אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תיאטרון בית צבי


הפרוזדור / בית צבי

הפרוזדור / בית צבי

ביקורת: הפרוזדור – בית צבי – ההצגה שתייצג את ישראל - מחזה בועט על תכניות הריאליטי היוצאות מכלל שליטה – נוקב ומרתק. "הפרוזדור" הוא מחזה מרתק , המבוצע בכישרון רב על ידי להקת השחקנים הצעירה של בית צבי והעוסק בתכניות הריאליטי בטלוויזיה, היוצאות מכלל שליטה והעיסוק המתמיד ברייטינג , הקובע את גורלה של התכנית. המחזה נכתב בידי המחזאי והבמאי הסלובני מתיה זופנצ'יץ' והוא תורגם, בוים ועובד בהצלחה רבה בידי הבמאי יונתן אסתרקין, מהבמאים הצעירים הבולטים על במת התיאטרון.

רולטה צרפתית / בית צבי

רולטה צרפתית / בית צבי

ביקורת: "רולטה צרפתית" – בית צבי – קומדיה הזויה של ג'ורג' פיידו. "רולטה צרפתית" מאת המחזאי הצרפתי הנודע ג'ורג' פיידו היא קומדיה הזויה , רוויה במצבים בלתי אפשריים , שונים ובעיקר משונים, כולם סובבים במתרחש בחדרי המיטות, כאשר כל אחד מסתבך בנפתולי שקרים ובעלילה פתלתלה. פיידו נולד ב-1862 וכתב יותר מ-40 קומדיות , רובן מוטרפות, ולמרבה הצער מת בעצמו בגיל 58 בהיותו דייר של מוסד לחולי נפש , שם גם לקה בסיבוכים של מחלה צנועה בשם עגבת.

מקווה / תיאטרון בית צבי

מקווה / תיאטרון בית צבי

"מקווה" הוא מחזה מרגש, מרתק ואקטואלי מתמיד, החושף טפח מהעולם הנסתר של החיים הכמוסים המתנהלים במוסד מרכזי של הנשים הדתיות. הדר גלרון כתבה וביימה את המחזה והעמידה בזכות להקת השחקניות המוכשרות של בית צבי מחזה שאין בו רגע דל, מעניין וקולח, הנותן לקהל הצופים הצצה אל מאחורי הקלעים של המקווה, בית מרחץ לנשים, מסורתיות, דתיות וחרדיות הפוקדות אותו אחת לחודש וחילוניות לפני חופתן.

עוף על עצמך

עוף על עצמך / תיאטרון בית צבי

ביקורת: "עוף על עצמך" – הקומדיה הראשונה של ניל סיימון שוב מהווה תחליף למזגן בימי החום המעיקים – בית צבי "עוף על עצמך" היא הקומדיה הראשונה שכתב המחזאי האמריקני הנודע ניל סיימון והיא בהחלט מהווה תחליף מזגן צונן לימות החום המעיקים על במת בית צבי ברמת גן. ניל סיימון, מחזאי עתיר קומדיות מוצלחות וגורף פרסי תיאטרון סדרתי, העלה את הקומדיה לראשונה ב-1961 על בימות ברודווי ושנה לאחר מכן היא עלתה בווסט אנד הלונדוני עם מייקל קרופורד . ב-1963 הופק המחזה לסרט קולנוע עם פרנק סינטרה ומאז ממשיכה הקומדיה לרוץ ברחבי תבל.

בנות עובדות / תיאטרון בית צבי - אלן אייקבורן

בנות עובדות / תיאטרון בית צבי

ביקורת: בנות עובדות – בית צבי – קומדיה של אלן אייקבורן – מה קורה כאשר הבת מנסה לסייע למצב הכלכלי בבית. בנות עובדות היה אמור להיות חלק מטרילוגיה של המחזאי והבמאי הבריטי אלן אייקבורן. המחזה עלה באחד מאולמות לונדון ב-2001 ובהמשך עלה בווסט אנד. אייקבורן טיפל במחזות הללו ברובד האפל והאחורי של המשפחות האנגליות, זנות וסמים, בשנינות ובציניות האופייניים לו. ההצגה הנוכחית עובדה וקוצרה והיא עוסקת בעלילות משפחה שיורדת מנכסיה.

לעולם בעקבות השמש / אהוד מנור

לעולם בעקבות השמש / אהוד מנור – תיאטרון בית צבי

ביקורת: "לעולם בעקבות השמש" – מופע מוזיקלי משירי אהוד מנור – בית צבי – תוסס, כייפי – המרענן הראוי לימי ראשית הקיץ. המופע המוזיקלי החדש "לעולם בעקבות השמש" , משירי אהוד מנור, המועלה בבית צבי ברמת גן הוא תוסס, מבדר ומענג ובעצם יכול להיות המרענן הראוי לימות החום של ראשית הקיץ. שוקי וגנר שערך וביים את המופע הצליח להפיק מלהקת השחקנים המוכשרת ביצועים מבריקים ומופע שפשוט נעים לצפות בו , להתרגש ולהתענג מן היצירות שהותיר הפזמונאי המשובח ולזמזם בלב ואפילו בקול רם את השירים המלווים אותנו שנים רבות.

12 המושבעות - תיאטרון בית צבי

12 המושבעות - תיאטרון בית צבי

ביקורת: 12 המושבעות – גרסה חדשה למחזה ולסרט הנודעים – דרמת בית משפט מרתקת ומעניינת – בית צבי. "12 המושבעות" הוא הגרסה הנשית למחזה ולסרטים "12 המושבעים", מחזה העוסק בדרמת בית משפט מרתקת. ההפקה בבית צבי היא מותחת, קולחת ומעניקה לצופים שעה קלה של חוויה תיאטרלית אנושית ומעניינת. רג'ינלד רוז כתב את המחזה הנודע ובעקבותיו הופקו שני סרטים. הסרט עם הנרי פונדה בתפקיד מושבע מספר 8 שהוסרט ב-1957 וסרט נוסף עם ג'ק למון בשנת 1997. המחזה הועלה ברחבי העולם וגם בישראל. הגרסה החדשה מבוססת על אותו מחזה, אלא שבמקום 12 מושבעים, אלה הן 12 מושבעות. העלילה עוסקת במשפט רצח. צעיר בן 19 נאשם ברצח אביו בסכין. אם יורשע הנאשם הוא יוצא להורג בכסא החשמלי. כדי להחליט - על המושבעות לקבוע עמדתן פה אחד.

הוא הלך בשדות / תיאטרון בית צבי

הוא הלך בשדות / תיאטרון בית צבי

ביקורת: הוא הלך בשדות– הפקה מרשימה ומרגשת ליצירה קלאסית ונוסטלגית שרק משתבחת – בית צבי. המחזה הנוסטלגי והקלאסי של משה שמיר הוא הלך בשדות , המועלה בבית צבי ברמת גן הוא מרשים ומרגש , צובט בלב ומעורר דמעה, אך גם מעלה חיוך ומהווה אות כבוד להפקה משובחת שרק משתבחת , בזכות השחקנים המוכשרים והמחזה שלא נס לחו. ההצגה מטפלת ביחסים שבין דור הבנים לדור האבות בקיבוץ, ובהגנה על הישוב. הצגת הבכורה של הוא הלך בשדות נערכה בתיאטרון הקאמרי ב – 31 במאי 1948, בעצם ימי מלחמת העצמאות.

האקסיות שלי / ניל לביוט - תיאטרון בית צבי

האקסיות שלי / ניל לביוט - תיאטרון בית צבי

ביקורת: "האקסיות שלי" – מחזהו של ניל לביוט לראשונה בישראל – על הנשים בחייו של חתן טרם נישואיו – בית צבי. האקסיות שלי" היא הצגה העוסקת בגבר צעיר, שלושה שבועות טרם נישואיו, שמחליט לפגוש,לחוד, 5 מחברותיו לשעבר ולדון איתן על יחסיו עימן ומדוע נפרדו דרכיהם. הבמאית אורלי רביניאן הצליחה להעלות בבית צבי ברמת גן הצגה משובצת בשחקנים מוכשרים ותוססים שהופכים את הערב לחוויה מעניינת, לעיתים מרגשת ולעיתים חדה כתער.

לך לך מארצך / ביקורת

לך לך מארצך / ביקורת

"לך לך מארצך" המועלה בבית צבי ברמת גן מורכב מתמונות מרגשות, עצובות ובעיקר חדות כתער מחיים של יורדים ישראלים בחו"ל. זהו בעצם מחזה בועט בלי מוסר השכל, ככה הם פני הדברים כפי שרואה אותם המחזאי והבמאי גור קורן. המחזה מבוסס על "הטרילוגיה הבלגרדית" שכתבה בילנה סרביוביץ. ההצגה מורכבת מארבעה אירועים שונים שמתרחשים בלילה האחרון של שנת 2012 בארבעה מקומות שונים בעולם: מוסקווה, מלבורן, לוס אנג'לס וברלין. גיבורי המחזה הם (בעיקר) ישראלים, שהגיעו לשם בנסיבות שונות, מי עזב, מי ברח, ומי ירד. בין האירועים אין קשר עלילתי, למעט העובדה שהןםמתרחשים באותו זמן, אבל כמו בישראל, גם במחזה, כולם קשורים איכשהו זה בזה.

פוש אפ / תאטרון בית צבי

פוש אפ / תאטרון בית צבי

המחזה "פוש אפ" עוסק בפכים קטנים המתרחשים בתאגיד מסחרי בינלאומי שאת טיבו אנו לא יודעים ושהמוטיב המרכזי בהם הוא המרוץ לצמרת ולהצלחה של העובדים, המוכנים לכל דבר ובלבד שישיגו את מטרתם. המחזה הוא קולח, שנון ובעל הומור שחור לפרקים. אנו צופים בארבע תמונות מחיים בחברה , שלושה מהם הנרקמים במשרדים השונים והאחרון הוא מבעד לעיניהם של אנשי האבטחה הצופים במתרחש בקומת המרתף שלהם, באמצעות צגי הביטחון המשקפים להם את המציאות. החוויה המענגת ביותר בהצגה הייחודית היא התנועה של המשתתפים, העוסקים שוב ושוב באותה פעולה כרקע לדיאלוגים השנונים שבפי השחקנים.

כזאת היתה אמא / תיאטרון בית צבי

המחזה כזאת הייתה אימא מעורר בי סוג של נוסטלגיה מעורפלת. המחזה עלה לראשונה בסוף 1948 בתיאטרון הקאמרי. זה היה תפקידה הראשון של אורנה פורת בארץ ובעברית. אבל אני בוש להגיד שאני לא ממש זוכר אותה שם. את תשומת לבי גנבו שניים.

ענבי זעם / בית צבי

המחזה, כמו הספר, מנציחים את רגעיה הקשים ביותר באמריקה של שנות המשבר הכלכלי. לא זה של ימינו, אך היום חוזר המחזה הזה להיות כל כך רלוונטי ועדכני

סוף טוב הכל טוב / תיאטרון בית צבי

כאן המחזה סב על שני צירים שבזמנו נחשבו לנועזים בעיקר בהתחשב שהן המלכה אליזבט הראשונה והן בני האצולה היו בצופים, ולא רק הקהל הרגיל. כאן יש עיסוק בלתי פוסק בשאלת הבתולים. השאלה למה אישה צריכה לשמור לעצמה את הבתולים איזה טוב יוצא לה מזה

היום ה 24 / תיאטרון הספריה בית צבי

לשם שינוי אני רוצה להתחיל את הביקורת מהסוף. לכו לראות את ההצגה הזאת. זו אחת ההצגות המרשימות ביותר שאפשר היה לראות בשנה האחרונה בתאטרון בכלל והיא פותחת עונה חדשה. ומכיוון שזו הצגה בתיאטרון הספריה היא תוצג לזמן מוגבל בלבד. הצגה שההתייחסות אליה איננה כאל הצגת תלמידים, אלא הצגה של ממש. כזו היכולה לעלות ולכבד כל תאטרון.

היום בו עמדתי מלכת / בית צבי

כשהמחזאי הרולד פינטר כתב את מחזהו "בגידה" היה בזה חידוש. לא בסיפור עצמו. המחזה היה מחזה רומנטי רגיל, כמעט, כי הוא בכל זאת של הרולד פינטר

הבקכות / אוריפידס - תיאטרון בית צבי

המחזה עוסק בדיוניסוס והשפעתו על נשים בעיקר. דיוניסוס מוכר כאל היין המקביל לבכחוס. אך דיוניסוס הוא הרבה יותר מזה. הקשר שלו לגפנים יין ושתייה הפכו אותו גם לאל השחרור מהגוף

קורוס ליין שורת המקהלה בבית צבי

כמו בניו יורק, כמו בכל מקום ובכל הפקה של המחזמר הזה גם אם יש רגעים פחות טובים באמצעו הסיום תמיד מרשים. גם בבית צבי, כשהבמה הייתה קצת פחות עשירה מניו יורק כמובן עשו את המאמץ והוסיפו הרבה אורות מנצנצים

אחרון מעמד המורעבים / תיאטרון בית צבי

סם שפרד נחשב לאחד מטובי המחזאים האמריקאיים של המחצית השנייה של המאה העשרים ואילך. שפרד הוא איש ממוזל למדי. לא רק שהוא מחזאי פורה, שכתב כארבעים מחזות, לא רק שהוא גבר יפה תואר, הוא שחקן טוב שהופיע בכמה וכמה סרטים והדובדבן שבקצפת, הוא נשוי לשחקנית המצוינת ג'סיקה לאנג המדהימה

העיקר שטום בסדר / בית צבי

המחזאית לוסי גנון אמרה בזמנו שלמרות שראתה רק מחזה אחד כל חייה, ואחרי שהייתה שוטרת ועובדת סוציאלית ראתה בעיתון הזמנה לתחרות של מחזאים חדשים, והחליטה לכתוב מחזה ולשלוח אותו, ומאז הפכה לשם דבר

שיער / תיאטרון בית צבי

שיער נולד כמחזמר כיס באוף אוף ברודווי. מי שביימה את המחזה המקורי ועשתה לו כוריאוגרפיה הייתה אנה סוקולב, שנייה בחשיבותה למרתה גרהם בזמנו. כשהמחזמר הקטן זכה להצלחה במהדורה המצומצמת שלו קנו אותו מפיקים מברודווי, שילמו לסוקולב הרבה כסף כדי שתוותר על שמה ושינו אותו לגמרי. כששיער עלה בברודווי המחאה נגד מלחמת וייטנאם הייתה בשיאה.

שיחות אחרי הלוויה / תיאטרון בית צבי

המחזאית יסמינה רזה משכה תשומת לב במחזה הראשון שלה "תרבות", מחזה שבו שני גברים עומדים רוב הערב מול תמונה ודנים מהי אמנות. בארץ אלו היו יוסי בנאי וששון גבאי. וכבר אז אפשר היה להיווכח שלפנינו כותבת חכמה מאוד המסוגלת לשנות תכתיבי דרמה לצורה אחרת

ריצארד השלישי / תיאטרון בית צבי

שייקספיר שחי בזמנה של המלכה אליזבט הראשונה הייתה מבית טיודור. כדי למצוא חן בעיני מלכתו, ואולי גם כדי להגדיל את קצבת להקתו כתב שייקספיר את המחזה ריצ'ארד השלישי.

