אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

משל המערה


הובר מינגרלי / ארוחה בחורף, הוצאת עם עובד, תרגום: עמנואל פינטו, 123 עמודים

הובר מינגרלי / ארוחה בחורף

בואו נחזור לכותרת. "ארוחה בחורף", מספרת את סיפורם (הפשוט, לכאורה) של שלושה חיילים גרמנים ומסע הישרדותם בחורף קשה, בסיטואציה קשה ותוך החלטה מוסרית קשה.

מעברים / חנה פלוט - תערוכה

מעברים / חנה פלוט - תערוכה

מנהרות אין סופיות , מערות, נתיבי מעלה מטה, עולמות נסתרים היוצרים אנרגיה רוחנית וזרמים של צבע וחום בוקעים מתוך ציוריה של חנה פלוט. נושא התערוכה הוא : "מעברים" באמצעות דימויים מציאותיים :מערות,מנהרות,גשרים ומעברים ריאליים נוצר מפגש והתגלות עם משמעויות של חיבור ומעבר בין מצבים ותקופות, בין הידוע לבין הבלתי ידוע, בין מציאות לפנטסיה .השתקפות של נוף קיים אבל גם של מאווי נפש . הדימויים כוללים סמלים, קודים, איקונים, יש חיבור קמאי לקונבנציות עמוקות של משמעות, חיפוש של החומר החבוי שמאחורי החומר הגלוי.

משל המערה: הממד הרביעי, הממד החסר.

הממד הרביעי, הממד החסר

היחסיות בין גוף גיאומטרי (משולש, קונוס, ריבוע, עיגול, מלבן וכו') ולבין הצללית שהוא מטיל – תהיה תמיד היחס שבין גוף דו ממדי (הגוף הגיאומטרי עצמו) ובין גוף חד ממדי. (הצל שאותו גוף מטיל). והתייחס לכך כבר אפלטון, במשל המערה שלו; מצבם התודעתי של בני האדם משול לאנשים שחיים במערה מתחת לפני האדמה. הם יושבים בגבם אל פתח המערה, כך שאינם יכולים לראות אלא את הקיר הפנימי של המערה. מאחורי האנשים בוערת מדורה, ובאורה מטילות הצורות של אנשים חולפים צללים על קיר המערה. שוכני המערה רואים רק את תיאטרון הצללים הזה. כיוון שהם יושבים כך מרגע שנולדו, הם מאמינים שהצללים האלה הם העולם האמיתי והמקורי.

הנצפים ביותר

.