות במשך דורות אחדים -- קמה זעקת מחאה כללית אשר מגנה
את התופעה כביטול מרושע של החופש והגוון האינדיבידואליים. אבוי, כאשר
אותו תהליך מופעל יומיום על יותר ויותר ילדים דווקא בארצנו, בקושי קם קול
מחאה אחד. והמעטים האלה אשר מתנגדים, ננזפים קשות על כך שהם תוקפים את
בתי-הספר!

ביטול הסטנדרטיזציה של הצעדה-הצפופה (LOCK-STEP SYSTEM) בבתי הספר, החל
מטרום-בית הספר והלאה, יכול לבטל למעשה בין לילה את רוב ההוצאות של
החינוך המיוחד המכבידות עלינו, ואשר מאיימות לסבך אותנו בסחרור עולה ואין
סופי של דרישות מימון. כל מה שהיה נותר וכל מה שצריך להיוותר הוא ה"חינוך
המיוחד", כפי שהובן עם היווצרותו, הדואג בשקידה לילדים בעלי לקויים
אמיתיים אשר ניתן לזהותם מבחינה פיסיולוגית.

כפי שאני אומר חזור ואמור, מה שאנחנו רואים בבתי הספר שלנו היא ההתנהגות
המיואשת של מחנכים אשר דורשים להחזיק בפעולה מערכת מיושנת ובלתי שייכת.
בתי הספר הנפוצים היום מוקפים כישלון, וכפי שממשלות ומנגנונים ביורוקרטים
תמיד עושים, הם חוזרים בעצמה מחודשת לנוסחאות הישנות אשר כשלו. הם הופכים
למגבילים יותר, למכבידים יותר, ליקרים יותר, לנתונים יותר למליצות
וקוראים לפטריוטיות מוגזמת או עיוורת. בינתיים, החיים עוקפים אותם,
והם, או שישתנו בעצמם, או שההיסטוריה תאלץ אותם להשתנות בכוח.

http://www.ablechild.org/



 הגב להודעה זו  |  רשימת הפורומים  |  מצב שטוח   נושא חדש  |  נושא ישן יותר 

 נושאים מחבר  תאריך




הפורום פועל במתכונת ארכיון.
לא ניתן להוסיף תגובות חדשות.