אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

זילות השם המפורש - י ה ו ה


התמונה של עמוס אריכא
זילות השם המפורש -  י ה ו ה

זילות השם המפורש - י ה ו ה

פיל בביבר של זכוכית: "אין לזרוק ספרי קודש"

את התשובה המגדירה מחדש מהו "ספר קודש" המציא שי פירון. אותו שר חינוך קם בכל בוקר ושואל את בוראו: "בוראי, מה חידוש נחדש בבוקר הזה לעם ישראל?" והבורא מהמהם משהו בלתי מובן כדרכו מאז בריאת-עולם, ורחש סתום זה חודר לאפרכסת אוזנו של השר ומתגלגל למוחו המבריק של מחנך הדור והופך אצלו לסימפוניה מרנינה של המצאות חדשות לבקרים.

שי פירון היה צריך להיות אשף מחדש חידושים, שכן הוא מותח גבולות של מושגים שונים כרצונו. הוא גם מושח בשמן הקודש ספרים שונים, שאינם בעיקרם "ספרי קודש" אלא מוגדרים כספרי לימוד רגילים, הקרויים לעתים "ספרי עבודה".  אך אם באלה חלילה משובצת מלה מסוימת בת ארבע אותיות, הם נחשבים אצל פירון כספרי קודש. מכאן שעל-פי תפישתו גם רשימה זו המודפסת באתר ומופיע בה פסוק מועתק ובו משובץ השם הקדוש - הופכת אליבא דפירון לרשימה קדושה.

חדירתו הדורסנית חסרת הרגישות של שי פירון למערכת החינוך החילוני זכתה השבוע, לפני ימים אחודים, בצעד משמעותי נוסף החושף את הסכנות הטמונות באיש החשוך הזה מבחינת החינוך הליברלי בישראל. לפני ימים אחדים פורסמה ידיעה בענין זה בעיתון "ישראל היום". תחילה חשבתי ביני לביני שמדובר בבדיחה תפלה. רק לאחר עיון מסתבר כי עדיין לא ירדתי לעומק מוחו הנפתל מרעיונות עיוועים של שי פירון.

התעתוע החדש של השר המבעיר

תחילת ציטוט מהעיתון:

יהודית קדוש, מנהלת אגף א' לחינוך  שלחה מכתב פנייה למפקחים ולמנהלי בתי הספר, בו היא מבקשת מהמנהלים ליידע את התלמידים שספרי עבודה ששם השם מוזכר בהם במפורש, יש לגנוז בהתאם להלכה – ולא לזרוק.

"כידוע, קיימים ספרי לימוד שיש בהם פסוקים מהתנ"ך או מהמקורות, ובהם מופיע שם ה' המפורש", כתבה, וציינה, "הובא לידיעתנו כי לעיתים אין צורך בשימוש בספרים אלה, והם מושלכים כלאחר יד. ספרים מסוג זה טעונים גניזה, ויש בכך פגיעה ברגשות הציבור שנושא זה חשוב וקרוב לליבו. מן הראוי ליידע את התלמידים שספרים מסוג זה טעונים גניזה, ואין להשליכם סתם כך".

אחת המנהלות שקיבלה את המכתב אמרה לישראל היום : "זו פעם שראשונה שנתקלתי בדרישה מסוג זה. מדובר בכפיית תפיסה של יהדות כדת. אנחנו לא מלמדים את הטקסטים מתוך נקודת מבט של קודש, ולכן לא ברור לי מדוע המשרד דורש מאיתנו להתייחס אליהם ככאלה. מה מצפים מאיתנו עכשיו? אנו אמורים לעבור על כל הספרים ולבדוק אם שמו של אלוקים מצוין? ואיזה שם הופך את הטקסט לקדוש? אם הטקסט קדוש, איפה זה ייגמר..."

סוף ציטוט.

היכן הח"כים המפוחדים של "יש עתיד"?

התנהלותם של חברי הכנסת מטעם "יש עתיד" בפרשה רעה זו מעוררת אי-נוחות בלשון המעטה. שתיקת הכבשים של הח"כים שאמורים היו לרענן את הכנסת הכמושה באמצעות פתיחות ליברלית לרוחות חדשות, המאפיינות את המאה העשרים ואחת, אינם עושים מלאכתם המצופה מהם. ח"כים אלה שאחדים מהם עשו דרך מרשימה בחייהם הקודמים, הם בגדר מפח-נפש עגום. ואילו המשכוכית בעלת התלתלים המפוארים של העדר התמוה הזה, עוד הלכה ומינתה ליצן חשוך, דתי כפירון לשר החינוך. לפיד לא רוצה לפטר אותו? חמור מאד. אבל עד שיחכוך בדעתו להבין את חומרת המצב, יש לשקול הוצאת זרם החינוך העברי-חילוני ממשרד החינוך המתפרע, כאילו מישהו ברומו איבד-דרך.

למנהלת שתוהה היכן כל הטירוף הדתי הזה יגמר, מפני שרק בודדים מתרגשים כנראה מרמיסת דרך חינוכית הקיימת אתנו כמאה שנים, אין בלשוני תשובה, אלא שאנחנו עדים חסרי-אונים למעיכת ירושה ומורשה שהשאירו לנו אבותינו המוגדרים כ"החילוניים".

כידוע, פעם נהגו להוביל ספרים שיצאו מכלל שימוש למזבלות או לבתי חרושת לניר. מאז השתנו שיטות וישנן מגרסות קטנות וגדולות והן את גריסתן יודעות היטב, ואין פוצה פה ומצפצף - עד שהופיע פירון וההשתלטות הדתית שלו מרעילה כל באר של מים חיים בבתי הספר החילוניים.

מעתה נצטרך גם לבתי עלמין לגווילים

אימתי גונזים? (כלומר, קוברים), משניזוק ספר קודש במקרה או במכוון, או התכלה מרוב שימוש בו. על-כך נכתב הרבה גם בספרות חילונית שמעתה במאות אלפי עותקיהם ייחשבו גם הם לספרות-קודש.

למי שאינו יודע מהי גניזת ספרי קודש ראוי להבהיר כי נעשה מעשה של הבערתם באש באין-רואים. אבל המחמירים, אלה שאחריהם הרבים להטות, עומדים על-כך שיגנזו ספרים אלה בכלי חרס ויקיימו בהם קבורה מכובדת. תפשתם? את תפילת ההשכבה של "ספרי קודש" חדשים אלה ישמיעו בפעיות חסרות משמעות הח"כים הנודעיים  באילמותם של "יש עתיד".

אומר רק זאת: טיפשות מובילה לזילות. יהוה בכתובים מעבר לקדושה המיוחסת לו, הוא בעצם גם  תמצית של זמני עבר, הווה ועתיד, להטוט לשוני אם תרצו. אין לספר לימוד רגיל "אחר", בשונה מספרות-קודש, כל צורך לבחינתו אם נמצא בו במקרה השם המפורש אם לאו. הצעד המגמתי הזה שיש בו גוון מרתיע המעיד על התנוונותה של אותה דת, מעיד על הנחתום העומד בראש משרד החינוך.      

במקום לקרב לבבות לרעיונות האנושיים האמורים כביכול להתגלם במשמעות השם המפורש, יהוה, עושה שר החינוך לזלזל בנו כאילו היינו נזקקי חינוך מחמת היותנו להבנתו מוגבלי-תפישה ודעת בנושאי יהדות. בעוד הוא מבטל את ערכנו וערכינו הוא ממעיט בגבהות-לבו מערך תפישתנו ורומס את המושג הרוחני הזה, יהוה, תוך שהוא טורח כאחוז תזזית מבוקר לבוקר להעצים את ריחוקנו. דרכו העקלקלה והבעטנית של השר הזה, נלוזה. 

תגיות: 

תגובות

תגובה לעמוס אריכא

בס"ד
עמוס היקר!
אתה בודאי כותב את דבריך בלשון סגי נהור.
עוד לא היה דתי מחמד כשר "הרב" שי פירון, והנה הוא מגלה רגישות לשם קדוש?
בטח אתה מתכוון בצחוק.
בעם ישראל תמיד ידעו לכבד פסוקים מהתנ"ך ומשאר ספרי הקודש, וגנזו אותם (לא שרפו ח"ו!). גם כיום עושים כן.
אבל שאת דברי הבלע והכפירה המופיעים בספרות הגויית דוברת העברית יגנזו? הרי שריפה אף היא סוף נאה מדי להם.
מקומם כנייר טואלט בשירותים!
כנראה כוונתו של עוכר ישראל זה, פירון, לבזות עוד יותר את היהדות, כדרכו ברשע, ולהפוך את ספרי הכפירה והתועבה החילוניים לספרי קודש הטעונים גניזה.
אוי לדור שכך עלתה בימיו!

יישר כוח על על המאמר

רק בקריאת מאמרך נודע לי על רעיון זה. אם אכן זה הסיפור זה מביש זה מקומם זה הזוי הרב פירון אולי ראוי ללמד בישיבה אך בודאי לא במערכת חינוך ממלכתית כאשר אנו בוחנים את ההיסטוריה המקראית(לא דרך הפריזמה הדתית)אנו נוכחים לדעת שהחברה הפוליתאיסטת באותה תקופה עבדה פנתיאון של אלים אל קדום מאוד היה האל אל מאוחר יותר וכאן אנו נעזרים במקרא אחד האלים האל יהווה הופך לאל ראשי אל עליון בפנתיאון כמו למשל שהאל בעל הפך לא ל עליון אצל הארמים. ישראל הקדום היה עם אלילי כמו העמים סביבו במאה ה7 לפני הספירה דחף מלך יהודה יאשיהו למתן יתר דומיננטיות ליהווה זה צלח אצל האליטות אך לא בקרב המוני העם שהמשיכו לדבוק בפולחנים האליליים. רק לאחר חורבן ממלכת יהודה בתקופה במאה הששית לפני הספירה
החל בתקופה הבבלית והמשכה בתקופה הפרסית הופך יהווה מאחד האלים בפנתיאון-אמנם אל ראשי- לאל יחיד ובלעדי אם לא נוכל לבטא שמות באופן חופשי איך נלמד היסטוריה? אני מקווה שחבריו לסיעה של הרב פירון
ייקראו אותו לסדר

גיורא מה קרה לך?

בס"ד
גיורא ידידי!
סליחה על הביטוי, אבל התחרפנת? אני עדיין תמה איך אימגו פרסם כתבה כה הזוייה ותמהונית, ואתה עוד מחרה מחזיק אחריה?
בא ח"כ של מפלגה פופוליסטית, שמתיימר (אני לא יודע על סמך מה. אני קצת מבין בנושאים אלו) לשאת בתואר "רב"? (עם מי? למה?). [בהשאלה מהגששים: הוא נראה יותר כמו השמש, אבל הוא הרב], ורוצה להראות שהוא עושה משהו במערכת החינוך הקורסת של המדינה הציונית. אז הוא לא דואג לדקירות בבתי הספר, לשימוש בסמצים, להכנסת מעט תוכן חינוכי ללימודים. הוא דואג שאם מופיע שם ה' המפורש באחד מספרי הטמטום והכפירה שעליהם מגדלים את ילדי ישראל האומללים - הוא יושם בגניזה! חוכא וטלולה!
והנה אנשים נזעקים! אוי למערכת החינוך! היא נהרסת! וגיורא מוציא מהפנתיאון מהתקופה הפרסית או הבבלית, או האכדית, או השומרית, או החיתית, או המצרית מזמן הממלכה הקדומה, איזה שם של אליל, שמשום מה הוא החליט שהוא אלהי היהודים המטומטמים שהצליחו לעבוד עליהם בתקופה הפרסית או...... וכו', ועתה ר"ל הוא ייעקר מספרי ההסטוריה, כי ישימו אותו בגניזה לאחר השימוש!
מה עובר היום על אנשים?

מדוע אתה מופתע.?

הדברים שכתבתי הם חלק ממערך לימודים מסודר שלומדים ממנו אנשים רבים השם השני של גדעון השופט היה
ירובעל על שם הבעל שאול המלך קרא לאחד מבניו (יהו-נתן) ולשני אשבעל שבט גד נקרא שם אל המזל הכנעני גד ושבט אשר קשור לשם אשרה בספר של מ. נאדל: התנך ותרבויות העולם העתיק מדובר על כך שבלתי אפשרי
להבחין בהדלים משמעותיים( מבחינה פולחנית)בין ישראל הקדום לבין שכניו
אני מקווה שהרב פירון יתרכז בנושאי תכני לימוד בסקטור הדתי ויניח לממלכתי הכללי.

תגובה לגיורא

בס"ד
גיורא יקירי, זה מה ששאלתי?
אני בכלל לא נכנס לתוכן הלימודים של החינוך הממלכתי שאתה אוחז בו כבקרנות המזבח. אני שואל: אין לך ולכותב הנכבד דאגות אחרות חוץ מזה? זו הבעיה החינוכית המטרידה את אזרחי ישראל, אם יגנזו את ספרי הלימוד או לא? זו הבעיה עם שר החינוך? (מה זה?) אתם שמים עצמכם לצחוק! אני כצופה מהצד, מסתכל על אדם חכם כמוך (איני יודע אם עמוס אריכא הוא הסופר הידוע, או מישהו אחר בשם זה) שמתעסק עם כאלה שטויות, כאילו שבזה תלוי עתידו של החינוך הממלכתי במדינת ישראל. פופוליזם צרוף של ח"כ רודף פרסומת ממפלגה קיקיונית שרוכבת על גל של תעמולה אנטי-דתית בלי שום מסר אמיתי, ואתה יוצא מגדרך! אתמהה!

הערה לגיורא

בס"ד
ידידי יקירי גיורא!
לא התייחסתי לדבריך שהובאו בכתבה, כי רציתי להתמקד בעצם הטענה.
עתה אתייחס לנקודות שהעלית בדבריך.

* לגבי השם: ירבעל.
כך מספר לנו הכתוב בספר שופטים פרק ו:
(כה) וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיֹּאמֶר לוֹ יְדֹוָד קַח אֶת פַּר הַשּׁוֹר אֲשֶׁר לְאָבִיךָ וּפַר הַשֵּׁנִי שֶׁבַע שָׁנִים וְהָרַסְתָּ אֶת מִזְבַּח הַבַּעַל אֲשֶׁר לְאָבִיךָ וְאֶת הָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר עָלָיו תִּכְרֹת:
(כו) וּבָנִיתָ מִזְבֵּחַ לַידֹוָד אֱלֹהֶיךָ עַל רֹאשׁ הַמָּעוֹז הַזֶּה בַּמַּעֲרָכָה וְלָקַחְתָּ אֶת הַפָּר הַשֵּׁנִי וְהַעֲלִיתָ עוֹלָה בַּעֲצֵי הָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר תִּכְרֹת:
(כז) וַיִּקַּח גִּדְעוֹן עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מֵעֲבָדָיו וַיַּעַשׂ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו יְדֹוָד וַיְהִי כַּאֲשֶׁר יָרֵא אֶת בֵּית אָבִיו וְאֶת אַנְשֵׁי הָעִיר מֵעֲשׂוֹת יוֹמָם וַיַּעַשׂ לָיְלָה:
(כח) וַיַּשְׁכִּימוּ אַנְשֵׁי הָעִיר בַּבֹּקֶר וְהִנֵּה נֻתַּץ מִזְבַּח הַבַּעַל וְהָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר עָלָיו כֹּרָתָה וְאֵת הַפָּר הַשֵּׁנִי הֹעֲלָה עַל הַמִּזְבֵּחַ הַבָּנוּי:
(כט) וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ מִי עָשָׂה הַדָּבָר הַזֶּה וַיִּדְרְשׁוּ וַיְבַקְשׁוּ וַיֹּאמְרוּ גִּדְעוֹן בֶּן יוֹאָשׁ עָשָׂה הַדָּבָר הַזֶּה:
(ל) וַיֹּאמְרוּ אַנְשֵׁי הָעִיר אֶל יוֹאָשׁ הוֹצֵא אֶת בִּנְךָ וְיָמֹת כִּי נָתַץ אֶת מִזְבַּח הַבַּעַל וְכִי כָרַת הָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר עָלָיו:
(לא) וַיֹּאמֶר יוֹאָשׁ לְכֹל אֲשֶׁר עָמְדוּ עָלָיו הַאַתֶּם תְּרִיבוּן לַבַּעַל אִם אַתֶּם תּוֹשִׁיעוּן אוֹתוֹ אֲשֶׁר יָרִיב לוֹ יוּמַת עַד הַבֹּקֶר אִם אֱלֹהִים הוּא יָרֶב לוֹ כִּי נָתַץ אֶת מִזְבְּחוֹ:
(לב) וַיִּקְרָא לוֹ בַיּוֹם הַהוּא יְרֻבַּעַל לֵאמֹר יָרֶב בּוֹ הַבַּעַל כִּי נָתַץ אֶת מִזְבְּחוֹ:
היינו שהוא נקרא "ירבעל" ככינוי על מלחמתו בבעל, ולא על עבודת הבעל.

* לגבי השם: "אשבעל".
זה לשון הכתוב בספר דברי הימים א פרק ח (פסוק לג):
וְנֵר הוֹלִיד אֶת קִישׁ וְקִישׁ הוֹלִיד אֶת שָׁאוּל וְשָׁאוּל הוֹלִיד אֶת יְהוֹנָתָן וְאֶת מַלְכִּי שׁוּעַ וְאֶת אֲבִינָדָב וְאֶת אֶשְׁבָּעַל
ואילו בספר שמואל ב פרק ב (פסוק י), אנו מוצאים שם אחר:
בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה אִישׁ בֹּשֶׁת בֶּן שָׁאוּל בְּמָלְכוֹ עַל יִשְׂרָאֵל
בספר ירמיה פרק יא (פסוק י"ג) אנו קוראים:
שַׂמְתֶּם מִזְבְּחוֹת לַבֹּשֶׁת מִזְבְּחוֹת לְקַטֵּר לַבָּעַל
היינו שהבעל כונה "בושת".
גם בספר שמואל ב פרק יא (פסוק כא) אנו מוצאים:
מִי הִכָּה אֶת אֲבִימֶלֶךְ בֶּן יְרֻבֶּשֶׁת הֲלוֹא אִשָּׁה הִשְׁלִיכָה עָלָיו פֶּלַח רֶכֶב מֵעַל הַחוֹמָה
ומדובר על אבימלך בן גדעון, המכונה "ירבעל".
ההסבר פשוט: הכינוי לבעל היה "בושת", כי הוא בושה לישראל. היות ולא רצו להזכיר את שמו, השתמשו במקום זה במילה: "בושת". גם אשבעל, שנקרא כן ללא קשר לעבודת הבעל, כונה "איש בושת", כדי שלא יוזכר שם הבעל, שהוא שם של עבודה זרה.
* לגבי השם: "גד".
"גד" משמעותו: מזל בארמית, וכנראה גם בעברית, שכן המילה "מזל" מופיעה בתנ"ך פעם אחת, במלכים ב פרק כג (ה):
וְהִשְׁבִּית אֶת הַכְּמָרִים אֲשֶׁר נָתְנוּ מַלְכֵי יְהוּדָה וַיְקַטֵּר בַּבָּמוֹת בְּעָרֵי יְהוּדָה וּמְסִבֵּי יְרוּשָׁלִָם וְאֶת הַמְקַטְּרִים לַבַּעַל לַשֶּׁמֶשׁ וְלַיָּרֵחַ וְלַמַּזָּלוֹת וּלְכֹל צְבָא הַשָּׁמָיִם
כאן משמעות המילה "מזל" היא כוכב. היות והיו חוזים בכוכבים את מזל האדם (אסטרולוגיה), נקבע השם "מזל" במקום "גד". גם אליל המזל נקרא "גד", על שם המשמעות, ולא המשמעות נקבעה על שם האליל.
* השם "אשר", משמעותו כתובה בפסוק בספר בראשית פרק ל (פסוק יג):
וַתֹּאמֶר לֵאָה בְּאָשְׁרִי כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ אָשֵׁר
המילה "אשרה" מופיעה בתנ"ך בפעם הראשונה בספר דברים פרק טז (פסוק כא):
לֹא תִטַּע לְךָ אֲשֵׁרָה כָּל עֵץ אֵצֶל מִזְבַּח יְדֹוָד אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה לָּךְ
וכך מבאר בספר "הכתב והקבלה" שם:
"צריך לפרש מלת אשרה לפי ההוראה העיקרית כמ"ש בעלי הלשון, ששם "אשרה" מסתעף משם "ישר", והוא תואר לכל מין אילן העולה ישר משרשו שאיננו נוטה לכאן ולכאן, אבל הוא עושה עם השטח שהוא עומד עליו זוית נצב, או שהוא ישר בעצמו שאין בו גבשושית ובלטיות כ"א ישר וחלק (גראדע אויפשיעסענד, אויפראגענד)".
עד היום עץ חג המולד, שהוא נובע מפולחן האשרה, הוא עץ ישר, כמו אשוח או ברוש. פולחן האשרה היה מקובל בלבנון, שם גדלו עצי מחט.
* איני יודע מיהו נאדל, מחבר הספר שהזכרת, ומהיכן הוא שואב את ידיעותיו. אני כן יודע שהתנ"ך מלא בגינויים לעבודה זרה, ודברי הנביאים מלאים בתוכחות על הליכה בחוקות הגויים. צריך אם כן לקחת את התנ"ך, להפוך אותו לזיוף קולוסאלי, שרק החינוך הממלכתי הבחין בו, לאושרו, וניצל מהקלריקליזם הנורא שמפיצה בעם ישראל הכת החשוכה (זה הביטוי שבו השתמש עמוס אריכא) שמנסה לעוות את ההסטוריה היהודית, ולטעון שהיא קיימת מאז אברהם אבינו ולא מהתקופה הפרסית, או הבבלית, או ההלניסטית, או הרומאית, או מימי הביניים, או אולי בכלל המציאו אותה רק להלחם בחילוניים, שהם כידוע בני ישראל המקוררים, צאצאי החבירו.

תיקון טעות להערה הקודמת:

בס"ד
בשורה האחרונה צריך להיות:
"בני ישראל המקוריים"

איך נלמד מבלי להגיד השם המפורש.?

אתה מביא תירוצים תיאולוגיים מפרשני מקרא. אני מסתכל מזוית לימוד היסטורית למשל בספר דברים לב פסוק ח נאמר"בהנחל אל עליון וכו" כלומר כאשר הפריד ה'- כלומר עליון שהוא אל הכנעני הוא נתן לכל עם נחלה שנשלטת בידי אלוהיו בעוד את נחלת ישראל הוא נטל לידיו בתהילים פב אלוהים ניצב ב"עדת אל" כלומר במועצת אלים שבראשה באבי הפנתיאון אל . יהווה מאשים(פסוקים ב-ד) את הקבוצה בתפקוד לקוי הוא מבצע הפיכת חצר מוריד בדרגה את בני עליון והופך לדומיננטי איך נלמד במערכת החינוך דברים כאלה אם איסורים על הגיית השם המפורש? אצלכם המערכת החינוך זה עובד? אני מכיר רק את הממלכתית כללית

גיורא, אתה שוב מאכזב אותי

בס"ד
תגיד לי, אתה באמת גיורא, או מישהו אחר שמשתמש בשם שלו?
מה קרא לך?
אני לא הבאתי שום פרשן מקרא. הכל מושתת על פסוקים!
הפרשן זה אני! לפי דיוקי הפסוקים.
בפסוק לא נאמר: "אל עליון", אלא: "בהנחל עליון"!
איך נכנס לתורה צועקת כל הזמן נגד עבודה זרה, השם של עבודה זרה?
איך ערבבת בין שם "אלהים", לשם "הויה"?
מה הבעיה לומר: "השם"?
אני חושש שאתה לא גיורא, אלא מתחזה.

לגיורא, אם אתה אכן גיורא

בס"ד
אחרי כל זה, מה הקשר בין זה לכל הטירוף של הרס מערכת החינוך? זו הבעיה שעומדת בראש הבעיות של החינוך הממלכתי?

בנושא השם המפורש

אני מצטער באם הרגזתי אותך לא זאת הייתה כוונתי כוונתי הייתה להציג לפיך פרדיגמה מתחום החינוך המממלכתי: הקשר בין עולם האלים במרחב לבין המסופר במקרא כדי להבין אותי אני מציע לך לקריאה: הספר אלי קדם הוצאת יד בן צבי בעריכת יוסף גייגר נדב נאמן ועוד אחרים ששכחתי שמותיהם עכשו . אז אולי תבין את זוית הראייה של החינוך הממלכתי בנושא זה ועד כמה היא תיפגע באם חלילה יצליח פירון בתוכניתו. אני מודע להבדלים התהומיים בנושא בין מערכות החינוך השונות. במערכת שאני מכיר בלתי אפשרי לנתק זה מזה את סיפורי האלים כלומר בין אלוהי ישראל לבין האלים שבאזור יתכן ולא הסברתי עצמי כראוי ויתכן שבעתיד אולי אכתוב מאמר בנושא זה. אני מצטער באם פגעתי ברגשותיך.

בחייך גיורא

בס"ד
אל תתנצל, כי לא הרגזת אותי. פשוט התפלאתי לרגע לאיפה נעלמה חריפות שכלך. אני כותב דברים פשוטים וברורים, ואתה עונה לי בבנגלית. אז לא ידעתי מה קרה. ברצינות חשבתי שזה מישהו אחר שמשתמש בשמך. ממש טענתיך בחיטים, וענית לי בשעורים.
אולי אתה כותב כאן מאמרים בשם בדוי אחר, אז אדרבה. ואם לא, אז תתחיל. בהצלחה.
אני לא מכיר מערכות. אני מכיר לימוד מעמיק. אם היה לך מושג כמה שטויות אני קורא ביום... אנשים כותבים כל מה שדופק להם בבטן, או שנותנים על זה דוקטורט. לפעמים זה מתסכל אותי, כי זה באמת גורם לי לחשוב שהאדם נוצר מהקוף... אבל היוץת ואני לא כזה, אז אני מחפש אנשים לוגיים. וכשאני לא מוצא (זה בערך מאז שאני זוכר את עצמי, חוץ מתקופות קצרות בחיים), אז זה מאד מתסכל אותי.
אם תקרא את התגובה שכתבתי לאורנה ליברמן על מאמרה האחרון, תבין עד כמה אני עצמאי בדעותי, גם הדתיות. אני שונא דוגמות, שטחיות.
לא התכוונתי כמובן לפגוע בך. אני כותב זאת לך, כי ממך אני דורש יותר. יש כאלה שאני פשוט סולד מהם בגלל רמתם הנמוכה.

תוספת לגיורא

בס"ד
דרך אגב: אני לא סובל הרבה יותר ממך את הליצן הזה, פירון. אבל אני לא מפרגן לו אפילו טיפת תשומת לב ממה שהוא מחפש. (שמעתי אותו פעם בראיון. נאד נפוח, איסתרא בלגינא קיש קיש קריא. כלומניק בריבוע. ועוד קורא לעצמו "רב").

מאמר באימגו מלפני כמה שנים

במגזין זה הופיע מאמר בנושא שאתם דנים בו
http://www.e-mago.co.il/Editor/history-2719.htm

העצני: לידיעתך

תגובה ליוחנן

בס"ד
תודה לך יוחנן. מצאתי את המאמר ואעבור עליו בע"ה.
במידה ויהיו לי הערות עליו, אשמח לפרסמן לתועלת הקוראים.

תגובה לגיורא

בס"ד
גיורא יקירי!
בהמלצת יוחנן, קראתי את המאמר באימגו על הספר "אלי קדם". אני מודה שוב לקב"ה שלא למדתי אף פעם במוסד המרובע שנקרא "אוניברסיטה". לא פלא שאתה כותב לי דברים כאלה הזויים. אם חוקרים מהאוניברסיטה כותבים כך, מה לי כי אלין עליך, תלמידם הנאמן?
הם לא יודעים אפילו לקרוא פסוק! זה מבהיל! אנשים בלי ידע מינימלי בתנ"ך, נכנסים לתוכו כמו פיל לחנות חרסינה, ועושים בו ככל העולה על רוחם. עכשיו אני מבין מאיפה הבאת את "אל עליון" לגבי הפסוק "בהנחל עליון". גיורא יקירי, אתה בחור כל כך חכם, למה אתה לא מפעיל לבד את תאיך האפורים? למה אתה שפוט?

יוזמה הזויה

ראוי שמצביעי "יש עתיד"יעשו חשבון נפש עם עצמם איך הצביעו עבור מפלגה שלראשונה בתולדות המדינה מינתה רב בישראל כשר החינוך. הצעה הזויה זאת היא פרי באושים של מינוי קלוקל זה

מקומם של רבנים אך ורק בבית הכנסת ולא במשרדי ממשלה

כאשר ממנים רב לשר חינוך מערכת הערכים הנאורה עוברת למצב רוורס. צפו למשל בלינק הבא על דברי אחד הרבנים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4457860,00.html

לאלכס

בס"ד
אלכס היקר!
איני חולק על דבריך, כי אני גם טוען שמקומו של רב לא יכירנו חס ושלום במשרד ממשלתי. זה כמו שתאמר שרב ילך לעבוד בטאטוא רחובות או איסוף זבל.
אני רק רוצה להבין כמה נקודות:
* ממתי פירון הוא רב?
* מה "מערכת ערכים נאורה"?
* מדוע גניזת ספרים עם השם המפורש מחזירה ברוורס את כל המערכת?
* האם זו הבעיה היחידה שיש למערכת החינוך, שבגללה נהרסת כל המערכת? או שיש עוד כמה בעיות קטנות ולא חשובות כמו אלימות וסמים בבתי הספר?
* מה הבעיה אם "אחד הרבנים" (מראשי רבני "צוהר", שכה אהובים על הגויים דוברי העברית), אמר שבבית כנסת לא תדרוש אשה? האם יש לכך איזה קשר למערכת החינוך? (לפני למעלה מעשרים שנה סופר לי על ידי תלמיד בית ספר ב"מערכת החינוך הנאורה" שהמורים רואים איתם בהפסקות סרטים פורנוגרפיים [אז 8 מ"מ]. אני מניח שמאז חלה התקדמות נוספת ב"מערכת החינוך הנאורה", אז איזה סיכון יש ל"מערכת החינוך הנאורה" מכך שאשה לא תרצה בבית כנסת?)

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת עמוס אריכא