עלי להבהיר תחילה כי אינני מחשיב עצמי כמומחה בתחום ליקויי הלמידה, אבל יש לי עניין ישיר בתופעה הן כמורה והם כחוקר חינוך. כמורה, אני צריך לחנך וללמד תלמידים שחלקם מוגדר כלקויי למידה. מוטל עלי לבצע אבחון ראשוני, להפנות תלמידים לאבחון מקצועי ולאחר האבחון ללמד אותם לפי התאמות שנקבעות על ידי אותם מאבחנים
הכתבה הבאה הכנתי מתוך רצון להבין כאם מה מתרחש בתחום הגדרת לקויי הלמידה. פניתי מיוזמתי לד"ר נויה ספקטור, כדי להגיע להבנות מעט יותר ברורות. המודעות הציבורית למושג מאוד בולטת בתקופה האחרונה, יש ויכוחים מעל גבי העיתונות באשר לטיפול התרופתי שניתן במקרים רבים להפרעה נפוצה שנקראת קשיי קשב וריכוז. המאמר הבא לא בא לתת מענה לשאלת הטיפול התרופתי אלא מנסה לשרטט תמונה עדכנית באשר למצבנו והתייחסותנו לדרכי הטיפול כפי שנהוג בחברה הישראלית