אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

בית ליסין


רישום

קוראים לו מלך - ההצגה

ההצגה מעלה נושא אוניברסלי- היחס לאדם החריג בַּחברה, במקרה זה- דוד, הסובל מפיגור קל. דוד הופך לקורבן קבוע לסוגים שונים של יחס מביש כלפיו- החל בהיטפלויות אליו עקב התנהגותו החריגה, בדרך של הפיכתו לאובייקט למעשי ודיבורי היתול מתמידים וממשיך בניצולו

בטהובן לודוויד ואן

שלושים ושלוש וריאציות - תיאטרון בית ליסין

האם זה הוגן לכתוב ביקורת על מחזה שראיתי רק חצי ממנו? אולי לא, אבל לא אתיימר להביע דעה על כולו אלא רק על מה שראיתי.
המחזה עוסק בשאלה איזה עניין מצא בטהובן לכתוב שלושים ושלוש וריאציות על נושא של ואלס סתמי. עניין שהפך כמעט אובססיה. את השאלה מנסה לפתור קתרין ברנדט, מוסיקולוגית אמריקאית חולת a.l.s ניוון שרירים בשלב התחלתי, הנוסעת לארכיון בטהובן בבון כדי לחקור בכתבי היד המקוריים.

אחרון ימיה - בית ליסין

המחזה "אחרון ימיה" הוצג כבר בשנות ה-90 בתיאטרון באר שבע עם אורנה פורת בתפקיד הראשי. טוב להעלות מחזות מהעבר וטוב שיש במחזה כזה תפקיד לשחקנית מבוגרת. המחזה עוסק בפרופסור מריאנה גרוס – אלדר ( מרים זוהר) המזמנת לביתה אנשים הקשורים לחייה. את פרופסור אהוביה פישר ( אילן דר) את בתה הבכורה עמליה אלדר – פישר (הדס קלדרון)יחד עם בעלה ד"ר מוני פישר (שמעון ממרן) ובתה הצעירה אמי אלדר (ענבר גל. המפגש המתרחש במושבה בנימינה. המשתתפים במפגש מגיעים לאיטם. הרעיון החביב שהם מגיעים ברכבות שונות העוצרות בתחנה כל עשרים דקות מאפשרת לבמאי ליצור מרחב זמן משלו.

הדוד וניה / תיאטרון בית ליסין

אין הרבה עלילה ב"הדוד וניה". זהו סיפורם של אנשים המכים את חייהם המשעממים, מצהירים כי אין להם אשליות בעניין חוסר המשמעות של חייהם. כל האהבות נכזבות, החיים הם סבל, והם בכל זאת מוכנים לרמות את עצמם בהתלהבות על כך ש"צריך לחיות".

נערי ההיסטוריה, בית ליסין. מתוך התוכניה

נערי ההיסטוריה / תיאטרון בית ליסין

המחזה הזה מתרחש כולו בבית ספר תיכון בעיר קטנה בתקופה שלפני הבחינות לאוניברסיטאות החשובות, בעידן מרגרט תאצ'ר. אלן בנט כתב בהצלחה רבה מחזה רב אפיזודות לתריסר משתתפים

הנצפים ביותר