אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

עלות מרכזיית IP לעומת מרכזיית TDM: האם הפער במחיר משתלם?


מרכזיות IP פועלות על האינטרנט ומספקות את כל השימושים העיקריים המוכרים מהמרכזיות הישנות כגון ניתוב שיחות, שיחות מזוהות, מענה אנושי ומענה קולי. אלא שמרכזיות IP הן בעלות יתרון נוסף, בדמות יכולת ההתממשקות שלהן עם האינטרנט. הן מאפשרות ביצוע שיחות דרך הרשת הסלולארית או דרך האינטרנט, ובכך מוזילות עלויות באופן ניכר, בעיקר בקרב חברות המבססות את שירותיהן על שיחות טלפון כלליות ובמיוחד שיחות לחו"ל.

עולם מרכזיות IP מתחלק למספר היבטים הנבדלים זה מזה בשיטת ההפעלה, במחירים וביכולת שלהן. כיום, נטיית השוק היא מעבר לטלפוניית IP בענן. שנת 2011 הסתיימה עם התקנה של למעלה מחמישים אלף מרכזיות עסקיות בענן.

היום אין טעם לבחור מרכזיה שאינה IP. מרכזיות ה-TDM עברו מהעולם, ואין זה מומלץ לרכוש מרכזיה מעודפי הייצור של סין או טייוואן. מרכזיות אלו אמנם זולות, אך איכותן ירודה, השירות שלהן לקוי וביצועיהן אינם עולים בקנה אחד עם הסטנדרט המקובל בתעשיית הטלפוניה.

העתיד מצביע על שימוש בטלפוניית IP. מחירי מרכזיות IP נמצאות היום בירידה מתמדת והן אינן נחשבות ליקרות יותר מטלפונים אנלוגיים בעלי תכונות דומות. בנוסף, בחירת מרכזיית IP אשר נבנית על שרת PC אשר בו הותקנה מערכת אסטריקס שהורדה מהאינטרנט, היא בחירה גרועה לא פחות. הרצון בחסכון בכל מחיר תוך התעלמות מהמכשולים והסכנות הטמונים בבחירה הזולה, אינם משתלמים.

אמנם עלות ההתקנה של מרכזיית IP עלול להיות כרוך בהוצאה כספית ניכרת, אך בשקלול כל יתרונותיה, ובראייה לטווח הרחוק, נראה כי החיסכון יבלוט באופן משמעותי, בעיקר בקרב ארגונים השוקלים התרחבות עתידית מבחינת כוח אדם, סניפים ואף התרחבות לחו"ל.

המחיר החודשי של מרכזיית IP הוא זול ונוח מאוד. ניתן לבצע שיחות בתוך הארגון מכל סניף, אתר ושלוחה, ללא עלות או תלות במיקום או במרחק, וניתן להחליף את חבילות החיבור בכל זמן על פי צרכי הארגון.

הגישה המקובלת היום בארגונים תעשייתיים היא לספק את שירותי הטלפוניה באמצעות IP Centrex, ולהשאיר את מרכזיות ה-TDM הישנות מאחור. התשתית החדשה מאפשרת לארגון לקבל את מכלול השירותים בנקודת חיבור אחת.

מדובר במרכזייה מתקדמת וחכמה בטכנולוגיית IP אשר מהווה תחליף מלא למרכזייה הקיימת בארגון, והיא מקנה יעילות עסקית ברמות חדשות. שירות ה-IP Centrex מבטיח כי המרכזייה, לרבות השירותים הנלווים לה, יהיו תמיד מעודכנים על פי התקדמות הטכנולוגיה, לצד מגוון תכונות המתאים לדרישות המתפתחות של הארגון, תוך שמירה על עלות חודשית קבועה.

קיימים הבדלים משמעותיים בין ספקי מרכזיות ה-IP השונים מבחינת המחירים. ספקים מסוימים מעניקים זיכוי עבור דקות נכנסות, ואחרים מעודדים ביצוע שיחות פנים ארגוניות, או העברת שיחות למכשיר הסלולר, ועוד. כל ההיבטים האלה מהווים מרכיבי תחשיב הדורשים ניתוח מקיף ומקצועי על מנת להשוות בצורה נכונה בין ההצעות השונות.

המעבר של עסק ל-IP Centrex כולל עלויות התקנה ועלויות נלוות כגון תוספי מרכיב רשת, שדרוגי רשת, תוספת מרכיבי אבטחה, התאמות רשת, שרידות ועוד. לכן נדרש ניתוח מקיף ומקצועי של כל העלויות הכוללות.

תחום ה-IP Centrex הוא חדש ומורכב, ודורש ניסיון, הבנה וידע. לכן, בטרם הרכישה, מומלץ לקבל ייעוץ ממומחים שילוו את התהליך, החל מבחירת אסטרטגיית המעבר, דרך בחירת ספק השירותים המתאים ביותר לצרכי בית העסק, ועד למעקב שוטף אחר רמת השירות של הספק והוצאות התקשורת.

תגיות נושא: 
מאמר מקצועי\פרסומי

Add new comment

CAPTCHA

This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Fill in the blank.

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אבישי חאליסי

.