אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תיאטרון תמונע


גלם / תיאטרון תמונע - הצגה קטנה-גדולה (ביקורת)

החיים משמשים במידה זו או אחרת כחומר גלם לאמנים. נראה שחומר הגלם ממנו עשויה הצגה זו, הוא ממקורות אישיים מאוד, ממעמקי הנפש של היוצר, והם חודרים אל ליבו של הצופה. המחזה מעלה את תופעת החזרה בתשובה של צעירים עקב קשיים משפחתיים ו/או אישיים. ובתחום המשפחה – הקלות בה אנשים מחליטים להתגרש, ואומללות בן-הזוג שנעזב. והדילמה העיקרית: מה לעשות עם בן משפחה שמתחיל להתנתק מהמציאות עקב מחלה. עד כמה להקריב בשביל שיישאר בקרב בני ביתו על חשבון ויתורים גדולים מצידם.

אדולף / תיאטרון תמונע – ביקורת על מחזה

איך ילד רגיש, ביישן, שרוצה להיות צייר, הופך לרוצח המונים? איך הומוסקסואל שלא רוצה לצאת מהארון הופך לרוצח סדרתי וקניבל? בואו לא נלך רחוק מידי, איך נער שהגר מארץ אחרת ונעלב על ידי מורה הופך להיות פושע? או אם להיות אישיים יותר, איך אדם שהוא טיפוס מרדן וניצול שואה הופך לאב מתעלל? שאלת הרשע היא סיפור ישן. היא קיימת עמנו מקדמת דנא ויש לשער שהיא עדיין תהיה בוערת הרבה זמן אחרינו.

נשי טרויה / תיאטרון תמונע

לא במקרה הועלה כאן המחזה נשי טרויה כמה וכמה פעמים. בעיקר בבתי ספר למשחק לאחרונה. חנוך לוין כתב לו גרסה משלו, "הנשים האבודות של טרויה" בה סילק מהמחזה אלים והשאיר רק את ההתרחשות המרכזית הנבואית על חורבן

יונה וולך – המופע / תיאטרון תמונע

יונה וולך בת 63יונה וולך נפטרה ב-1985 מסרטן אך חיה בנהר השירים שכתבה: נוגעת, מאהבת, מרגשת, מתריסה, פוגעת, שורטת, מקללת וכל כך מעניינת. הייתי רוצה להיות ידיד קרוב שלה, מאלה שמזמינים אותם לימי הולדת, לדבר איתה על משמעות החיים, אבל כבר אי אפשר... אז החלטתי להזמין את עצמי ביום הולדתה ה-63 ל-"יונה וולך – המופע" בתיאטרון "תמונע". אינכם יודעים מהי רכבת שדים עד אשר לא שמעתם עשרות שירים של יונה וולך מוקראים ברצף וללא מנוחה. שדים אמיתיים. העומס חרה לי ואולי לכך התכוונו היוצרים. יצאתי בהרגשת סחרור מסערת המילים. "לא באתי לרכב עליה" אמרה דליה שימקו שהפיקה וביימה בשיח הקהל שאחרי ההצגה.

ייסורי הבינוניות – על החטא

הרבה אומץ היה צריך רסקולינקוב כדי לתפור את לולאת הבד בתוך מעילו, להשחיל בה גרזן, לצלצל בפעמונה של הזקנה ובמחי יד להכות בה ובאחותה למוות.הרבה אומץ היה צריך איגור ברזין במאי תיאטרון "מלינקי" על מנת לשים על עצמו ועל בוריס ינטין (שותפו לעיבוד הטקסט) את האתגר הבלתי נתפס של החייאת יצירת האל מוות הזאת בת מאה השנים על הבמה.

"על החטא" תאטרון תמונע

הנצפים ביותר