אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

חדשות טובות לחובבי הפחמימות המנסים לרדת במשקל


התמונה של אביגיל אגלרוב
פחמימות בריאות
תזונה טבעונית היא השיטה הבטוחה ביותר לירידה במשקל, גם אם התזונה עשירה בפחמימות.

מחקר חדש שפורסם בכתב העת הבינלאומי ליישומי מדעי תזונה בסיסית מדווח כי תזונה טבעונית היא השיטה הבטוחה ביותר לירידה במשקל, גם אם  התזונה עשירה בפחמימות. כדי לבחון את השפעות התזונה הטבעונית, מדענים מאוניברסיטת דרום קרוליינה עקבו אחר חמישים משתתפים שחולקו באקראי לאחת מחמש דיאטות בספקטרום התזונתי: טבעוני, צמחוני, חצי צמחוני, אנשים שאוכלים מעט מאוד בשר, ואנשים שאוכלים הרבה בשר.

לאחר חצי שנה, המשתתפים שהקפידו על דיאטה טבעונית, הפחיתו יותר משקל בהשוואה לאנשים בכל הקבוצות האחרות, בשיעור ממוצע של 4.3% או 16 קילוגרם. זאת ועוד. המשתתפים שאכלו תזונה טבעונית, השיגו כ-55% מצריכת הקלוריות שלהם מפחמימות, ואילו השאר השיגו חמישים אחוזים או פחות מהקלוריות שלהם מפחמימות.

ברי טרנר, פרופסור במחלקה לקידום בריאות, חינוך והתנהגות באוניברסיטת דרום קרוליינה, והמחבר הראשי של המחקר, מסביר שזה בגלל שהם התמלאו בפחמימות הנכונות. התמקדות בפחמימות נמוכות באינדקס גליקמי משפיעה על רמות הסוכר בדם, ומסייעת להן לעלות ולרדת במהירות.

ירידה מהירה זו מובילה לתחושת רעב מהירה. כשאוכלים פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך, רמות הסוכר בדם נותרות יציבות לתקופת זמן ארוכה יותר. תזונה טבעונית נוטה להיות נמוכה יותר בשומן וקלוריות בהשוואה לתזונה הכוללת מוצרים מן החי.

בתזונה שאינה טבעונית, חשוב לשלב פחמימות בריאות מלאות בסיבים להשגת ירידה במשקל. כשנמנעים מפחמימות, מתרחקים אף ממזונות בריאים כמו פירות, קטניות ודגנים מלאים. חשוב לדעת את ההבדל בין פחמימות, והאינדקס הגליקמי מסייע לאנשים במשימה זו.

לשם כך, יש לקרוא את התרשים המפרט את ציוני האינדקס הגליקמי בלמעלה ממאה מזונות נפוצים. כל מוצר המציין מספר נמוך מ-55, נחשב בדרך כלל כמזון בעל ערך גליקמי נמוך, ואילו כל מוצר המציין מספר של למעלה משבעים, נחשב כבעל ערך גליקמי גבוה. הציון הנמוך משפיע על רמת הסוכר בדם.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר