אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

משחקים


משחקי וידיאו ופילוסופיית האמנות

משחקי וידיאו ופילוסופיית האמנות

במגזרים אקדמיים מסוימים, משחקי וידיאו הפכו לאחרונה לנושא לתשומת לב. מספר תכניות חינוך מכשירות אמנים בטכנולוגיה המשמשת לפיתוח משחק ודוקטורט תכניות המוקדשות לחקר משחקי מחשב ומדיה אינטראקטיבית.

ההתייחסות השגויה לנינטנדו

סוני השיקה את הפלייסטיישן 4, מיקרוסופט השיקה את ה-Xbox, וה-Wi u כבר נראה מבטיח יותר.

משחקי וידיאו פולשים אל העולם האמיתי

משחקי וידיאו פולשים אל העולם האמיתי

הפעלת כפתור הכיבוי של משחק הווידיאו לא תסיים את המשחק. אנשים ממשיכים לחשוב על המשחק ועלולים לחוות אותו בעולם האמיתי. מחשבות על מהלכי משחק קופצות לתודעה ותמונות מהמשחק מופיעות על מסך הוידיאו הנפשי. שחקנים מגיבים לגירויי העולם האמיתי, כאילו היו גירויי המשחק. במחקר שניתח את תגובות והתנהגויות האנשים המכורים למשחקי מחשב, נמצא כי אנשים ממשיכים לחשוב על משחקים כאשר הם עסוקים לכאורה במשימות אחרות, ולעיתים קרובות הם מגלים רעיונות חדשים הקשורים למשחק, תוך כדי התעסקות בפעילות היומיומית, אותם הם מיישמים כשהם שבים לסביבת המשחק

על אנשים, תפקידים ומשחקים

על אנשים, תפקידים ומשחקים

אם נשלול מבני אדם את כל התפקידים הפורמאליים (מקצוע וקריירה, [כגון רופא או פסיכולוג] ראשות ועדה, אינסטלטור, פקיד, נהג מונית, אב או אם, סב או סבתא וכו') והתפקידים הבלתי פורמאליים, (למשל תפקיד המוביל במערכת יחסים, או תפקיד הליצן במקום העבודה, השוביניסט, או הפלרטטנית במערכת יחסים, או תפקיד הנעלב או הקורבן במשפחה וכו') – אזי לא יישאר הרבה. דהיינו, התפקידים שאנו ממלאים (בין אם פורמלית או א-פורמלית), ממלאים את רוב הנפח של חיינו. חלק נכבד מן האינטראקציות בין בני אדם, אינן אינטראקציות בין בני אדם אלא בעיקר אינטראקציות בין תפקידים. תפקיד משוחח עם תפקיד.

צעצוע של תחבורה

משחק בצעצועים הוא צורך ביולוגי מולד המשותף לבעלי חיים, לתינוקות ולבני אדם בוגרים. כלי תחבורה אינם משרתים רק צרכים שימושיים ותכליתיים, הם גם סוג של צעצועים המשרת צרכים שכליים ורגשיים.

הנצפים ביותר