אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

עיירות פיתוח


תחנת הרכבת תל אביב השלום

הרכבת: למי מועיל חיבור הפריפריה למרכז?

אחד הנימוקים המדיניים המרכזיים המועלים להצדקת השקעות עתק בפיתוח רשת הרכבות בישראל הוא "חיבור הפריפריה למרכז", ותרומה לשוויון בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז. האם טיעון זה משכנע, ולמי באמת מועיל חיבור הפריפריה למרכז במסילות ברזל? בעשורים האחרונים ממשלות ישראל מקצות נתח תקציבי מוגדל לתוכניות פיתוח רשת הרכבות הבין-עירוניות במדינת ישראל. בשנת 2003 נערכה תוכנית חומש שהקצתה 20 מיליארד שקלים חדשים לפיתוח רכבת ישראל, ובשנת 2010 אישרה הממשלה תוכנית ארוכת טווח לפיתוח תשתיות תחבורה בין הפריפריה למרכז בעלות של כ - 27.5 מיליארד שקלים חדשים, שחלק נכבד ממנה יועד לקידום פיתוח רשת מסילות הברזל.

נסתר מעיני ההמון, בעיירת הפיתוח

בעיירות הפיתוח הקושי הגדול ביותר הוא לרכוש את הפילטר שלך לסביבה. נער המתבגר בתרבות רזה ודלת אמצעים עליו להתפלל למקור של משאב תרבותי מסויים, מעיין הנסתר מעיני ההמון המקומי, מקלט אם תרצה. משום שרק על ידי כך יכול להיות שיום יבוא והוא ישב וינסה להתנסח את עצמו לדעת דרך מאמר, מסה, או שירה, רק על ידי כך יצליח לייצר לעצמו (בתקווה) את הפילטר הבסיסי שיוכל בעזרתו להבדיל בין קודש לחול, עיקר ותפל, אמת ושקר הנמצאים דרך קבע בסביבתו המתנוונת שבתרבות האינסטנט והצריכה סוג ג' של עיירות הפיתוח.

הנצפים ביותר

.