אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

המוסיקה של Apple: כל מה שרצית לדעת


התמונה של אביגיל אגלרוב
המוסיקה החדשה של חברת אפל
בעוד שהשירות מציע תכונות נהדרות רבות, המבחן האמיתי שלו יתברר בחודשים הקרובים.

לפני כמעט 15 שנים, Apple מיצבה עצמה כחלוצה הדיגיטלית בעולם המוסיקה עם iTunes ו-iPod, ושלחה את תעשיית המוסיקה הנבוכה להסתגל במהירות. כיום, עם השקת השירות החדש של החברה, נוצרה תחרות חדשה בין מנהיגי התעשיה Spotify, פנדורה, Tidal ורפסודיה, שהצטרפו מאוחר מידי למשחק.

בעוד שהשירות מציע תכונות נהדרות רבות, המבחן האמיתי שלו יתברר בחודשים הקרובים, כשאוהדי מוסיקה יקבלו הזדמנות לנסות אותו למשך שלושה חודשים ולהחליט אם לנטוש את השירותים הרגילים של החברה.

המוסיקה של Apple, המגיעה כחלק מ-iOs 8.4, תהיה זמינה ב-9.99 $ לחודש, לאחר תקופת הניסיון. השירות החדש מכיל תכונות רבות להן מצפים אוהדי המוסיקה כגון שפע רשימות השמעה, בנוסף להמלצות מוסיקה אמיתיות של גולשים.

לב השירות הוא 'ביט 1', תחנת הרדיו 'רזנור טרנט' הנגישה באופן חופשי לכולם ומוגשת על ידי אלטון ג'ון, סנט וינסנט, זיין לואו ואחרים. השירות מכיל גם תכנה המבוססת על הטעם המוסיקלי האישי של המשתמשים, עם רשימות השמעה אישיות ותכונות אחרות, המציעות מוסיקה חדשה, רשת חברתית שנקראת 'חבר', וכמובן מקום לאוסף משחקי iTune.

על פני השטח, השירות אותו מציעה Apple, לוקח את התכונות הטובות ביותר של מתחריה, בהשראת המלצות מותאמות אישית, רשימות השמעה מגוונות ותחנת רדיו. אך חקירה עמוקה יותר בשירות מגלה פלטפורמה שנועדה, ברובה, להציג רכיבים אלו כידידותיים למשתמש בכל דרך אפשרית, שזהו ההיצע הטוב ביותר של המוסיקה.

אבל בין אם השירות אינטואיטיבי או לא, המוסיקה של Apple הפכה לבולטת בקרב חובבי המוסיקה ומעניקה להם את כל מה שקיוו לו אי פעם. החברה הציעה למגזין 'רולינג סטון' את הדגמת השירות כדי לברר את יעילותו, והמגזין מפרסם ביקורת על שש התכונות הבולטות יותר בשירות החדש.

השירות מציע סגנון 'נטפליקס היפר בהתאמה אישית

ברגע שהגולש מתחבר למוסיקה של Apple ולוחץ על הלשונית 'בשבילך', הוא רואה את מערך הבועות המציע ז'אנרים על מסך נפרד, אמנים מהם הוא יכול לבחור וז'אנרים מועדפים. השירות סורק גם את ספריית המוסיקה האישית כדי לראות מי הם האמנים המועדפים על הגולש.

תכונה זו מספרת לתכנה מהי המוסיקה האהובה באופן אישי ואל אלו אמנים אדיש הגולש, כך שכשהוא מקשיב למוסיקה, הוא יכול להמשיך להקיש על האייקון 'לב' כדי לספר לחברה על טעמו האישי, להגדרת האלגוריתם האישי, כך שהתכנה תמשיך לבצע ניחושים מושכלים לגבי רשימות השמעה ותכנים אחרים.

רדיו 'ביט 1' מגיש את הקולות המוכרים לחובבי מוסיקה בדרכים מעניינות

זהו ההיבט המעניין ביותר במוסיקה של Apple, המציעה תוכניות רדיו כשירות מתחרה לתכנות של חברות אחרות. בנוסף למנהל השידורים, זיין לואו, התחנה מציעה מופעים ייחודיים של אלטון ג'ון, סנט וינסט, ג'יידן סמית ואחרים.

השירות כולל אף פרסום הופעות ברחבי העולם, כולל המלצות יומיות של DJ המפרסמים שירים חדשים ש'חובה להקשיב להם' באותו יום, בימים שני עד חמישי. אמנים משוחחים על מוסיקאים שהשפיעו עליהם, ותרשים המפרסם את חדשות המוסיקה, הקולנוע והטלוויזיה נכון לשבוע הקרוב. התחנה מציעה אף ערוצים שונים כמו פופ, תערובת צולבת של ז'אנר אלטרנטיבי, מוסיקת ריקודים, ומוסיקה אלטרנטיבית, מרוק להיפ-הופ.

אבל גם האמנים עצמם נקטו בצעדים להפוך את המוסיקה שלהם למעניינת בתכנה. הבולט ביותר הוא סנט וינסנט, עם שירות השמעות שירים אותם התבקשו האוהדים לדרג ולהגיב להם. כך, למשל, השירים שדורגו במקומות הגבוהים היו Enjoy the Silence של דפש מוד, Blue Monday של New Order ו-Deee-Light של גרוב. חלק מהאמנים מתחברים לתחנת הרדיו ומשוחחים עם האוהדים.

החיסרון בתחנת הרדיו ביט 1, לפחות לעת עתה, הוא שהתכניות אינן נגישות כפודקאסט או על פי דרישה. בנוסף, בהשקת האפליקציה, קומץ קטן של הופעות מוצג בדף הבית, ולא משהו מוחלט. נציג Apple הודיע ל'רולינג סטון' כי החברה רוצה שאנשים יפעילו את מערך השירים כדי לבנות באז, כדי שהחברה תנסה להבין למה בדיוק מקשיבים הגולשים, ולבנות את המערך בהתאם. יחד עם זאת, לדבריו, שירות תכנות התחנה על פי דרישה יהיה זמין בעתיד.

המוסיקה של Apple מאפשרת מציאת מוסיקה חדשה בקלות

מציאת מוסיקה חדשה יכולה להיות משימה מפרכת למאזינה מוסיקה מזדמנת וחיפוש מתמשך לאוהדים המסורים ביותר, כך שההתאמה האישית של המוסיקה של Apple שימושית לכרטיסיה 'חדש' של השירות.

מסך ברירת המחדל מציג את המוסיקה החדשה ביותר מכל הז'אנרים בכל שבוע, כפי שנבחרה על ידי עורכי החברה. השירות מציע גם 'שירים חמים', 'הודעות אחרונות', ו-Top songs, בכל סגנונות המוסיקה, אלא שבאמצעות בחירת ז'אנר מסוים, ניתן לצמצם את המבחר מכל ז'אנר, החל מרגאיי ועד למוסיקת ילדים.

הכרטיסייה 'חדש' מאפשרת גם עיון ברשימות ההשמעה שהועלו על ידי עורכי המוסיקה של Apple לפי ז'אנר, ועלי ידי מומחים. החיסרון העיקרי ברשימות אלו הוא הצעד המיותר של לחיצה על כל ז'אנר כדי לראות את התיאור המקדים הקצר.

תחת 'רוק קלאסי', למשל, ניתן לבחור בין 'סמלי' רוק שונים. היבט שלילי נוסף של תכונה זו הוא חוסר היכולת לתחקר מטה לתוך התת-ז'אנרים והמיקרו-ז'אנרים. כך שאם גולש רוצה פתאום למצוא שיר מסוים בז'אנר מסוים, הוא לא ימצא אותו בקלות.