הסוחר מוונציה / תיאטרון בית צבי

מבחינה צורנית לתיאטרון שלו כל הדמויות "האחרות" אפשרו לו להציג איזו אקסטרווגנזה ממין אחר. גברים שחורים, בגדים איטלקיים. התנהגות אחרת. ובכל זאת שיילוק שונה. הפרשנות האנטישמית נראית בו ברורה מאליה. היהודי הרע, רודף הכסף המלווה בריבית. כל התכונות שבעתיד היהודים יואשמו בהם ויהפכו למאפיינים נושאי השנאה נגדם

במחזה אקווס המועלה כעת מחדש בלונדון משחק דניאל רדקליף

אקווס / תיאטרון בית צבי

בבית צבי ההצגה מתנדנדת בין רבדים שונים. אחת הבעיות היא העובדה שלעיתים כשיש תפקידים שפער הגילים ביניהם חשוב קשה לראות שני צעירים כשהאחד אמור להיות מבוגר. בעיקר כשהמבוגר צריך להיות רב חוויות מהסוג שצעיר יתקשה להתחבר אליהן

מלאכים באמריקה. תיאטרון בית צבי

מלאכים באמריקה / תיאטרון בית צבי

מחזה שבו ריאליזם וסוריאליזם נושקים זה לזה, מציאות דמיון הזיה. חזיונות דתיים וויכוחים על נושאים פוליטיים. מעברים מהירים ממקום התרחשות אחד לשני.

עקומים / תיאטרון בית צבי

המחזה עקומים נכתב על ידי מרטין שרמן הוא מחזה מזעזע מאוד וכבר הוצג בארץ לפני שנים רבות ואם אינני טועה יותר מפעם אחת. מרטין שרמן עשה דבר בשנות השבעים, כשהמחזה היה חדש, שהפך אותו למדהים, מרגש ומפתיע. הוא העלה את רצח ההומוסקסואלים על ידי הנאצים וציין בפני העולם את הרגע שבו היה קל יותר להיות יהודי, ולא רק קל, היה כדאי יותר להיות מזוהה כיהודי במחנה ריכוז מאשר הומו.

תופרים ו-גוף להשכיר / תיאטרון בית צבי

שני המחזות שעלו השבוע בבית צבי שייכים לקבוצת המודרניים הבוטים. מסתבר לפי שני מחזות אלו ולפי כמה מחזות אחרים שבית הספר פרסם שיועלו בעתיד הקרוב שבאנגליה, למעשה באיים הבריטיים, סקוטלנד אירלנד, נכתבים מחזות חדשניים הנותנים חרות מוחלטת לפלחי אוכלוסיה שלא נראו כמעט בתאטרון עד כה ולשפה הנשמעת על הבמה

הנשים / תיאטרון בית צבי

הן חלשות ונואשות ואבודות נשים, נשיםומפילות אותי בכל המלכודות נשים, נשים, נשים, נשיםהן טופפות פה בקלילות, הן אלופות הרכילות נשים, נשיםהן עטופות באצילות, הן מסתבכות פה ביעילות נשים, נשיםאת הטקסט הזה, הסקסיסטי לא מעט, כתב נסים אלוני. אך סביר להניח שגם קלייר בות לוס, המחזאית של "הנשים", הייתה חותמת על כל מילה. הרעיון של המחזה מלא כוונות טובות, מחזה על טהרת המין הנשי. כל הדמויות במחזה הן נשים, למעט ילדה אחת, שאף היא מתחילה, בניגוד לרצונותיה, את צעדיה הראשונים כאישה. למרות זאת, גם אם אין על הבמה ולו גבר אחד, הגברים אינם נעדרים, הם מוזכרים והם מדוברים ואפילו שובבים.

הנשים / תיאטרון בית צבי

את הקומדיה "הנשים" כתבה קלייר בות לוס ב1936. לוס בת לא חוקית לרקדנית כתבה כמה וכמה מחזות, לא כולם קומיים. הייתה ידועה במטבעות לשון שטבעה. " כל מעשה טוב סופו בעונש" הוא אחד מהם ולא הכי חריף.

הנשים / תיאטרון בית צבי.

הנצפים ביותר