אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

רשתות חברתיות


רשתות חברתיות

התעללות ברשתות החברתיות

למרות שקהילות חברתיות מקוונות אלו נושאות תכונות חיוביות רבות, קיימת תכונה מרכזית שלילית אחת המשותפת לכל האתרים האלו: התעללות ברשת החברתית.

נרקיסוס, מאת קאראווג'יו

נרקיסיסטיות ונגע הסלפי באינסטגרם

אינסטגרם הוא קרקע פורה לנטיות נרקיסיסטיות ביותר של אנשים רבים. זוהי מציאות שמגיעה אל מוקד חד ברגע שאדם יוצא החוצה ממעגל החברים שלו ומתבונן על מה שכולם שולחים. מתברר כי כקבוצה, אינסטגרם הוא חברה השקועה יפה בעצמה, אך הנרקיסיזם של המתבטא באינסטגרם הוא מעבר לסטריאוטיפ. האינסטגרם הוא הרשת השלישית הנפוצה ביותר לשימוש בתמונות. ניתן למצוא בו למעלה מתשעים מיליון דיוקנאות עצמיים המבוצעים בעיקר על ידי משתמשים צעירים יותר, ומעט מאוד מהם מפגינים אירוניה, או יצירתיות משמעותית. כמובן שאין שום דבר רע בהוצאה לאור של דיוקנאות עצמיים (סלפי).

טרמפים ורשתות חברתיות

טרמפים ורשתות חברתיות

תופעה של נסיעה בטרמפים הייתה מקובלת בעולם המערבי בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים על בסיס אמון ותחושת לכידות חברתית. הטרמפ הוא ביטוי של עזרה הדדית ויש בו יתרונות רבים. נהגים הנוסעים ליעדם כשלצידם מושבים ריקים מארחים לנסיעה טרמפיסטים מזדמנים. העמסת טרמפיסט בעלת עלות שולית נמוכה לנהג, מחד, ומאידך, מסייעת לטרמפיסט לנוע ליעדו בזול ופעמים רבות באופן זמין ונוח יותר בהשוואה לחלופות אחרות. הטרמפ מארח חברה לנהג או לטרמפיסט הבודד, מקל על נסיעות משעממות ועשוי לשפר את הביטחון של הנהג והטרמפיסט

גיבוש דיעה בעידן של תקשורת רב ערוצית ורשתות חברתיות

הבחירות לכנסת ה - 19 יתקימו ביום שלישי ה - 22 בינואר 2013. עד יום ההצבעה עצמו תהיה זו מערכת בחירות אינטנסיבית אשר תקבל ביטוי נרחב בשיח הציבורי. במהלך זמן זה אנו האזרחים צריכים לעבור דרך שבחובה טמון מידע רב והסחות דעת, על מנת לבחור את המפלגה המתאימה לדעתנו ביותר, עבור השאיפות, הרצונות וההשקפות שלנו. אז איך יודעים מה נכון לי ? איזה מידע שמתפרסם הוא אמיתי ? עד כמה אפשר לסמוך על ההבטחות של ראשי המפלגות ?

הכח של הרשת - באדם

 באדיבותה של ד"ר אורה סתר, מנכ"לית לה"ב, הזדמן לי להשתתף במפגש מרתק עם אחד המובילים שבחוקרי הרשתות החברתיות בעולם, פרופ' brian uzzi, פרופסור לניהול בבית הספר לניהול של אוניברסיטת north western, באילינוי, ארה"ב. המפגש היה הראשון בסדרה של מפגשים במסגרת מועדון למנהלי משאבי אנוש בארגונים בארץ, כמיזם משותף של מנכ"ל לה"ב ומנכ"ל קבוצת מנפאוור, גב' דליה נרקיס. אוצ'י, ממקד את הרצאתו באדם, המנהל או העובד בארגון. מידע (information), מערכות כישורים (skills sets) וכח בלתי פורמלי (informal power) הם לדעתו ההישגים המרכזיים מרשת חברתית אפקטיבית.

הנצפים ביותר