משעה שנהג מקבל רישיון נהיגה לאחר מבחן מעשי קצר ועובר את תקופת ההכשרה של "נהג חדש" אין אמצעי בקרה ומעקב אישיים אחרי הרגלי הנהיגה שלו וכשירותו לנהוג. מרבית הנהגים מקיימים נהיגה סבירה וזהירה המותאמת לתנאי הדרך, אך קיימים נהגים היוצרים סיכונים גבוהים לסביבתם ולעצמם. כישורי נהיגה של בני אנוש עלולים להידרדר כתוצאה מהתפתחות מחלות גופניות או נפשיות, משינויי מצבי רוח בני חלוף, מפיתוח הרגלי נהיגה פזיזים ומסוכנים כתוצאה ממשברים או לחצים אישיים, או מרכישת עזות מצח וביטחון עצמי מופרז.
אמצעים שונים הנבחרים להגשמת מטרות מדיניות בתחום התחבורה מתגלים בפועל כחסרי תועלת או כבעלי תועלת נמוכה מזו החזויה כתוצאה מ-"השפעות מקזזות". על "השפעות מקזזות" והשפעתן על רפורמת "המיסוי הירוק".כוונות מדיניות ו-"השפעות מקזזות"
חברת "גוגל" מספקת כלים לניתוח מגמות ועניין ציבורי בנושאים מגוונים העולים ברשת האינטרנט. עד כמה קיים עניין ציבורי בנושאי תחבורה ברשת האינטרנט ומה מעניין את הציבור לפי כלים אלו?ברשת האינטרנט בכלל, ובחסות חברת הענק "גוגל" בפרט, קיימים כלים שונים המאפשרים לכל מתעניין לבחון מגמות של עניין ציבורי בנושאים שונים. בין כלים אלו ראוי לציין את מנועי המחקר והניתוח של "גוגל" - "google trends" ו - "google insights for search". מכיוון שרובו ככולו של השימוש בשפה העברית נערך במדינת ישראל, ניתוח מגמות חיפוש באינטרנט בשפה
מידי בוקר וערב עשרות נוסעים מתעכבים שעות רבות ויקרות בתוך פקעות סבוכות של זרמי תנועה איטיים. כיצד ניתן להסביר את שתיקת הנוסעים - הנעים כמו עדרי כבשים צייתניות היוצאות מידי בוקר למרעה וחוזרות ממנו לעת ערב – לבעיית הגודש.
קבוצות מיעוט בעלות עניין ממוקד ומשותף, נוטות להתגבש או להתארגן כדי לקדם את ענייניהן הצרים - למשל עניינים מקומיים, כלכליים או ערכיים. בעלי העניינים המיוחדים שואפים להטות החלטות מדיניות ושלטוניות לטובתם, פעמים רבות על חשבון ציבור רחב חסר מיקוד וגיבוש. בעלי העניינים המיוחדים משפיעים גם על ניהול התחבורה.
מערכות טכנולוגיות מסוגלות לתעד ביצוע עבירות על חוקי התעבורה, לספק לבתי המשפט ראיות ולהשתלב במערך שמקיימת המדינה על מנת לאכוף על נהגים ציות לחוקי התנועה. המערכות הטכנולוגיות הופכות להיות משוכללות יותר, אמינות יותר, ומחירן הולך ופוחת. קיימת קשת רחבה של מערכות המסוגלות לעקוב אחר התנהגות הנהגים וציותם לחוקי התנועה.