אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תקשורת


אמדאו מודיליאני

קסם ערוצי התקשורת

לכולנו יש חברים, מכרים, בני זוג ועמיתים לעבודה שאיתם אנחנו מתקשרים טוב יותר וכאלו שתמיד "מעלים לנו את הסעיף" איתם אנחנו לא מצליחים ליצור קשר טוב.

תקשורת דיגיטלית

ההיסטוריה המפחידה של התקשורת

הדאגות בנוגע לעומס מידע הן עתיקות כמו המידע עצמו, כשכל דור מדמיין מחדש את ההשפעות המסוכנות של הטכנולוגיה על הנפש והמוח. מנקודת מבט היסטורית, מה שפוגע אינו האבולוציה של חששות חברתיות אלא, אלא זהות החששות, העוברות ממאה אחת לאחרת, עד לנקודה שבה הן משתנות מעט מדור לדור, כשהתווית נותרת זהה.

מדיה ותקשורת דיגיטלית

המהפכה הרביעית

לתלמידים ואוטודידקטים לפני שלושים שנה, הספרייה הייתה הכול. עולם של ידע נמצא על המדפים, מוכן לקריאה מדוקדקת. כיום קשה להורים להסביר לילדיהם את ההתרגשות של בית עם ספרייה מדהימה או שקית מלאה בספרים ישנים, ושמחת הדפדוף בהם.

אשליית הלווין

אשליית הלווין

בשלהי המאה העשרים וראשית המאה העשרים ואחת החלו ממשלות ערב להתמודד עם הופעתן של רשתות טלוויזיה בלוויין. ההנחה הייתה שרשתות אלה הם כוח החותר תחת יסודותיהם של המשטרים הערביים הלא נבחרים ומהוות כלי בשרותה של החירות במזרח התיכון. אך השמחה הייתה מוקדמת מדי וממשלות ערב היטיבו להתמודד איתן בהצלחה. לפי אוריה שביט בספרו שחר של יום חדש: המהפכה המדומה במזרח התיכון, בחרו הממשלות הערביות בדרך של פשרה על מנת להתמודד באתגר שהציבה בפניהם טכנולוגיית הלוויין.

ניהול משברים בתקשורת

ניהול משברים בתקשורת חלק ב

קרגו-פורט, כמסוף מטענים, מתמודדת עם המשבר בעיקר אל מול קהל מצומצם יחסית של לקוחות קבועים. לקוחות אלו נחלקים לעמילי מכס וחברות תעופה. אי לכך ובהתאם לזאת, קרגו-פורט אינה מחויבת לתת הסברים ולפצות את הלקוחות ומשפחותיהם שנפגעו כתוצאה מהמשבר (בניגוד לאורו-אירליינס שהיא חברת התעופה שעל מטוסה קרתה התקרית) ומתמודדת רק עם הנזק שנגרם למוניטין שלה בקרב חברות התעופה כולן ואורו-אירליינס בפרט. מכיוון שמדובר בפלח שוק ספציפי ומצומצם בתחילת המשבר אקיים קבוצת מיקוד.

עולם קיברנטי

התקשורת המקוונת בישראל, על פניה השונים והרבגוניים, היא יחסית גדולה במרחב הגלובאלי המקוון. אולם היא עדיין לא הגיע לא למיצוי הפוטנציאל שלה וכפועל יוצא נעדרת הכרה רשמית באלה שמצטיינים ומחדשים בה. ישראל אף שהיא כאמור מדינה קטנה, היא חלק בלתי נפרד מאותה רשת בינלאומית ענקית אף שבתודעה הציבורית זה עדיין לא נצרב. בפתח - המהפכה של גוגל שבמסגרתה רשתות התקשורת הגדולות יעבירו דרכה בין היתר - מאות ערוצי טלוויזיה מכול העולם. באירופה ובאמריקה קיימת מודעות רבה לתחום הזה, מודעוּת שבאה לידי ביטוי בפרסים שונים בתחומי הקיברנטיקה ובכך אלה נותנים דחף לתקשורת המונים האולטימטיבית, שהשפעתה על העולם הולכת וגדלה.לישראל בשורה זאת טרם הגיעה אלינו.

מלים ושפה, הרובד הגלוי והרובד הסמוי

בראשית היה קיים הצורך התקשורתי, להעביר ולקבל מסרים של תחושות, רגשות ומידע אל ומן הזולת. הצורך התקשורתי מגיע עם טכנולוגיה מולדת לקלוט ולשדר מסרים. הטכנולוגיה נקראת שפה. והשפה המקורית הייתה: תקשורת לא וורבלית. עם השנים הומצאה שפה חורגת, שפת המלים. השפה הבלתי מילולית נועדה בעיקר להעביר מידע תחושתי ורגשי, בעוד שהשפה המילולית מעבירה מידע מנטאלי, עובדתי, רעיוני, קוגניטיבי. המידע המילולי שייך לתחום המודע, בעוד שהמידע הלא מילולי בא מ- ומגיע אל- התחום הלא מודע. היחס ביניהם הוא כמו בקרחון,

התקשורת הישראלית, דוח לשנת ה-60: צהובונות, דעתנות, חינמונות, שטחיות

התקשורת הישראלית נעה בשנת השישים לקיומה של המדינה בין קטבים של האחדה תרבותית והיעדר פלורליזם חדשותי אמיתי, תחרותיות המובילה לשטחיות וחינמונות הדוחקת את רגלי השיח המעמיק. היא שקועה בעודף התעסקות אגוצנטרית נמוכת-מצח באנשי הברנז'ה התקשורתית, דעתנות מיותרת הבאה על חשבון מידע עיתונאי מאוזן והגון וצהובונות

ראיון עם חכ משה כחלון - יור ועדת הכלכלה היוצא

מירב לפידות דוברת דואר ישראל והרצל חקק ראיינו את חבר הכנסת משה כחלון, היושב ראש היוצא של ועדת הכלכלה. ח"כ כחלון מספר על מאבקיו למען הצרכנים ומשרטט את המצב בשוק הדואר. הראיון יתפרסם בקרוב בביטאון דואר ישראל

הנצפים ביותר