אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אופנה


קרל לגרפלד: דיוקן האמן כאיש בלי גיל

קרל לגרפלד, מעצב האופנה הגרמני הנודע, שחי רוב הזמן בפריז, אהב לעמעם את תאריך הולדתו. עד לפני זמן קצר, לא היה ידוע בדיוק אם נולד ב-1933 או ב-1938, או אולי בכלל בשנה אחרת. ובעצם, מה זה חשוב אם קרל בן שש או בן מאה?

סקס והסמרטוטה

תנו לנו ללבוש בגדים אמיתיים , תנו, אם לא אכפת לכם גם נעליים, כאלה שאפשר לא רק להדס, אלא גם ללכת בנעימות בתוכן. למה להתלבש ועוד בהתנדבות, בעקבות צו אופנה אידיוטי, כמו ליצן החצר, כשאפשר להיות בהחלט, הנסיכה?

תצוגת אופנה

האבולוציה של תעשיית האופנה

תעשיית האופנה יכולה להיות מתוארת כעסק של יצירת בגדים, אך בכך תושמט ההבחנה החשובה בין אופנה לבין הלבשה לבוש הוא בגדים שימושיים, אחד מהצרכים הבסיסיים של האנושות, אך אופנה משלבת ידע של סגנון, טעם אישי, ואבולוציה תרבותית משלה.

קליאופטרה השתמשה בשפתון אדום שנוצר מחומרי האדמה, בעוד שנשים אחרות השתמשו בחמר מעורב עם מים על מנת לצבוע את שפתיהן. השימוש הבולט ביותר של המצרים באיפור היה השימוש בכחל

שבוע ללא איפור - ההיסטוריה של האיפור

באוקטובר 2014, קידמו בלוגרים, באמצעות הפייסבוק, אתגר הקורא לאנשים להעלות תמונות של עצמם בשבוע לו הם קראו "שבוע ללא איפור". האתגר קרא לגולשים, ובעיקר לגולשות, שלא למרוח מייק אפ, שפתון או מסקרה לפני אירוע חשוב. השימוש הראשון בקוסמטיקה התחיל במצרים הקדומה. קליאופטרה השתמשה בשפתון אדום שנוצר מחומרי האדמה, בעוד שנשים אחרות השתמשו בחמר מעורב עם מים על מנת לצבוע את שפתיהן. השימוש הבולט ביותר של המצרים באיפור היה השימוש בכחל.

דרקון

הקרנבל בביצה האולימפית חלק ב

המשך מחלק א: גיא פינס: הביצה, הכוכב והשטיח האדום חלק א. התבוננות ב"ערב טוב עם גיא פינס" מבעד למושג הקרנבל עפ"י פיסק, מאפשרת להבנות את משמעותה במונחים סטרוקטוראליים,דרך ניתוח מיקומה הסינטגמטי של התכנית בלוח השידורים, ודרך ניתוח תכני התכנית ההופכים את המערך הבינארי המקובל של סדר יום חדשותי. מבחינה סינטגמטית, תכניתו של פינס היא "אי" הניצב בים של תכניות אקטואליה: סדר הצגת הנושאים השונים בתוך מהדורת החדשות ותכניות האקטואליה, כמו גם הזמן המוקצב לכל נושא, הם פרי תפיסת החשיבות היחסית של הנושאים השונים, הנגזרת בעיקר מתוך האקלים החברתי, המצע האידאולוגי וציפיות הצופה.

השטן לובש פראדה

הסרט מספק לחובבי האופנה, וגם לאלו שעדיין לא התמכרו לתעשייה, ספקטקל מהנה של יופי ואסתטיקה של תעשיית אופנת-העילית (והמאוד יקרה). מדובר על מסע קצר וקליל לממלכת האופנה – על מה שניתן להשיג בהרבה כסף זמין ועל מה שניתן רק לחלום עליו- להמשיך להאדירו ולקדשו.

הנצפים ביותר