אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

סדרות טלוויזיה


ויניל: סקורסזה וג'אגר יוצרים דרמת חברת תקליטים

ויניל: סקורסזה וג'אגר יוצרים דרמת חברת תקליטים

סדרת טלוויזיה חדשה על תעשיית המוסיקה, מיוצרת על ידי מרטין סקורסזה בשיתוף פעולה עם מיק ג'אגר, תעלה בהקרנת בכורה בערוץ HBO בשנת 2016.

מבוקש

מבוקש - ביקורת סדרה

הסדרה 'מבוקש" (Person of Interest) נותנת לנו הכול, וכמעט לא מבקשת דבר בתמורה. בכל פרק יש כמה דקות של קומדיה כתובה היטב, מנה עיקרית של שירות מסור למען הציבור, כמעט ללא כוונות רווח, למעט תחושת הסיפוק העצמי, מאות תובנות מעניינות לגבי הדרך בה בינה מלאכותית יכולה לחוות את המציאות, וקצת טרגדיה נוגעת ללב. אני עדיין מסוחררת. גם אחרי הפרק התשיעי של העונה הראשונה.

האמריקאים - ביקורת

האמריקאים - ביקורת

'האמריקנים', היא הדרמה האחרונה של ערוץ FX, בכיכובם של קרי ראסל ומתיו ריס כסוכני הק.ג.ב. "רדומים", שהוצבו בשנת 1980 בשכונת פרברים אמריקאית, וממתינים לפקודות ממפעיליהם. הסדרה עוסקת בחיים לא שגרתיים של משפחה, ופחות במשחקי המלחמה הקרה. למרות שהשוואות כאלו הן מסוכנות, במיוחד בעולם מפותח יותר מתמיד, אבל הנה זה בא: נהניתי מאוד משני הפרקים הראשונים בסדרת ריגול זו, שהשלימה לי כמה דברים שהיו חסרים בסדרה 'הום לנד'. יש משהו חדש ב'אמריקנים'. זה נראה כאילו יוצרי הסדרה ביקשו לבחון את עולם הריגול והטרור על אדמת ארצות הברית, מה שמעורר תקווה לגבי ההמשך, במיוחד עם פרק פתיחה כל כך מוצלח.

הרשימה השחורה: סקירת עונה שנייה

הרשימה השחורה: סקירת עונה שנייה

ברוכים הבאים לעונה השנייה של 'הרשימה השחורה'. בעונת הבכורה, הפכה סדרה זו מהר מאוד לאחד מהמופעים הפופולאריים יותר שנראו בטלוויזיה. העלאת המפרשים של NBC, שמביאה לנו את המיטב מג'יימס ספיידר, סגרה את 22 הפרקים הראשונים עם חגיגה בת שני חלקים ששמו את החיים של רד (ספיידר) במקום מסוכן ומסתורי בברלין, בשילוב עם מעטפת יחסים ארוכה ומסויטת של ליזי (מייגן בון) עם בעלה המרגל.

הנפילה  – היצירה המשובחת האחרונה מבית BBC

הנפילה – היצירה המשובחת האחרונה מבית BBC

בפרק הראשון של הסדרה הנפילה - "The Fall" עוד סלחתי ליוצרים על הקצב האיטי של ההתנהלות הנדרשת כדי למלא שעה ומשהו של פרק, כמו שהמסורת המקודשת של ה-BBC מחייבת, וסלחתי להם על מה שחשבתי שהוא עוד סיפור משטרה פרוצדורלי טיפוסי. אבל באמצע הפרק השני של הסדרה זוכת פרס גלובוס הזהב והאמי, כבר מצאתי את עצמי מתמכרת, לאט אבל בטוח. הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי אלן קוביט, שיצר את העונה השניה של "החשוד העיקרי".

אורפאן בלאק: סקירה

אורפאן בלאק: סקירה

סקירת 'אורפאן בלאק': טטיאנה מסלני מסנוורת, מרשימה ומרתקת. 'אורפן בלאק' היא סדרת טלויזיה קצת יותר מיוחדת בנוף הסדרות הייחודית. זהו מופע של אישה צעירה, שמגלה יום אחד לתדהמתה, שהיא חלק ממשפחת "שיבוטים קנדיים". לא. זה בקושי ספוילר. זה משהו שמבינים בשלב מוקדם באחד הפרקים הראשונים. הייחוד של הסדרה הוא ההופעה, או יותר נכון ההופעות של טטיאנה מסלני, כוכבת הסדרה.

דרקון

הקרנבל בביצה האולימפית חלק ב

המשך מחלק א: גיא פינס: הביצה, הכוכב והשטיח האדום חלק א. התבוננות ב"ערב טוב עם גיא פינס" מבעד למושג הקרנבל עפ"י פיסק, מאפשרת להבנות את משמעותה במונחים סטרוקטוראליים,דרך ניתוח מיקומה הסינטגמטי של התכנית בלוח השידורים, ודרך ניתוח תכני התכנית ההופכים את המערך הבינארי המקובל של סדר יום חדשותי. מבחינה סינטגמטית, תכניתו של פינס היא "אי" הניצב בים של תכניות אקטואליה: סדר הצגת הנושאים השונים בתוך מהדורת החדשות ותכניות האקטואליה, כמו גם הזמן המוקצב לכל נושא, הם פרי תפיסת החשיבות היחסית של הנושאים השונים, הנגזרת בעיקר מתוך האקלים החברתי, המצע האידאולוגי וציפיות הצופה.

גיא פינס: הביצה, הכוכב והשטיח האדום חלק א

גיא פינס: הביצה, הכוכב והשטיח האדום חלק א

ניתוח הקרנבל בביצה האולימפית של גיא פינס. מטרת המאמר הנוכחי היא לבצע קריאה מיתית של התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס". בפרפרזה ישראלית, מאמר זה מבקש להציע פרשנות העוברת ממלאכת הסיפור הרומנטי לאור הנר, דרך הנראטיב הקולקטיוויסטי והמגוייס לאור המדורה ועד לאור הטלוויזיה והלפטופ הזעיר בורגנים. בחלק הראשון אתאר את המישור הדנוטטיבי של "ערב טוב עם גיא פינס" ומיד לאחר מכן בחלק השני אצביע על רכיבי המיתוס: אראה כיצד האמפריה האמריקאית היא הדופק של פורמט התכנית. חלק א.

קצה האגם / גיין קמפיון

קצה האגם / גיין קמפיון

קצה האגם, הינה מיני סדרה חדשה של ג'יין קמפיון הפותחת לצופיה צוהר אל תוך עולם מסתורין בעל חוקיות מזן אחר לגמרי. זהו עולם בו השבטיות חוגגת, ולא בכדי צולמה הסדרה במרחבי הטבע הפראיים של ניו זילנד הרחוקה. על רקע הנופים המרהיבים והבלתי נגמרים, מצטיירת לפנינו סדרה בה צביון הצילום מעמיק עוד יותר את הקיצוניות המתגוללת לנגד עינינו בין רע לטוב, בין גשמי לרוחני ובין פטריאכלי למטריאכלי.

אחד העם 101 – המהפכה המזרחית החלה?

התוכנית "אחד העם 101" היא תוכנית מעולה. היא לכאורה תוכנית בידור קלילה ומצחיקה לכל העם, אך במהותה היא גם פארודיה פרועה, שחותרת תחת השיח הקנוני המזרחי הקיים.

התוכנית "אחד העם 101" מחזירה את הבורקס ואיתו את השיח המזרחי למרכז הבמה. אולם בניגוד לבורקס הקלאסי של שנות השבעים, שהציג את המזרחי כגיבור החדש והציע לו פתרון למצבו הנחות בדרישה לקיים את "כור ההיתוך" עם האשכנזייה העשירה, הפעם מדובר בפרודיה על המזרחיות, תוך התכתבות ביקורתית עם השיח המזרחי הקנוני. אך השאלה שעולה היא מה כוחה של הביקורת שעומדת מאחורי הפארודיה?

היכחדות (הישרדות הישראלית)

הישרדות? אבולוציה וברירה טבעית? התפתחות המינים? תשכחו מזה. ההתפתחות היחידה שסדרת ההישרדות הזו תעשה היא התפתחות הסקס ולא המין, הברירה היחידה שעליה מדובר היא ברירת הרייטינג, וההישרדות האמיתית שהתוכנית הזו מלמדת היא הישרדות היפים והאמיצים

טלוויזיה אאוט - טלוויזיה אין

חלק אינטגראלי מחיינוהטלוויזיה הפכה לחלק אינטגראלי בחיינו. מיום לידתנו ועד יום מותנו אנו קשורים למסך הטלוויזיה. הוא משעשע, מבדר וגם מעביר מידע לכולנו. לאחרונה נודע על כוונה להקים ערוץ לחיות מחמד. השאיפה היא שהטלוויזיה תמלא את כל עולמנו. ראשית הטלוויזיה מפיגה את בדידותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם וגם בארצנו. אין יכולת לנתק את הטלוויזיה מעולמם ומעולמנו. בגיל השלישי או בגיל הזהב, רבים מחוברים לנעשה בעולם באמצעות התכנים שמעבירה הטלוויזיה. חדשות אקטואליה סדרות. היא גם משמשת שמרטף עבור הורים רבים. הטלוויזיה משמשת שמרטף או בייביסיטר להורים שיוצאים לעבודה מוקדם בבוקר וחוזרים מאוחר.

קצוות מפותלים – התגלתה לה אופרת סבון בריטית ראויה

השם "קצוות מפותלים"לסדרת דרמה נשמע לי חביב. ההסבר על הסדרה היה קצר, ובדיעבד גם קולע. בתקציר המאוד קצר נכתב משהו כמו: שתי מספרות במנצ´סטר שמתחרות אחת בשנייה. אז התחלתי לצפות והתמכרתי. למעשה, מדובר על סדרה שהיא אופרת סבון לכל דבר, עם גינונים בריטיים ואיכות שלעיתים מגיחים. העונה הראשונה של הסדרה מתחילה עם מספרה מצליחה במנצ´סטר של זוג, ספר וספרית, בשם גאווין ואלי. הם מעסיקים את כל משפחתה של אלי, שזה בעיקר האחיות שלה. במספרה ובסביבתה נמצאים גם כל הנלווים אליה, הוריה, חבריה וכד´. בסדרה, הדמויות כולן עסוקות בעצמן, בדילמות דיי סטנדרטיות כמו על ענייני אהבה, על בגידות, על הולדת ילדים ועל הרחבת העסקים. הכל מתחיל יפה ונכון, אך דיי מהר דברים מתחילים להתקלקל עם מספרה שלפתע צצה ממול המספרה שלהם ועם אקס שמגיח משום מקום. וזו רק יריית הפתיחה להרבה עלילות סבוכות ומפותלות בין כל הדמויות הפועלות במשך הפרקים והעונות.

מהארון אל החלל החיצון: יחסים חד מיניים במסע בין כוכבים

כתבה לרגל 40 שנה ל"מסע בין כוכבים".

סדרת "מסע בין כוכבים" הפכה לכר פורה ביותר לסיפורי חובבים שהתבססו עליה ועל הדמויות שלה. בין אלו הידועים ביותר לשימצה, הם סיפורי ה"סלאש" הסיפורים המציגים את אנשי צוות האנטרפרייז כחבורת הומוסקסואלים ולסביות (וגם טרנסקסואליים). סיפורים אלו נכתבו ברובם המוחץ דווקא בידי נשים (הטרוסקסואליות).

מנהרת הזמן

בתשיעי לספטמבר 2006 מלאו 40 שנה בדיוק להקרנתה הראשונה בארה"ב של אחת מסדרות המדע הבדיוני המוכרות ביותר לציבור הישראלי: "מנהרת הזמן". סדרות וסרטי מדע בדיוני העוסקים במסע בזמן רחוקות מאוד מלהיות יוצאי דופן היום. ניתן למצוא אותו בסרטים חדשים כמו "אפקט הרעם" המבוסס על סיפור של המדע הבדיוני רי ברדבורי ועוסק בהשלכות של הריגה לא מתוכננת של פרפר בידי צוות ציידים הנוסעים בזמן והסרט "אפקט הפרפר 2" שעוסק בנושא דומה.

תמונות יפואיות: סדרת טלוויזיה על פי מנחם תלמי

 הג'מעה בהרכב מלא

בשבוע שעבר יצאתי לסיור של המדריך דורון עוזר בעקבות תמונות יפואיות של מנחם תלמי. סיור שהתבצע מסביב לאיזור "השעון" במרכז יפו ובמהלכו סיפר המדריך על מקומות ואישים בתולדות חיי הפשע של העיר בעשרות השנים האחרונות וליווה את הפרשיות בסיפור סיפורים (שאותם הוא יודע בעל פה!) של מנחם תלמי על עולם הפשע והג'מעה של יפו, כל סיפור סופר ליד המקום הספציפי שבו הוא מתרחש באיזור השעון הגדול של יפו.

שם מת ביל היקוק: דדווד המערב הפרוע

סדרת הטלוויזיה דדווד מציגה את המערב הפרוע ואת אחד מגיבוריו המפורסמים ביותר, ביל היקוקבריאליזם ובאמינות היסטורית, כפי שלאהוצגו מעולם. בוודאי לא בספרות העברית שגם בה הופיע ביל היקוק בספרים שהתחזו לתרגומים מאנגלית כדמות חסרת כל קשר למציאות ההיסטורית.

המשמעויות של - בקצב הקצב

תגובה למאמרו של אלי אשד: שנות השבעים החלופיות: סדרת "בקצב הקצב"

בקצב הקצב: שנות השבעים החלופיות

סדרת "בקצב הקצב "2001. יצר כתב וביים אורן בן סימון

 

סדרת הטלוויזיה בקצב הקצב הייתה סדרה במשקל נוצה אבל אילו הייתה ממשיכה היה לה את הפוטנציאל, שלא מומש, להיות גם  הרבה יותר מזה.

 

הכל על הפוך

סדרת הטלוויזיה "הפוך". יוצר תסריטאי ובמאי :שמואליק חיימוביץ'. מפיק יונתן ארוך. הופקה בשנים 1996-1998 בידי חברת טליסמה הפקות בע"מ. דואר אלקטרוני mail@talisma.co.il אתי: אם הוא מעשן אז לא. ענת: אם יש לו חברה, אז לא. אתי: אם הוא יפה מדי אז לא . ענת: אם הוא יפה מדי אז כן , אם הוא עובד במס הכנסה אז לא . אתי: למה לא? ענת: ככה אבא שלי פעם אמר לי. אתי: אם הוא רופא, טייס או מהנדס אז לא. ענת: אם הוא עורך דין, אז לא. אתי: אם יש לו סימנים של מחלת נפש אז לא. ענת: אם יש לו אסתמה, אז לא. אתי: אסתמה? איך את חושבת על הדברים האלה. ענת: ושיהיה חכם. אתי: עדיף שלא יהיה ממש חכם. ענת: אם את רוצה שהוא יהיה חכם ולא יפה ולא טייס, אז למה את לוקחת את יוסי? אתי: אם הוא דייקן, אז כן. ענת: אם הוא דייקן, אז לא. (ציטוט סצנה של "הפוך" אתי וענת מראיינות את המועמדים לשותף החדש בדירה של אתי)

אני קלאודיוס / רוברט גרייבס: הקיסר ההיסטוריון

 בחנות הדי וי די האוזן השלישית ניתן למצוא קלטות של פרקי הסדרה הקלאסית "אני קלאודיוס", קלטות שכוללות לא רק את הפרקים עצמם אלא גם כמה תוספות מדהימות כמו זיכרונות של השחקנים לסדרה, בחירה בידיהם של הסצנות האהובות עליהם והבונוס המרשים מכולם: סרט דוקומנטארי בריטי ישן משנות השישים שעוסק בגרסה הקולנועית של אני קלאודיוס שלא הושלמה מעולם והוא מביא קטעים ממנה שהם מרשימים לא פחות מהסדרה הטלוויזיונית.

הנצפים ביותר