שלושה סמלים פאליים, שאבו אותי לפיצוח הקוד לכספת הספר המטלטל "סוס אחד נכנס לבר". שלושה סמלים מאגדים את זרע הפורענות הגואה ואת צמיחתו לקראת הקתרזיס, הרוחני והפיזי, כאחד
סופת התהילה המתחוללת סביב ספרו זה של גרוסמן מדהימה גם נוכח העובדה שקוראים רבים ואני ביניהם התקשו להכיל את הספר ולהשלים עם דמותו הנפתלת של גיבור הסיפור, הסטנדאפיסט דבלה ג'י, המופעל בידי הסופר המנהל תחרות ריצה מבוהלת בכתיבתו המעיקה
עמוס עוז ודוד גרוסמן בין המועמדים הסופיים לפרס מאן בוקר 2017
דוד גרוסמן, המספר המרחף מעל, מספר לנו סיפור "על גאווה ודעות קדומות": נושא המוות הוא הנושא המרחף מעל הספר, ויתכן שגרוסמן מספר את סיפורו האישי כאמן מול קהלו, חשיפת הכאב מול הקהל, חשיפת היתר שהאמן מחויב לקהלו, או הקהל הישראלי באופן ספציפי שתאיו לחשיפה וכאב. אך זהו סיפור עמוק מזה, ראשית, זהו סיפור על אכזריותו ואדישותו של הנוער מול כאבו של החלש והמוזר.
בטקס מקסים ומרגש קבל דויד גרוסמן את פרס ברנר היוקרתי מאת יו"ר אגודת הסופרים העברים הרצל חקק. יו"ר וועדת השיפוט פרופ' זיוה שמיר פרטה את נימוקי השופטים. קובי מידן הנחה, יהודה פוליקר שר, קריאת קטעים מתוך הספר: קבוצת תיאטרון רות קנר. את הערב הפיק מאיר עוזיאל.
השבוע, ביום רביעי 23/05/2012 יתקיים טקס הענקת "פרס ברנר" של אגודת הסופרים העברים. הזוכה בפרס הוא הסופר דויד גרוסמן. את הטקס ינחה קובי מידן ובחלק האמנותי יופיע בהתנדבות הזמר יהודה פוליקר. קשר ידידות חם נרקם בין דויד גרוסמן ליהודה פוליקר. יהודה פוליקר הלחין את השיר שדויד גרוסמן כתב לאחר מותו של בנו אורי בשדה הקרב "קצר פה כל כך האביב".
אישה בורחת מבשורה / דוד גרוסמן. הוצאת הספרייה החדשה
דברים שרואים מכאן, דויד גרוסמן, אורלי קסטל-בלום ומאיר שלו: מעבר למודרניזם? / סמדר שיפמן. הוצאת כרמל.
הוצאת ידיעות אחרונות הצטרפה למפעל בינלאומי בהוצאת ספרים שהנושא המשותף שלהם יעסוק במיתוסים שונים. סופרים מפורסמים התבקשו לכתוב על דמות מיתית המדברת אליהם ולנתח אותה מחדש. אצלנו נבחר לכתוב דויד גרוסמן והוא בחר להתעסק במיתוס של שמשון הגיבור, אותו הוא מנתח ומפרש שלא כדרך המקרא, אלא כדרך סופר מודרני המנסה לרדת לשורשי נפשו. צריך לזכור רק ששמשון הוא גיבורה של האופרה שמשון ודלילה, אופרה רומנטית ולא ממש מיתית אך ישנו ספר אחד, נשכח כמעט, זה של זאב ז'בוטינסקי, הרומן "שמשון" שמשון של הכוח