אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הפרעות אכילה


אכילה כפייתית

אכילת יתר כפייתית

אין ספק שאכילה מעוררת שחרור כימיקלים מוחיים הגורמים לתחושה טובה, אך התרחשות זו אינה הופכת מזון לחומר ממכר. קיימות ראיות מדעיות המצביעות על העובדה לפיה מדובר בהתנהגות. מחזור הגבלת המזון ובולמוסי האכילה הם הגורמים לתלות, ולא המזון עצמו.

הפרעת אכילה בולמוסית

הפרעת אכילה בולמוסית

רוב האנשים יודעים לזהות מתי הם אוכלים יותר מידי, במיוחד במהלך אירוע מיוחד או חגים, אך הפרעת אכילה בולמוסית היא שונה. אתה מרגיש שאתה לא יכול להפסיק, גם כשאתה כבר מלא וכבד. אתה יכול לאכול הרבה ובמהירות, גם אם אינך רעב. אתה מתבייש בהתקף זה, ושלא בדומה לבולימיה, לא תנסה לגרום לעצמך להקיא לאחר התקף הבולמוס.

הרזיה בעזרת דמיון מודרך ו-NLP - הפרעות אכילה

בעזרת הכלים של הדמיון המודרך וה-NLP אפשר לסייע לאנשים להיגמל מהרגלים והתמכרויות שונות. התמכרויות הם הרגלים קיצוניים, בהם יש מרכיב של איבוד שליטה רצונית בהרגל. ההתמכרות מאופיינת בהשתוקקות עזה. החיים בלי שימוש בגורם הממכר גורר תופעות גופניות של גמילה. מקובל להתייחס לחומרים נרקוטיים כממכרים ובכללם גם עישון סיגריות. יש המתייחסים גם לסוכר, קמח ושוקולד כממכרים וכמו כן להימורים.

הרגל הוא מצב בו האדם נוהג באופן כפייתי וממושך באופן מסוים. בהרגל יש מרכיב של התמכרות פסיכולוגית, הפסקת ההרגל לא תגרום לתופעות פיזיולוגיות אך תוביל לאי נוחות ולחוסר שקט נפשי.

הפרעות אכילה - דרכי טיפול והתמודדות

הפרעות אכילה - התמודדות ודרכי טיפול

הקולות הפנימיים של אנורקסיה ובולימיה לוחשים לחולה שהוא לעולם לא יהיה מאושר עד שלא ירד במשקל. אך האמת היא שהאושר, ההערכה והאהבה העצמית אפשריים רק עם התאוששות. לא משנה מה הגיל או האם מדובר בגברים או נשים, זה נראה כאילו אין מנוס מהפרעות אכילה. אך בעזרת טיפול, תמיכה ושיטות של עזרה עצמית, ניתן להתגבר על הפרעת אכילה ולהשיג ביטחון עצמי אמיתי. הדרך להתאוששות מהפרעת אכילה מתחילה בהודאה כי אכן קיימת בעיה

הנצפים ביותר