אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

יחסי ציבור


מדוע חשוב לבחור חברת יחצ היודעת לייצג חברות טכנולוגיות

מדוע חשוב לבחור חברת יחצ היודעת לייצג חברות טכנולוגיות

חברות הייטק, אינטרנט ומחשוב, שעמלו רבות על פיתוח המוצר שלהם והשקיעו עלויות רבות, בהכנת המוצר או השירות לשוק, נמצאים פעמים רבות בשלב המהלך הבא: גוף שיאפשר להם להגיע במהירות לתודעת הציבור, בדרך הנכונה והרלוונטית ובכל אמצעי התקשורת האפשריים. אותו מהלך פעמים רבות, הופך להיות כאוס של פלטפורמות חברתיות, כלי מסחר דיגיטליים, כלי תקשורת וחברות פרסום שונות שמציעות הרים ומקיימות גבעה. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות מסחררת, לא רק הטכנולוגיה של החברה שלכם, גם של המדיה.

הזנב הארוך של יחסי ציבור באינטרנט

למי שלא מחרטט שיווקית אינטרנטית ואולי לא שמע את המונח ' הזנב הארוך ' הנה הסבר קצר. המונח שהפך פופולורי בזכות העורך של המגזין Wired כריס אנדרסון מתייחס למכירה של הרבה מוצרים ייחודיים בכמויות קטנות ומכירה של מעט מוצרים פופולריים בכמויות גדולות

ניהול משברים בתקשורת

ניהול משברים בתקשורת חלק ב

קרגו-פורט, כמסוף מטענים, מתמודדת עם המשבר בעיקר אל מול קהל מצומצם יחסית של לקוחות קבועים. לקוחות אלו נחלקים לעמילי מכס וחברות תעופה. אי לכך ובהתאם לזאת, קרגו-פורט אינה מחויבת לתת הסברים ולפצות את הלקוחות ומשפחותיהם שנפגעו כתוצאה מהמשבר (בניגוד לאורו-אירליינס שהיא חברת התעופה שעל מטוסה קרתה התקרית) ומתמודדת רק עם הנזק שנגרם למוניטין שלה בקרב חברות התעופה כולן ואורו-אירליינס בפרט. מכיוון שמדובר בפלח שוק ספציפי ומצומצם בתחילת המשבר אקיים קבוצת מיקוד.

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה חלק א

מאמר זה בוחן משבר דמיוני והאופן בו חברת מטענים אוויריים דמיונית מתמודדת עימו. השתלשלות המאורעות, המשבר ופתרונותיו הינם פרי הדמיון של כותבת העבודה והם הומצאו לצורך הדיון האקדמי. ראוי יהיה לציין כי החברות הישראליות העוסקות בתעבורת מטען אווירי פועלות על פי נהלים באופן קפדני ומשבר מהסוג המתואר במאמר הינו בעל סבירות נמוכה מאד. עם החלטת הממשלה לפתיחת שוק המטענים האוויריים לתחרות בשנת 2000, החלה קרגו-פורט ישראל (חברה דמיונית) לפעול להקמת מסוף מטענים בנתב"ג.

פרסום או יחסי ציבור?

יחסי ציבור מהווים אמצעי אסטרטגי שבאמצעותו מעבירים מידע תקשורתי ושיווקי של גוף כלשהו לקהל היעד שלו.

יחסי ציבור הם אמצעי בודד מתוך מגוון אחרים, אשר כולם שייכים לתחום הפרסום. הבלבול בין שתי הפעילויות הוא שכיח ולעיתים אף מניחים כי מדובר בתחומים זהים, אבל זוהי טעות. על אף העובדה כי אלו הם שני תחומים משותפים, פעילות תחום הפרסום ופעילות היח"צ פונות לקהל בדרכים שונות.

בין פרסום ליחסי ציבור ניתן למצוא מספר הבדלים מהותיים:

שליחת קורות חיים הדרך הבטוחה לא להשיג עבודה

שליחת קורות חיים הדרך הבטוחה לא להשיג עבודה מאת אבינועם שחר כמעסיק אני מקבל מדי שבוע עשרות קורות חיים. מעולם לא נחשפתי לכמות גדולה כל כך של תיאורים שונים וצבעוניים לאחראי משמרת במסעדה. מחפשי העבודה שידם קלה על המייל מפגיזים מודעות דרושים אפשר לקרוא לזה CVSPAM . איך הם מצפים שמעסיק יבחין בהם מתוך הג'ונגל של קורות החיים? לכן שאלו את עצמכם, כמועמדים פוטנציאליים, איך תבדלו את עצמכם מיתר המועמדים? כיצד תגרומו למעסיק לשים לב אליכם ואף לזמן אותכם לראיון הנחשק?

מספרי הסיפורים

האסטרטג במשרד יחסי ציבור עוסק בבניית נרטיבים המספרים את הארגון לעובדיו ולקהלי היעד דרך אמצעי התקשורת. על האסטרטג להרכיב נרטיב ארגוני קולקטיבי, הכולל את מסרי הארגון לרבות מסריו של העומד בראשו. הצלחתו של איש תקשורת טוב, ניכרת בתקשורת טובה העוברת דרך כל רובדי הארגון.
 
 מהו המכנה המשותף לתנ"ך, האיליאדה, האודיסיאה, האיניאדה, הברית החדשה והקוראן? כיצד הם קשורים ל-כיפה אדומה, ולאסטרטג במשרד יחסי ציבור?
 

יחסי ציבור - נקודות התורפה של מנהל

יחסי ציבור הם אינטראקציה בינך ובין קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע. כל מה שתעשה או תאמר הוא חלק מיחסי הציבור שלך . זוהי התדמית שאתה משדר בכליום עם כל מי שאתה פוגש.

קריאייטיב ואסטרטגיה ביחסי ציבור

אסטרטגיה הינה מושג חדש בתחום יחסי הציבור. עד היום עסקו אנשי יחסי ציבור בביצוע שוטף של העברת מידע מהלקוח אל המדיה וקהלי המטרה ובניהול משברים תקשורתיים, זאת מבלי לשקול צרכים עתידיים של הלקוח, מיצובו בקהל המטרה ובלי ראיה עתידית של בניית המוניטין הציבורי שלו.

קמפיין יח"צ מצוין, שווה כסף מזומן!

יחסי ציבור מתפרסים על מגוון ענק של אפשרויות לקידום עסקים. במאמר הבא אפרט את הדרכים ועדיין אדגיש ש"השמיים הם הגבול" ולכל פעולה הדים לתקופה ארוכה המשפיעים רבות על רמת המכירות של כל חברה.

הנצפים ביותר