אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תעופה


טיסות למונטריאול

טיסות למונטריאול

טיסות למונטריאול מנמל התעופה בן גוריון, תל אביב, מתבצעות על ידי חברות התעופה Czech Airlines, Air Canada, Air France, Delta Air Lines, Continental, Lufthansa ו Swiss. מחיר טיסה ממוצע נע בין 700 ל 800 דולרים לכיוון אחד. חברת אל על אינה מפעילה קו טיסות למונטריאול.

טיסות למונטריאול מניו יורק, נמל תעופה JFK, מתבצעות בעיקר על ידי חברות התעופה Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines ו Air Canada. משך הטיסה הוא שעה ו 45 דקות בקירוב לטיסה ישירה. מחירי הטיסות נעים בין 170-220 דולרים.

הקונדור 21 של וויטהד

הצעת חוק: שמם של האחים רייט ימחק מההיסטוריה

הסנאט של קונטיקט העביר הצעת חוק ביום ג האחרון (4 ליוני) שמשנה לחלוטין את ההיסטוריה של התעופה. על פי ההחלטה (החלטה מס. 6671) שמם של האחים רייט ימחק מההיסטוריה כראשונים שהטיסו מטוס ממונע לטובת אמריקאי ממוצא גרמני בשם גוסטב וויטהד. במרץ השנה, היסטוריון בשם ג'ון בראון חשף לטענתו תצלום המוכיח כי וויטהד הטיס גוף ממונע בשנת 1901, שנתיים וארבעה חודשים לפני הטיסה במפורסמת של האחים רייט. האחים אורוויל ווילבור רייט נכנסו לספרי ההיסטוריה כאשר ב-17 לדצמבר 1903 הטיסו במשך 59 שניות את מטוסם, קיטי הוק

ניהול משברים בתקשורת

ניהול משברים בתקשורת חלק ב

קרגו-פורט, כמסוף מטענים, מתמודדת עם המשבר בעיקר אל מול קהל מצומצם יחסית של לקוחות קבועים. לקוחות אלו נחלקים לעמילי מכס וחברות תעופה. אי לכך ובהתאם לזאת, קרגו-פורט אינה מחויבת לתת הסברים ולפצות את הלקוחות ומשפחותיהם שנפגעו כתוצאה מהמשבר (בניגוד לאורו-אירליינס שהיא חברת התעופה שעל מטוסה קרתה התקרית) ומתמודדת רק עם הנזק שנגרם למוניטין שלה בקרב חברות התעופה כולן ואורו-אירליינס בפרט. מכיוון שמדובר בפלח שוק ספציפי ומצומצם בתחילת המשבר אקיים קבוצת מיקוד.

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה חלק א

מאמר זה בוחן משבר דמיוני והאופן בו חברת מטענים אוויריים דמיונית מתמודדת עימו. השתלשלות המאורעות, המשבר ופתרונותיו הינם פרי הדמיון של כותבת העבודה והם הומצאו לצורך הדיון האקדמי. ראוי יהיה לציין כי החברות הישראליות העוסקות בתעבורת מטען אווירי פועלות על פי נהלים באופן קפדני ומשבר מהסוג המתואר במאמר הינו בעל סבירות נמוכה מאד. עם החלטת הממשלה לפתיחת שוק המטענים האוויריים לתחרות בשנת 2000, החלה קרגו-פורט ישראל (חברה דמיונית) לפעול להקמת מסוף מטענים בנתב"ג.

האם חברת תחבורה אווירית תפרוץ דרך לתחבורה הקרקעית?

באביב 2010 עתידה להתחיל לפעול בנמל התעופה הית´רו שבלונדון מערכת תחבורה ציבורית במסלול מעגלי קצר שתעביר נוסעים ומזוודותיהם בין מגרש חניה הסמוך לנמל התעופה לבין מסופי התעופה ובחזרה.

טיסות שכר מול טיסות סדירות - מה ההבדל?

טיסות שכר (צ'רטר) מול טיסות סדירות - מה ההבדל?

חברת צ'ארטר הינה חברה שמפעילה טיסות שכר, כלומר הפעלת קווי תעופה אשר מתרחשים מחוץ למסגרת לוח הזמנים הרגיל. 
זאת נעשה על ידי הסדרים מסחריים עם לקוח ספציפי.

כחלק מהתופעה של תיירות עממית, טיסות שכר נודעו כטיסות שמטרתן היחידה הינה להעביר נופשים ממקום אחד למשנהו – ליעד החופשה. קווים אלו שונים מקווים רגילים אך למעשה  פועלים  תחת לוח זמנים ידוע מראש ומפורסם. עם זאת, כרטיסי שכר לא נמכרים  ישירות לנוסעים על ידי חברת התעופה האחראית לטיסה, אלא על ידי חברות תיירות ונופש  אשר שכרו את המטוס במיוחד (לעיתים בהסדר עם חברות נוספות).

טיסת בכורה בארץ ישראל

בדצמבר 1913, עשר שנים בלבד לאחר טיסת הניסיון המוצלחת הראשונה שערכו האחים רייט בקיטי הוק, נחתו טייסים מצרפת בחוף יפו ובירושלים. נחיתה זו היוותה, למעשה, חלק ממירוץ הרפתקני שערכו חמישה טייסים בשלושה מטוסים במסלול קשה שהתפתל בין פאריס למצרים.

הנצפים ביותר