כרטיסיית "בשבילך" מניבה תוצאות מעניינות באופן עקבי

לאחר החיבור לכל הז'אנרים והאמנים האהובים באופן אישי, סביר ביותר לסייר בתחנה הראשונה במוסיקה של Apple, בכרטיסיית "בשבילך" הנמצאת בצד שמאל. זה המקום שבו השירות מציע רשימות השמעה המבוססות על הטעם האישי, כולל להקות, רשימות שירים נבחרים, אמנים מוכרים, ואלבומים מלאים. אם גולש אינו אוהב את מה שהוא רואה, הוא יכול להעביר את המסך לרשימה חדשה.

חסרון אחד שהתגלה, מחוץ לכרטיסיית "בשבילך", הוא שכשמבוצע חיפוש לאמן, החיבורים לנגנים אחרים אינם גלויים לעין. אין דרך קלה למצוא אמן אהוב באמת או לבחור שיר מסוים מתוך אלבום שלם.

המוסיקה של Apple מנסה את מזלה באמנים ממוקדים ברשת חברתית

מלבד 'ביט 1', התכונה העיקרית של Apple היא חיבור לאוהדים הממשיכים לגלוש באופן חופשי לאחר תקופת הניסיון, ברשת חברתית הנקראת 'חבר'. השירות מציע רשת חברתית דומה לטוויטר, המבוססת על אמנים שרוצים לתקשר עם אוהדים. כל מוסיקאי מעלה שירים בשירות זה, או בחנות iTune ויכול ליצור חשבון ברשת החברתית.

לכאורה כדי להקל על הגולשים, אם נרכשה מוסיקה מאמן מסוים ב-iTune, ניתן להירשם למעקב אחריו באמצעות חיבור לרשת החברתית. אבל לא כל כך קל להגיב לאמנים או לבקש הדגמות שירים וקטעי וידיאו.

בנוסף, המקום היחיד שבו אוהדים יכולים לקיים אינטראקציה הוא סעיף ההערות בכל הודעה המתפרסמת על ידי אמן. למרות שאוהדים יכולים לשתף מוסיקה מועדפת בנפרד, עם אפשרויות רבות של החברה לשתף טקסטים, היעדר קולות האוהדים מדמה את השירות יותר כמו תוספת לרשת חברתית מאשר פלטפורמה גלויה חדשה מרגשת למוסיקה. אבל רק הזמן יגיד אם השירות יתפוס.

זה של Apple, כך שספריית המוסיקה מלאה למדי. אמנים רבים עדיין לא חלקו את המוסיקה שלהם עם השירות החדש, אבל ראוי לציין כי לחברה יש קשרים קיימים מראש עם מותגים גדולים בעולם המוסיקה. בנוסף, ניתן לשמוע את המוסיקה במצב לא מקוון, והשירות נוח במיוחד לאנשים שנמצאים במקומות ללא חיבור ל-ויי פיי.

פסק הדין של ה'רולינג סטון'

עם המבחר העצום של המוסיקה ורשימות ההשמעה המלאות, המוסיקה של Apple חזקה מספיק כדי להתחרות עם חברות אחרות ואף לגבור עליהן כדי להעניק שירות מקיף לחובבי מוסיקה. במקביל, המשתמשים יצטרכו לשחק קצת עם התכנה ולנבור בה כדי לגלות את כל ההיבטים היעילים והפחות יעילים מבחינתם.

הדבר הבטוח הוא שהאפליקציה המכילה את תחנת הרדיו 'ביט 1' עם חיבור ייחודי לאמנים, היא האטרקציה החזקה ביותר של השירות. אבל Apple תצטרך לעבוד יותר על הרשת החברתית 'חבר', כדי להכניס יותר תוכן בלעדי מוקדם מהאמנים הגדולים.

בסופו של דבר, האפליקציה החדשה מתוכננת היטב מול מתחרות החברה, היא זמינה במיליוני טלפונים חכמים, ומכילה תכונות חדשות המוצעות באותו מחיר כמו של המתחרות. השירות נחשב לתוספת מבורכת בנוף המוסיקה המקוונת.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר