אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

מדוע הפלסטינים מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית


התמונה של רבקה שפק ליסק
מדוע הפלסטינים מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית

מדוע הפלסטינים מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית


העיתונאי עלי סאלים פירסם ב-3 לפברואר 2014 מאמר תחת הכותרת:

Why the Palestinians Refuse to Recognize Israel as a Jewish State by Ali Salim

ואלה עיקרי הדברים

סאלים מגלה לקוראיו מה שכל ישראלי יודע. שלב הבעייה הישראלית- פלסטינית היא סירובם של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית. הכרה כזאת תביא קץ לחלום הפלסטיני להביא לחיסולו של הפרויקט הציוני ולשיבת הפלסטינים לארץ ישראל השלמה. סאלים קובע שלהגשמת חלום חורבנה של ישראל נועדו מערכות ההסתה ועידוד הטרור המנוהלות ע"י המוסדות הפלסטינים, המסגדים, בתיה"ס, ארגוני הטרור ומרכזי התעמולה הזרים. מטרת הפלסטינים היא המשכיות הקונפליקט – לא לסיומו  
 
הסיבה האמיתית, כותב סאלים, לרצונו של אבו מאזן לשלוט בגשרים ובמעברים ולהתנגדותו להשאירם בידי ישראל, היא רצונו להפוך את הגדה המערבית למרכז טרור כמו רצועת עזה. השארת המעברים בידי ישראל תתן גם יותר ביטחון לירדן.

העולם, כותב סאלים, צופה במאמצי הרשות הפלסטינית לעודד חרם אקדמי וכלכלי על ישראל, המלווים ברמזים בעניין זה מצידו של ג'ון קרי מזכיר המדינה האמריקנית.

ראשית כל, סאלים טוען שכל מוסלמי יודע שהיהודים בישראל הם צאצאי הישראלים שחיו בארץ עוד לפני הכיבוש הרומי ושינוי שמה של הארץ לפלשתינה ע"י הרומיים. על הקשר של היהודים לארץ יודעים המוסלמים אפילו מהקוראן.

ראשי הרשות הפלסטינית לא רק שאינם מוכנים להכיר בישראל כמולדת העם היהודי, אלא הם אף טוענים שליהודים אין זכות דתית או היסטורית על ארץ הקודש. הם טוענים שהיהודים כבשו את הארץ והם רוצים לקבל אישור על הקשר שלהם לארץ ע"י הדרישה שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת היהודים.

סאלים קובע שאבו מאזן, מעולם לא ויתר על החלום להחזיר את הארץ כולה לידי הפלסטינים. דרישתו לשחרור טרוריסטים ערבים אזרחי ישראל מהכלא הישראלי מבוססת על טענתו שהוא אחראי לגורלו של המיעוט הערבי- ישראלי בישראל.

סאלים אף טוען שלו היה אבו מאזן באמת מעוניין לחיות במדינה לצד ישראל, היה מקדם בברכה את הצעתו של שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן להעביר חלק מערביי ישראל על אדמתם ורכושם למדינה הפלסטינית כחלק מחילופי אוכלוסייה וטריטוריה במסגרת הסכם שלום. כך, כותב סאלים, היה אבו מאזן מגדיל את שטח המדינה הפלסטינית ומשחרר את ערביי ישראל משלטון ישראל.  

אבל, טוען סאלים, מטרתו האמיתית של אבו מאזן היא להקים מדינה פלסטינית בין הים התיכון לנהר הירדן ע"י הצפת ישראל בפליטים פלסטינים באמצעות "זכות השיבה" ועל כן הוא מסרב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי.

סאלים בדעה שישראל אינה זקוקה להכרה מהפלסטינים, שהם עם חדש שנוצר לאחרונה ובקושי עומד בקריטריונים של עם. חלק קטן מאוד מהפלסטינים חיו בארץ במשך דורות. רובם הם אוסף של משפחות ושבטים ללא היסטוריה משותפת. הם פלשו לארץ ישראל תחת השלטון העות'מאני והבריטי כמהגרי עבודה, בנצלם את האפשרויות הכלכליות שיצרו היהודים ששבו למולדתם. חלקם ברחו לארץ ממדינות ערב בשל פחד מנקמת דם.

אוסף האנשים שהגיעו מהעולם הערבי- מוסלמי לארץ בעיקר ב- 200 השנים האחרונות החלו לראות את עצמם כעם רק בראשית המאה ה- 20 בעוד שליהודים יש היסטוריה של זהות משותפת של 3,000 שנה. בניגוד ליהודים, הפלסטינים אינם מוזכרים בקוראן או בברית הישנה והחדשה. אין כל תיעוד על קיומם בספרים שנכתבו ע"י תיירים שהגיעו במשך מאות שנים לבקר בארץ, כמו , למשל, מרק טוויין.

היהודים דורשים מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי כאמצעי לסיום הסכסוך. הם רוצים להיות בטוחים שמדינה פלסטינית לצד ישראל פירושה סוף הדרישות הפלסטיניות.

הצביעות של הפלסטינים נחשפת בדרישתם למדינה, מצד אחד וליישוב הפלטים בישראל, מצד שני. הצביעות נחשפת במערומיה, עפ"י סאלים, משום שמצד אחד דורשים הפלסטינים ליישב את הפליטים בישראל, אך מצד שני הם טוענים שבישראל קיימת אפלייה כלפי לא- יהודים וזוהי מדינת אפרטהייד.

סוף הסכסוך פירושו הכרה הדדית, בין ישראל לפלסטין וגם הכרה ולגיטימיות מהעולם המוסלמי.

סאלים טוען שהרשות הפלסטינים ואזרחי ישראל הערבים מאוחדים בשאיפתם להמשכיות הסכסוך. אזרחי ישראל הערבים נהנים מחיים בחברה דמוקרטית ומהזכויות הנילוות מצד אחד, ופועלים לחיסולה, מצד שני.

סאלים מתייחס גם לעידוד החרם על ישראל מטעם הרשות הפלסטינית הנתמכת ע"י "אנשי מוסר מזוייפים" באירופה, הגדרתו. החרם פוגע בפלסטינים שיהפכו למובטלים בשל החרם.

סאלים מגלה שכאשר בזמן האיתיפדה ה- 1 וה- 2 הפלסטינים הכריזו על חרם על סחורות ישראליות וסרבו לעבוד בישראל במגמה להביא להתמוטטות הכלכלה הישראלית, הדבר הפך לבומרנג. הסחורות הישראליות הוברחו לגדה המערבית ןלרצועת עזה ונמכרו במחירים מופקעים והיהודים הגבירו את התיעוש בענף הבנייה ופתרו את נושא המחסור בפועלים. האבטלה פגעה בפלסטינים- לא בישראל.

סאלים טוען שהוא מודאג מכך שהפלסטינים מגלים חוסר אחריות ומהמרים על עתידם ועתיד ילדיהם. במקום להכיר בישראל כמדינת היהודים כחלק מעסקה שתביא להכרה הדדית ולחיים בשלום, הם מנסים לכפות על העולם מדינה פלסטינית באופן חד- צדדי.

סאלים חושש שהמניפולציות של הפלסטינים יביאו ליציאה חד צדדית של ישראל מהגדה, כפי שהיא עשתה ברצועת עזה והפלסטינים ימשיכו לחיות בתנאים קשים עם סכסוך נצחי. לדעתו, יש להם סיכוי לעתיד טוב יותר מהסכם עם ישראל.

סאלים אינו מאמין שלחרם האקדמי יש סיכוי לפגוע באקדמיה הישראלית. האקדמיה הישראלית מצטיינת וכבר השיגה מספר פרסי נובל שמחקריהם תורמים לאנושות כולה. היחידים שיסבלו יהיו הפועלים הפלסטינים המובטלים. הוא לועג ל"דמעות התנין, שבמערב מפגינים לטובת הפלסטינים בעוד הם לא באמת דואגים להם. האבטלה רק תביא לאי שקט.

ולסיום, כותב סאלים: לו הייתי ישראלי הייתי דורש הכרה פלסטינית בישראל כמולדת העם היהודי. הכרה זו תביא את העולם המוסלמי להכיר בישראל כחובה דתית. כך תוכל לקום מדינה פלסטינית משגשגת לצד ישראל.

ראה, המאמרים של עלי סאלים:

http://www.gatestoneinstitute.org/biography/Ali+Salim

תגובות

הלוואי ותחזרי להיות רבקה

של פעם רבקה המפרסמת מאמרים בהיסטוריה. חבל שהפכת לפרשנית פוליטית המושפעת מתעמולת הימין בארץ. אבו מאזן הוא כיום הפרטנר לשיחות. אני בטוחה שהוא לא הפך ציוני. אבל מקווה שניתן להגיע עמו לעסקה. מה לך להלין על אבו מאזן? וכי נפתלי בנט ואורי אריאל מעוניינם בהסדר שלום?

אבו מאזן לא לגיטימי ולא מייצג את ה"פלסטינים"

להזכיר לכולם שעל פי החוקה הפלסטינית, אבו מאזן אינו הנשיא החוקי של הרשות הפלסטינית משום שעברו מספר שנים ממועד הבחירות שהיה אמור לקבוע את זהות הנשיא החדש. בנוסף לכך, הפת"ח שבראשו הוא עומד, הפסיד את הבחירות בהפרש גדול מאוד לחמאס כך שגם הפת"ח אינו עוד מקובל ואהוד על הפלסטינים. איך אפשר לחתום על הסכם עם מנהיג שהוא מוקצה ומאוס על בני עמו ואחר כך עוד לסמוך עליו שיאכוף את ההסכם??? עצם המחשבה הזאת הינה עיוורון מוחלט והזייה מסוכנת לבטחון המדינה והציבור בישראל!!!!
אבו מאזן גם לא היה פרטנר כאשר אולמרט היה בשלטון והציע לו את ההצעה הנדיבה ביותר שהוגשה אי פעם על ידי ראש ממשלה ישראלי! ביבי לא יהיה נדיב יותר מאולמרט וגם אבו מאזן עצמו דחה את הצעת אולמרט והכריז ש"הפערים נותרו גדולים מידי..." זאת אימרה של פרטנר?!?!
מי שבאמת רוצה לדעת למה לא יהיה הסכם שלום, יכול בקלות להבין את הסיבה לכך אך מי שרוצה לדבוק בתפיסות שכבר חלפו מהעולם ואין להם שום אחיזה במציאות, שיבושם לו, רק אל תכפו זאת על ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות על ידי רוב שלא מחזיק בתפיסות אלה

את דנה? סמולנית הזויה ועיוורת!

לא יאמן איזה יצורים גידלנו פה

תעמולת ימין? איפה? כל התקשורת בארץ שמאלנית. הנה ההוכחה

כל העורכים, המגישים, הפרשנים והכתבים בתקשורת בעלי השקפת עולם זהה.

נחשי לאיזה מחנה שייכים אנשי הטלויזיה יונית לוי, אושרת קוטלר, דנה וייס, קרן מרציאנו, אמנון אברמוביץ', נסלי ברדה, גדעון אוקו, חיים אתגר, אהרון ברנע, רביב דרוקר, ירון לונדון, אילנה דיין, אמנון לוי, גלית גוטמן, הילה קורח, אורלי וילנאי, גיא מרוז, אקי אבני, הילה נחשון, אקי אבני,
ניסים משעל, רינה מצליח, שי גולדן, נעמה חן, ליאור פרידמן, דוריה למפל, שרון כידון, דניאל בן סימון, מזל מועלם, דב גיל-הר, ניב גלבוע,
גדי סוקניק, דני קושמרו, אלי רכלין, אודי סגל, ניר דבורי, רפי רשף, בן כספית, גל גבאי, נגה ניר-נאמן, ערד ניר, אוהד חמו, נעים עריידי, פוראת נסאר, דפנה ליאל, צ'יקו מנשה, שלומי אלדר, משה נוסבאום, אלעד שמחיוף, אילן לוקאץ', אלכס קומן, יצחק ספורטא, גיא זוהר, עודד בן-עמי, אורן וייגנפלד, נדב בורנשטיין, רזי ברקאי, טלי מורנו, אלון בן דוד, ליאור שליין, אורנה בנאי, עינב גלילי, גורי אלפי, עידו רוזנבלום, אודי כגן, מירב בטיטו, אור הלר, גיל תמרי, איילה חסון, אורי לוי, עודד שחר, אורן נהרי, כנרת בראשי, מתי גולן, מירב מילר, ארי שביט, ליאת רגב, אבי פירסט, יואב גינאי, חנן קריסטל, דב אלבוים, איתי ורד, ליאור אברבוך, לי אברמוביץ, גיא פלג, בן מיטלמן, יונתן ריגר, עידו סולומון, גיא לרר, אביב פרנקל, דרור גלוברמן, לוסי אהריש, אטילה שומפלבי, נחמה דואק, אורית לביא-נשיאל, ירון אברהם, יניר קוזין, יואב קרקובסקי,
משה שלונסקי, שלום קיטל, צבי זרחיה, רוני מילוא, מינה צמח, תום שגב, אושרה צרויה, עידו פוס, הדס לוי-סצמסקי, טל אשכנזי, בהירה ברדוגו, צחי כהן.

את טועה מאוד לגבי. עלי סאלים כתב דברים אלה. אני רק תרגמתי

אני לא שיניתי את דעותי הפוליטיות. אני בעד 2 מדינות. אבל, בניגוד אליך, אינני נאיבית. אני קראת מאמרים באנגלית של עיתונאים פלסטינים ויודעת ממקור מהימן מיהו אבו מאזן. אני מציעה לך לעיין באתר PMW ובאתר gaitstone Institute שם תמצאי מאמרים של עיתונאים פלסטינים.

אין לי גם הרבה אשליות לגבי ביבי.

אבל, אני בכל זאת מקווה שקרי יצליח.

תיקון טעות. נכתבה על ידיהתגובה:"את טועה לגבי וכו'

דנה
קראי מה שהצעתי

את מסתמכת על דעת עיתונאי?

הרי המאמר המצוטט משקף את דעת העיתונאי כמו שמאמר של נחום ברנע משקף את דעתו מאמר של גדעון לוי משקף את דעתו בלבד ו מאמר
של קלמן ליבסקינדמשקף את דעת הכותב ממה את מתרגשת?

יותם אני הבאתי דעה של עיתונאי מהצד השני של המתרס - לא יותר מזה

המאמר מהווה דעה של עיתונאי ואתהרשאי להסיק ממנה ככל העולה בדעתך.

אני חושבת שחשוב לשמוע דעות שונות.

אבל, שמעתי דעה דומה מעיתונאים פלסטינים.

על מנת לשמוע את שני הצדדים נא לעיין באתר PMW שבו מתורגמים לאנגלית דברים הנאמרים בערבית לציבור הפלסטיני ע"י מנהיגיהם.

העיתונאי הערבי שם לנו את האמת מול העיניים ואנחנו לא רוצים לראות

אין פתרון של שני מדינות לשני עמים, לא היה ולא יהיה, יהיה סכסוך קבוע ומדמם.
א. אין עם "פלסטיני" לא היה ולא יהיה כזה דבר, כמו שאין עם "סורי" או "עיראקי" או "לבנוני", סתם אוסף של עדות ושבטים שפותרים כל דבר באלימות
ב. יהיה סכסוך נצחי כי זה מה שהשבטים הערבים המוסלמים יודעים לעשות ועושים בכל מקום שבו הם נמצאים (ראה עיראק, לבנון, סוריה, תימן, מצרים, לוב, טוניס, אלג'יר).
ג. הערבים מוסלמים הסונים מאד לא סובלנים למיעוטים דתיים (נוצרים, יהודים, דרוזים, עלוואים, שיעים, כורדים) בכולם יש להלחם עד השמדתם המוחלטת.
ד. אי אפשר לשחד את הערבים המוסלמים בשום בונוס כלכלי, שלום, רווחה, חיים טובים, הכרה בינלאומית, מערכת הערכים שלהם היא אחרת לחלוטין, מצבם של הפלסטינים לפני מהומות 2000 היה מעולה שבמעולים ובכל זאת זה לא מנע מהם לפתוח במלחמה נוספת ולא ימנע מהם בעתיד.
ה. ערך חיי האדם של הערבים המוסלמים הוא נמוך מאד, אף מנהיג ערבי מוסלמי לא מביא את השיקול של שמירת חיי אדם במערכת קבלת ההחלטות שלו בכלל, שליחת מחבלים מתאבדים בכמויות בכל המזרח התיכון היא נורמה, כל יום יש פיגועי התאבדות בעיראק ובסוריה, פשוט אף אחד לא מדווח על זה בארץ, רצח שבויים, רצח נשים וילדים, אונס סיטונאי של נשים ונערות.

מספיק להבין שחצי מזה נכון בשביל לעזוב את המו"מ

לא היה עם פלסטיני עד שהעולים היהודים של סוף המאה 19 \ ראשית המאה ה 20 רצו להקים בישראל מדינה יהודית, ובשלב הזה הערבים המקומיים יצרו את ההגדרה של העם הפלסטיני יש מאין כ"כל הערבים שגרו בשטח שהיהודים שהתחילו לעלות בסוף המאה 19 \ ראשית המאה ה 20 רצו להקים בה מדינה יהודית".

ברגע שמבינים את זה, נופלים כמה אסימונים.

הפליטים שברחו ב 48' מתעקשים להיות פליטים על הבנים, הנכדים, והנינים, כי אחרת העם הפלסטיני יתנדף. הם לא נבדלים מהלבנונים, הסורים, הירדנים, והמצרים בכלום - לא בתרבות, לא בדת, וגם לא בשפה (עד כדי הבדלים שיש גם באנגלית בין דרום ארה"ב לצפון ארה"ב). אם האו"ם לא היה מעביר תעודות פליט מדור לדור, הם היו נבלעים באוכלוסיה המקומית תוך גג דור.

ל"פלסטינאים" בגדה לא הייתה בעיה להיות אזרחים ירדנים בין 48' ל 67', כולל הזכות לבחור ולהבחר לפרלמנט הירדני ונשיאת דרכונים ירדנים - הם עם רק לצרכי אנטי ליהודים, ולכן מגורים בשטח ישראל + שלטון ערבי סיפק אותם. מכאן שהם לעולם לא ישלימו עם קיומה של ישראל - הם קיימים רק כאנטי לקיומה של מדינה יהודית.

רוב דבריך מקובלים עלי. הבעיה: כיום כבר יש ישות פלסטינית

נכון שהציונות הביאה להפיכת ערביי הארץ לעם כריאציה לציונות.
אבל, לאחר כ- 100 שנות מאבק הם הפכו לעם.

העולם כולו מכיר בהם כעם תחת כיבוש והפיתרון היחיד כיום הוא חלוקת הארץ בתנאי שביטחונה של ישראל יובטח.

פיתרון חלוקת הארץ מעולם לא התקבל ע"י הפלשתינים. זוהי הזיה.

מעבר לזה, בכל פעם שישראל התפתתה לחלוק את שטחה עם הפלשתינים הפיתרון נכשל כישלון חרוץ. באוסלו כך בהתנתקות.

תתפלאי, אבל להיסטוריה יש דרכים משלה. באירופה ובמזרח התיכון, במיוחד בירדן ובסוריה, מתרחשות מהפכות דמוגרפיות ומדיניות עצומות.
אני מאמין שבעוד כמה שנים לא רק שהסיכוי לשלום יאבד כליל, אלא שתיפתח מלחמה רבתי.
במקרה כזה יזדמן בידי ישראל לבצע טרנספר המוני של מוסלמים פנאטיים מתחומי מדינת ישראל ויו"ש. נכבה2, אם תרצי.
מה שהיום נראה בלתי אפשרי, עשוי בעתיד להראות הגיוני בהרבה מהחלופה של סכסוך מדמם ונצחי.

מי העתונאי הערבי?

לאחר שקראתי את המאמר של רבקה, נכנסתי לאתר gaitstone Institute ולרשימת מאמריו של עלי סאלים.
הופתעתי מן הגישה הפרו ציונית, פרו נוצרית והאנטי מוסלמית של המאמרים (קראתי רק שניים - אבל כך עולה ממרבית הכותרות).
המאמרים כל כך פרו ישראליים, שמתחילה לנקר לי בראש השאלה - מי הוא באמת עלי סאלים ומי האחראי לאתר gaitstone Institute ?

נכון - עוד תיאוריית קונספירציה...

כנראה עיתונאי מדומה

אבל מה חשוב? קראתי עכשו על התנהגות חברי הבית היהודי בזמן נאום שולץ בכנסת חזית הסירוב היהודי וחזית הסירוב הפלסטיני מהווים
צוות מנצח שעלול להשמיד כל חלקה טובה בארץ זאת ברגותי מכאן בנט ואורית סטרוק משם הם ביחד כח חזק מאוד.

השוואה אומללה ומקוממת מפי אדם בור וקיצוני

להשוות את אנשי הבית היהודי, מפלגה ציונית דמוקרטית, לאנשי טרור הינה פעולה מעוררת גועל ותחושות של בורות וקיצוניות שנודפות מצד האדם שעשה את ההשוואה וכן תחושות דומות שנודפות מצד המחנה הפוליטי אליו הוא משתייך!!!
חברי הבית היהודי לא הפריעו לפרס להביא להסכם "שלום", גם לא לברק בקמפ דיוויד ולא לאולמרט באנאפוליס!!! חזית הסירוב הפלסטיני מהווה את כל הקולקטיב הפלסטיני בלי יוצא מן הכלל!!! היה זה אבו מאזן שסירב להצעתו מרחיקת הלכת של אולמרט להסכם שלום ולא אנשי הימין שהיפנטו את אבו מאזן ואילצו אותו לסרב ועוד להכריז קבל עם ועדה ש"הפערים נותרו גדולים מידי..."
הגיע הזמן שבמחנה השמאל יתחילו לחשוב בצורה הגיונית ורציונאלית ולא בצורת סיסמאות והזיות. איינשטיין נתן פעם הגדרה למושג אי שפיות באומרו שכאשר מנסים לפתור בעיה מסוימת באותה דרך כושלת מספר רב של פעמים ובכל פעם מצפים לתוצאה שונה, אז מדובר באי שפיות. הגדרה זאת מתארת בדיוק את התפיסה והנסיון של השמאל! להמשיך עם המו"מ ולהציע וויתורים לערבים בציפייה שהפעם נצליח להגיע להסכם ובנתיים אזרחי ישראל משלמים את המחיר בחייהם

מי העיתונאי הערבי

כל שהעיתונאי עלי סאלים מוסר על עצמו הוא Ali Salim is a scholar based in the Middle East.
האם הוא ערבי? האם הוא מוסלמי? האם זה אכן שמו?

ועוד - הועדה האירופית של האתר מורכבת מן האישים הבאים:

Board of Governors, Gatestone Europe

Chairman, Amir Taheri
Josef Joffe
Anne-Elisabeth Moutet
Nina Rosenwald, President

אין הרבה שמות ערביים בוועד. לעומת זאת, יש ויש מאחיינו בני עמנו....

אני קוראת בקביעות מאמרים מגייטסון אינסטיטיוט

יש שם מאמרים של מיגוון רחב של כותבים:פלסטינים, ערבים, אירופאים- לאו דווקא יהודים

אולי עלי מסתיר את פרטיו מפני שמרחפת סכנה על מי שכותב באופן אוהד לישראל? אולי זה איננו שמו האמיתי?

ברשות הפלסטינית יש רדיפה של עיתונאים שאינם מיישרים קו עם הרשות.

אני מציעה לכולם לקרוא את המגוון הרחב של נושאי המאמרים.

עתונאי ערבי

רבקה, אני דווקא די מזדהה עם מה שכתוב בכתבה שלו (שאותה העברת לקוראים בעברית). אני חושב שהדברים נכונים . אבל אני לא בטוח שהכותב אכן אובייקטיבי בכתיבתו וכי הוא בא מתוך החברה הערבית.
האמת שקורא אינטליגנטי עלול לפקפק גם באוטנטיות של הרבה כותבים ישראליים ("היסטוריונים חדשים" ופובליציסטים פוסט ציוניים) - תמיכתם בעמדה הערבית נראית מוגזמת, חד צדדית וגורפת, ממש כמו דעותיו של עלי סלאמה על "בני עמו" הערבים.

אתה צודק חלקית שכחת להוסיף

שלעזרתם של אותם כותבים ישראליים התומכים בעמדה הערבית באים אנשי הימין הקיצוני. בשמאל הקיצוני כותבים בימין הקיצוני מדברים ועושים
הכל כדילהשחיר את שמה של ישראל ובכך לסייע לעמדה הערבית(התנכלות לפלסטינים עקירת עצי זית גניבת עציצים וצמחים על כביש 60 כפי שדווח בקול ישראל וכו) ראוי להפנים: ההיסטוריון אילן פפה והרב דב ליאור הם שני צדדים של אותה מטבע

אכן יש סימטריה מצערת

יש פלסטינים שאינם מסוגלים לעכל את המחשבה שיש מדינת לאום של העם היהודי ומולם ישראלים שחיים בהכחשה שיש עם פלסטיני שגם הוא
זכאי למדינת לאום משלו. אלה ראויים לאלה אבל מה יעלה בגורלנו אנו הרוב הדומם.?

הימין הקיצוני במפגן הזדהות עם סרבני השלום הפלסטינים

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/552/929.html?hp=1&cat=404&loc=1

רשימת המאמרים שפרסם עלי סאלים.

http://www.gatestoneinstitute.org/biography/Ali+Salim

מצאתי בפייסבוק כמה עלי סאלים

הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני הם פוטנציאל הרסני לפרויקט הציוני

אומרים לנו שרוב המתנחלים מתנגדים לתג מחיר ההורס את שמנו בעולם. אבל, לא מצאתי ראיות שהמתנחלים "המתונים" באמת מנסים למנוע מנערי הגבעות לבצע תג מחיר.

מצד שני, השמאל הקיצוני הופך אותנו לגזענים(האשמה באפרטהייד) ולרוצחי אנשים חפים מפשע(בצלם וכל השאר )

יש בישראל לפחות 50% אנשים התומכים בפיתרון של 2 מדינות. אנשים אלה זקוקים למנהיג בעל שיעור קומה שיחליף את השלטון הנוכחי.
אם גם אז לא יסכימו הפלסטינים לעשות שלום, לפחות העולם ידע מי אשם .

ערפאת ואבו מאזן סיכלו 2 הזדמנויות לעשות שלום: ב- 2000 וב- 2008 .

לרבקה עבודתך חשובה מאוד אך תלכלכי אותה עם הכפשות שיקריות

הרוב המוחץ של המתנחלים (דרך אגב, בשביל הערבים כולנו מתנחלים בא"י גם תושבי מרכז הארץ ותל אביב כך שבל נשלה את עצמנו שאנחנו מוגנים וזוכים ללגיטימציה מצד הערבים) ביהודה ושומרון מגנים את פעולות תג המחיר ואף קורא למשטרה לעצור את הפעילים ולמצות עימם את הדין! כך עשו גם חברי הבית היהודי מספר פעמים ובפומבי. דבר שני, מי שבאמת מכיר מתנחלים מיהודה ושומרון ולא מתנהל על פי דיעות קדומות ועל פי הלך הרוח של התקשורת ועיתון הארץ, ימצא שמדובר באנשים מדהימים שאהבת הארץ ואהבת האדם (כל אדם למעט כמובן טרוריסטים) הינם חלק בלתי נפרד מעולם הערכים שלהם (שלא כמו מגזרים אחרים במרכז הארץ). יותר ויותר אנשים מהמגזר החילוני-אשכנזי מגיעים ליהודה ושומרון במסגרות שונות של סיורים וטיולים, ומשנים את דעתם השלילית על המתנחלים ברגע שהם לומדים להכיר אותם ואת פועלם. ממליץ מאוד לכמה מגיבים פה

יגאל, אני מוחה:אתה המכפיש. זכותי לדעה שונה בחברה דמוקרטית

אני מוחה על ההתבטאות המכוערת שלך. אני הבעתי דעה. המתנחלים המתונים רק קוראים למשטרה ולממשלה לפעול נגד תג מחיר.
אבל, הם אינם עושים דבר כדי לחסל את התופעה. לו הם רצו- זה לא היה קורה.

זוהי דעתם של כ- 45% מאזרחי ישראל- לידיעתך.

אכן יש לך זכות מלאה לדעה שונה אך חופש הדעה אינו חופש הסתה והכפשה

אדם שמתיימר להביע דיעה רצינית אינו יכול להתעלם מעובדות הקיימות בשטח ולבחור רק את מה שמתאים לו כדי לתפור לעצמו כל דעה ייעודית העולה בקנה אחד עם תפיסת עולמו. ברור לחלוטין שחופש הביטוי מכיל כמעט כל דעה אך יש דעה ויש דעה
לעניין המתנחלים, ישנם לא מעט מתנחלים הפועלים בשיתוף פעולה עם שכניהם הערבים בתחומים שונים ושוללים פעולות תג מחיר, חלק אחר של המתנחלים אולי לא חי בשכנות אידיאלית עם הערבים אך גם לא קורא לפגוע בהם ואף משתף פעולה עם שלטונות המדינה בנושא ויש גם חלק קטן מאוד לצערי הרב שתומך בפעולות אלה, וזאת כתוצאה מתחושה קשה מאוד (ולא מופרכת כלל וכלל) של הפקרת התושבים היהודים ביהודה ושומרון על ידי המדינה והצבא לטובת שקט תעשייתי פוליטי.
בנוגע לטענה שלך ש"לו הם רצו- זה לא היה קורה", כיצד ניתן לדעתך לשלוט על מאות אלפי אנשים ולמנוע לחלוטין פעולות של תג מחיר?
האם בתי הספר מצליחים למנוע מקרי אלימות של תלמידים? האם המשטרה מצליחה לחנך את הנהגים ולמנוע בכך תאונות דרכים?
שוב אני חוזר ואומר, צריך להביט על המציאות כפי שהיא ולא להמציא או לעוות אותה וכך גם לא לזרוק סיסמאות ו"פתרונות" שלא עובדים בשום מקום!

יגאל,בעיניך זוהי הכפשה. בעיני זוהי דעה. אתה מנסה לסתום לי את הפה

אני מתנגדת להתנחלויות. אני מעדיפה לסיים את הסכסוך ע"י חלוקת הארץ. אתם מונעים זאת ע"י הקמת האחזויות מחוץ לגושים שעליהם יש קונצנזוס

אז דעותי אינן מוצאות חן בעיניך ואתה קורא לזה הכפשה.
אתה מוכן שרק דעותיך תושמענה. אתה אנטי דמוקרטי.

אנו בטוחים שהייתם יכולים להפסיק את פעילות בריוני התג מחיר. הם בערוגה שלכם. העשבים השוטים. אם הרבנים שלכם יוקיעו אותם הם יפסיקו.

אל תקחי את הדיון למקומות אחרים שלא קשורים ישירות לעניין העיקרי

וחוץ מזה, אני בכלל לא דתי אלא יהודי-חילוני ואני לא גר ביהודה ושומרון אלא בתוך הקו הירוק וליתר דיוק, בעיר מודיעין. למה את מסיקה בצורה כל כך חפוזה שאני שייך לציבור המתיישבים ביהודה ושומרון? בגלל שאני לא יוצא נגדם ואף משבח את הרוב הגדול שפועל באמת מתוך אהבה ומסירות לארץ???
שוב חזרנו לנקודת ההתחלה וסלע המחלוקת שישאר בינינו לעוד הרבה שנים, האם חלוקת הארץ תביא לסיום המיוחל של הסכסוך הישראלי-ערבי...? ושוב צריך לעשות ריענון עמוק בזכרונם של חסידי החלוקה שהסכסוך לא התחיל ב-67 אלא הרבה לפני ושתל אביב, חיפה, לוד, עכו ועוד הם כבושות באותה מידה כמו חברון, ירושלים ושאר שטחי יהודה ושומרון וכן צריך להזכיר לכולם שאדמת ארץ ישראל הוכרזה כווקף מוסלמי על ידי אנשי דת מוסלמים ולכן אסור לוותר עליה בעד שום הסכם שבעולם וכל מי שיחתום על הסכם כזה מהצד הערבי מסתכן בחייו.
כעת שאלה מכיוון אחר רבקה- הסתכלי מה קורה סביבנו במזרח התיכון, מוסלמים שוחטים לא מוסלמים, מוסלמים סונים ומוסלמים שיעים שוחטים אחד את השני, מוסלמים חסידי האחים המוסלמים ואל קעידה שוחטים מוסלמים חילונים\דתיים המתנגדים להם. כל זה קורה לנגד עינינו אך אנו מסרבים לראות ולהבין! כל הקולות נשמעים עד לפתחנו אך אנו מסרבים להקשיב ולהפנים! כיצד יוכלו ערביי יהודה ושומרון ("הפלסטינים") לחיות בשלום עם היהודים כאשר כל העולם הערבי-מוסלמי נלחם איש באחיו והסוף לא נראה באופק!!! תרבות הערבים, כפי שהיא עולה מהמציאות העכשווית, הינה תרבות של הרס, שנאה ומוות!!! ולא של פשרה, שלום ואחווה, והרי אנו היהודים, נחשבים לשנואי נפשם ואוייבהם הגדולים ביותר של המוסלמים (על פי האסלאם סטינו מדרך הישר והמרנו את פי האל, רצחנו את הנביאים ואף מות מוחמד מיוחס לאישה יהודיה שהרעילה אותו) האם את באמת חושבת שהערבים, כפי שהם נראים כיום, באמת מסוגלים לחיות בשלום עם איזושהי ישות מדינית שונה מהם וזאת בזמן שהם חיים במלחמה עם קבוצות ערביות-מוסלמיות שמשתייכות לאותו קולקטיב ערבי-מוסלמי? האם אנו לא מתנהגים ביוהרה כאשר אנו כופים את תפיסת עולמנו וערכינו על קבוצה שתפיסת עולמה וערכיה שונים באופן קיצוני מאיתנו? האם את מאמינה באמת שההגיון הרציונאלי-מערבי יגבר על ההגיון האמוציונאלי-ערבי???

הצגת עצמך כמייצג המתנחלים כי אתה כנראה שותף לדעותיהם

אין לי זמן ועניין לנהל אתך ויכוחים. אני בעד פיתרון של 2 מדינות לא מפני שהפלסטינים או המוסלמים הם אנשים נחמדים. הם כלל לא נחמדים והרבה יותר מזה. אני בעד - כי זהו אינטרס ישראלי- יהודי.

כל מה שחשוב הוא: רק אם הרבנים של יהודה ושומרון יכריזו בפומבי שתג מחיר מנוגד לתורת ישראל- הבעייה תיפתר.

תג מחיר והכרה ערבית בישראל יהודת

הכותבים מתעלמים מהאיסלאם. לפי הקוראן, ולא רק במקום אחד, השטח שבין שני הנהרות שייך לעם ישראל. הכרה בישרל כמדינת העם היהודי תביא למסקנה הדתית שערביי סוריב לבנון ירדן ומדבר סיני חייבים להסתלק מן השטח הזה מסיבות דתיות!!!
באשר לתג מחיר זה ממש מגוחך. מישהו קשקש על הקיר אז זה טרור?! האמת היא שייתכן מאוד שאם התגובה של עם ישראל היתה לטרור באותו מטבע היו נפתרות הבעיות בפשטות. הערבים יזמי הטרור היו מתחילים לברוח מכאן.הם ברחו מלחמה גלויה והם יברחו ממלחמה סמויה.

זאת הבעיה של העולם, קצת

זאת הבעיה של העולם, קצת גרפיטי?
בגלל זה נשפך ככ הרבה דם יהודי?...

מחקרגנטי חדש על מוצאם של היהודים

http://digitalcommons.wayne.edu/humbiol_preprints/41/

מה הקשר ?

מה למחקר זה ולנושא הנדון במאמר ובתגובות?

צחי, אין קשר ,רק רציתי למסור מידע חדש

הנושא חשוב מאוד

למה עברת מכתיבת מאמרים בהיסטוריה לפרשנות פוליטית?

אני מחכה לפרקי המשך בסידרה שכתבת בנושא היסטוריה חברתית כלכלית של ארצות הברית למדתי המון מסידרה זו

צחי, לא עברתי. תמיד כתבתי על היסטוריה וועל פוליטיקה

אם תבדוק בארכיון תראה שאינני מסתירה את דעותי הםטליטיות שמסתבר אינן מוצאות חן בעיניך.

אבל, אנו חיים בחברה דמוקרטית ויתכן שדעותיך אינן מוצאות חן בעיני.

אני ציונית במרכז- שמאל המפה הפוליטית

הכרה בישראל כמדינה יהודית על ידי הפלסטינים:בולשיט עלפי מאיר דגן

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/553/031.html?hp=1&cat=875

גלית, דגן טועה לדעתי.רק הכרה כזאת תחסל את רעיון "זכות השיבה"

הפלסטינים אינם מוכנים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי בעוד אנו מוכנים להכיר בפלסטין כמדינת העם הפלסטיני.

מדוע הם מסרבים?
א. כי הם מכחישים את הקשר שלנו לארץ הזאת.
ב. הם טוענים שאנו דת ולא לאום ולדת אין זכויות למדינה
ג. הם דורשים יישוב הפליטים בישראל כדי להפוך את הםלסטינים לרוב ואת היהודים למיעוט ולחסל "באורח דמוקרטי" את מדינת היהודים.
ד. הם דורשים שאנו ניקח על עצמנו את הטחריות לבעיית הפליטים. הם מתעלמים מהחלק שלהם ושל מנהיגיהם במה שקרה כאן מאז הצהרת בלפור
בקיצור, אם הם יכירו בישראל כמדינת היהודים - חלומם לחסלה ירד לטמיון וכל האג'נדה שלהם תופרך.
הצעת קלינטון- ברק נתנה פיתרון הוגן לבעיית הפליטים.ההצעה: לישבם במדינתם באמצעות פרויקט בינלאומי.

עלי סאלים ופתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני.

אני נוטה להאמין שמאחורי שם זה מסתתרת דמות אחרת לגמרי שאיננה רוצה להזדהות, בין שמדובר בערבי עם השקפות מתונות ובין שמדובר ביהודי מחופש לערבי. מה שנכון הוא, שה"עם הפלסטיני" הוא תוצר של הציונות וההתישבות היהודית מאמצע המאה התשע עשרה ואילך בא"י. ערביי א"י או פלסטינה, בלשון האנגלית, מקור מיעוטם הוא מיהודים ונוצרים מקומיים שאוסלמו במאה השביעית, כאשר רובם הם צאצאי מהגרי עבודה ערבים מסוריה, סעודיה ומצריים, שהועסקו בפרויקטי סלילת הרכבת החיג'אזית ושלוחותיה בא"י, ובהמשך כפועלים חקלאיים במשקי המושבות העבריות, ובעיקר מהעסקתם במאות פרויקטים שבוצעו ע"י הבריטים בא"י ,כמו הקמת נמל חיפה, הארכת והרחבת מסילות הברזל, סלילת כבישים חדשים, והקמת עשרות שדות תעופה ובסיסי צבא. מכל מקום, זה לא המקרה היחיד של היווצרות "עם" במאתיים שנה אחרונות. כך גם קם ה"עם" הסינגפורי למשל, העם הכוויתי, העם באיחוד האמירויות והעם הירדני. למי שלא יודע, ב-1920 היו על שטח עבר הירדן המזרחי , כיום ירדן, כמאה אלף תושבים, רובם תיחזקו את מסילת הברזל שהגיעה עד למכה ומדינה בסעודיה וגידלו תמרים בנאות המדבר שלהם. עמאן הייתה כפר של שלושת אלפי תושבים. חוץ מזה לא היו בכל שטח הממלכה אפילו מפעל קטן אחד. כיום יש בעמאן מיליון תושבים ובכל ירדן כשישה מיליון תושבים. אם סכסוכי הדמים בסוריה ובעיראק ימשכו, אוכלוסית ירדן תגיע תוך מספר שנים לעשרה מיליון תושבים ויותר. ברור שאף אחד לא שואל אם מדובר ב"עם" ירדני. הם לא מוזכרים בקוראן, בתנ"ך או בברית החדשה. לכן המשמעות של "עם" היא עניין דמוגרפי ובעיקר של מקורות פרנסה ואיננו מחייב שורשים עמוקים. די בשליט נחרץ, צבא יעיל ותחנת טלויזיה ויש לך לא רק "עם" אלא גם מדינה. אשר לבעיה שלנו, כדי לסיים לשיטת הפלסטינים את ה"כיבוש", אנחנו נידרשים לא רק להוציא את צה"ל מיהודה ושומרון, ומבקעת הירדן, אלא גם למסור את כל השטח, שהיה שטח כבוש ירדני, עד שנת 1967, לידי הרשות הפלסטינית. לנוכח ההתישבות היהודית, גם בירושלים וסביבותיה וגם ביהודה ושומרון, פתרון כזה איננו מציאותי, כי מדובר בגרוש כשבע מאות אלף יהודים מבתיהם. זה כבר לא "התנתקות" של שמונת אלפים איש. מדובר על אוכלוסיה שגדולה פי מאה בערך. ללא פינוי כזה, לא יקום כל הסדר שלום, לשיטת אבו-מאזן. ובכך עוד לא סיימנו, מפני שיש עדיין כחמישה מיליון "פליטים" שלדעת הערבים, הם נכדיהם וניניהם של אלה שגורשו על ידינו משטחי המנדט הבריטי לשעבר, כלומר בבתיהם שב"פלסטין", וזכותם לחזור. וגם אז, איש מהפלסטינים לא מוכן להצהיר על קץ הסכסוך, שלא לדבר שהצהרה כזאת במזרח התיכון כמעט חסרת ערך, ללא מוראם מצה"ל. לכן, סיכויי ההסדר, עם קרי או בלי קרי, שואפים לאפס. עם זאת, כדי להשביע את אנשי השמאל, די לדעתי, שנתמיד בנכונותנו המוצהרת, להפסיק את ה"כיבוש", כלומר לתת לפלסטינים להקים מדינה מפורזת לחלוטין על שטח זה. לפלסטינים מספיקים 2,500 קילומטרים רבועים, כלומר כמחצית שטחי יהודה ושומרון. במצב של ביטול ה"כיבוש" שמשמעותה הקמת מדינה פלסטינית, אין כל מקום והצדקה בפרוק ההתישבות היהודית. ההתישבות היהודית יושבת על שטח שנכבש לא מהפלסטינים, כי הם לא מדינה, אלא ממלכת ירדן, שכבשה בעצמה שטח זה מתוך שטח המנדט הבריטי, עוד כאשר הבריטים היו עדיין בארץ, בחודש מאי 1948. לראיה, גוש עציון ובית הערבה ליד ים המלח, נפלו לידי צבא ירדן לפני הכרזת מדינת ישראל. בהמשך, בהסכמה שקטה ישראלית, כבשו כוחות ירדניים ועיראקיים את מזרחה של א"י המערבית, ושנתיים לאחר מכן סיפחה ירדן שטחים אלה לממלכתה. איש לא הכיר בסיפוח זה זולת בריטניה ופאקיסטן. כך שההתישבות היהודית ביהודה ושומרון איננה יושבת על שטח ערבי "כבוש", אלא על אדמת ארץ ישראל. אנחנו מוגדרים כ"כובשים" אך ורק מפני שעל אותה חלקת ארץ גרים כמיליון וחצי ערבים שקוראים לעצמם היום "פלסטינים". אין כל חשיבות אם אבו מאזן יחזיק מעמד או יהיה לו מחליף. מה שחשוב שההסכם שיחתם יהיה מוגדר מבחינה בינלאומית כסוף הסכסוך וכי במקרה של חידוש מעשי איבה, תהיה לישראל זכאית לחזור ולהשתלט עליו במקרה של סכנה לקיומה. אין גם כל צורך בהורדת יישובים, מפני שניתן להבטיח את קיומה של המדינה הפלסטינית ע"י רצף תחבורתי. בגלל הבעיות הביטחוניות, אין מנוס מהקמת מדינה פלסטינית מפורזת ועם אילוצים קשים. פשוט אין ברירה אחרת. כל מודל אחר, כולל נוכחות צבאות זרים, לא חשוב באיזה הרכב, לא תחזיק מעמד ולא תבטיח שקט ומניעת טרור. הבעיה היא שמדינה פלסטינית כזאת, שתהיה חופשית מ"כיבוש" ישראלי, איננה מקובלת על הרשות, על החמאס ובודאי שלא על כל קבוצות ג'יהדיסטיות כמו אל-קאידה ואחים המוסלמים. לכן, קרוב לודאי שלא יהיה הסדר שלום ולא תוקם מדינה פלסטינית במתכונת שהפלסטינים והאמריקאים מוכנים לקבל, כי מתכונת כזאת מסוכנת מאוד לקיומה של ישראל. גם הכרה ברשות הפלסטינית כמדינה לכל דבר ועניין, ע"י חברות העצרת הכללית ואפילו מועצת הביטחון של האו"ם רק תחמיר את הסכסוך ולא תקדם כל פיתרון. מאידך בטווח הארוך, כברירת מחדל לא מן הנמנע שישראל תהיה יותר ויותר מדינה דו לאומית. למעשה, ישראל היא כבר היום מדינה כזאת, כי חי בה מיעוט של 20% ערבים. סיפוח יהודה ושומרון רק יעלה את האחוז ל-40% ולאלה שחוששים שיווצר כאן אולי רוב ערבי, גם זה לא אסון ובלבד שישמא החוק. ייתכן גם מצב כזה. זה לא אומר שמלגות ערביות תרכבנה את הממשלה. דרך אגב לכל יפי הנפש בינינו, זה פחות או יותר מה שהיה קורה לנו, אילו ב-1948 היו הערבים מוכנים למנוע את חלוקת הארץ ולהשלים עם מדינה דו לאומית. המתנגדים החריפים ביותר של מדינה דו לאומית הם דווקא הערבים הם רוצים במדינה אחת - ערבית עם בני חסות יהודים. כמו שהיה בתימן. הציונות לא גרסה מעולם שיש לסלק את הערבים מא"י. לכן, מודל של מדינת אפרטהייד לא ייתכן ולעולם לא יהיה, כי זה נוגד את ערכינו הבסיסיים. אז לסיכום, עם סאלים ובלי סאלים, ייתכן מאוד, מהבחינה ההסטורית, שלא ניתן להגיע להסדר. זה נעוץ יותר בדי.אן.אי הערבי. מומלץ לקרוא את ספרו המאלף של פרופסור אדינגטון שלימד באוניבסיטת הרוורד, "התנגשות הציביליזציות". בספר חשוב זה מסביר המחבר, שהמוסלמים והערבים שהם החלק המוביל בקירבם, הם "עושי בעיות" שיטתיים. המחבר מצביע שמרבית הסכסוכים הבלתי פתורים בעולם מקורם בציוויליזציה לוחמנית זו. ישראל נמצאת בחיכוך תמידי עם ציוויליזציה זו. לכן, הדבר הכי חשוב מבחינתנו זה איך לשרוד חיכוך זה. ויתורים חד צדדיים לא יועילו. הגענו כנראה לרגע האמת ומסתבר שהשלום הוא אכן שאיפה נעלה, אבל לא באזורנו. כאן ייתכן כנראה בקושי דו-קיום. מי שמעוניין להתכתב איתי בנדון שיכתוב לי למייל שלי: heilman@netvision.net.il

התמונה של אביגיל אגלרוב

פרשנויות רלוונטיות

אני לא נוטה בדרך כלל להקשיב לפרשנויות פוליטיות או לקרוא אותן.
אבל במקרה של המאמר הזה, מדובר בפרשנות מבריקה ונוקבת.

יש טקסט אחר

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת רבקה שפק ליסק