אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

ניהול


הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים

הכוח לשכנע ולהשפיע על אנשים

בריאות חברתית והצלחה בחיים פירושה יכולת לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם. תכונות אלו מאפשרות העצמה והשגת יותר יכולות מאשר כמעט כל דבר אחר. זהו אחד הכישורים החשובים ביותר בחיים.

שימור עובדי מפתח – אתגרים ושיטות בתפקיד המנהל הישיר

שימור עובדי מפתח – אתגרים ושיטות בתפקיד המנהל הישיר

היום ארגונים צריכים להשקיע לא פחות, במיתוג עצמם, כמקום ש"נפלא לעבוד בו". במקביל, דרגות החופש הגדולות יותר לעובדים, לבחור את מקום עבודתם ולנוע בין ארגונים, תוך יצירת עליה מתמידה בתנאים אותם הם יכולים לדרוש ולקבל, יוצרות ירידה משמעותית בנאמנות עובדים וביכולת לשמר אותם לאחר קליטתם בארגון, לאורך זמן. בנוסף, תחלופת עובדים גבוהה, הופכת לעול גדל והולך על ארגונים, ועלולה להיות בסיס לצמצום משמעותי, ברווחיהן של חברות הסובלות ממנה.

ניהול ממוקד כישרון וראיון לזיהוי כשרון

ניהול ממוקד כישרון וראיון לזיהוי כשרון

להביא את האדם הנכון למקום הנכון. משיכה, זיהוי וקליטה של עובדים איכותיים, בעלי כשרון טבעי לביצוע מצוין של תפקידיהם ברמה הולכת ומשתפרת לאורך זמן, הם תנאים הכרחיים לכל חברה השואפת לצמוח בכל ענף ובכל שוק. כשרון הוא דפוס טבעי, ושאינו ניתן ללמידה, של חשיבה, חוויה רגשית והתנהגות, החוזר על עצמו אצל אדם, אשר ניתן ליישמו בצורה פרודוקטיבית ומועילה, כיכולת החורגת מגדר הרגיל בתחום ביצוע מוגדר

ניהול משברים בתקשורת

ניהול משברים בתקשורת חלק ב

קרגו-פורט, כמסוף מטענים, מתמודדת עם המשבר בעיקר אל מול קהל מצומצם יחסית של לקוחות קבועים. לקוחות אלו נחלקים לעמילי מכס וחברות תעופה. אי לכך ובהתאם לזאת, קרגו-פורט אינה מחויבת לתת הסברים ולפצות את הלקוחות ומשפחותיהם שנפגעו כתוצאה מהמשבר (בניגוד לאורו-אירליינס שהיא חברת התעופה שעל מטוסה קרתה התקרית) ומתמודדת רק עם הנזק שנגרם למוניטין שלה בקרב חברות התעופה כולן ואורו-אירליינס בפרט. מכיוון שמדובר בפלח שוק ספציפי ומצומצם בתחילת המשבר אקיים קבוצת מיקוד.

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה

ניהול משברים תקשורתיים בעולם התעופה חלק א

מאמר זה בוחן משבר דמיוני והאופן בו חברת מטענים אוויריים דמיונית מתמודדת עימו. השתלשלות המאורעות, המשבר ופתרונותיו הינם פרי הדמיון של כותבת העבודה והם הומצאו לצורך הדיון האקדמי. ראוי יהיה לציין כי החברות הישראליות העוסקות בתעבורת מטען אווירי פועלות על פי נהלים באופן קפדני ומשבר מהסוג המתואר במאמר הינו בעל סבירות נמוכה מאד. עם החלטת הממשלה לפתיחת שוק המטענים האוויריים לתחרות בשנת 2000, החלה קרגו-פורט ישראל (חברה דמיונית) לפעול להקמת מסוף מטענים בנתב"ג.

ניהול, מנהיגות וחזון: טלי ושלמה בורלא - ראיון

ניהול, מנהיגות וחזון: טלי ושלמה בורלא - ראיון

ניהול, מנהיגות וחזון: לשים את האגו בצד. טלי ושלמה בורלא, צמד בחיים ובעסקים. פגשתי אותם בקורסים לניהול ולשירות – ודי התפעלתי מן הגישה המקורית, מן התרגילים המיוחדים...תמיד אנו מדברים על איך לצאת מהקופסה. כאן ראיתי במו עיניי איך עושים זאת ומלמדים ניהול נכון, שירות נכון. היום זה צו השעה לעשות למען איכות השירות, לשכנע חברות וגופים עסקיים להשקיע ביחס טוב ללקוח, בשירות טוב ללקוח. ביקשתי מטלי ושלמה בורלא לשרטט קווים לניהול טוב, לתת טיפים לניהול טוב יותר.

בשביל מה זה טוב לעבוד קשה?

גישות חדשות בעולם הניהול טוענות היום שאין צורך לעבוד כל כך קשה. שאפתנות וחתירה להשגים עדיין נחשבות לתכונות מעולות ומועילות, אך אין צורך יותר לצאת למירוצים מתישים על מנת להשיג מטרות. מי שאחראי לגישה החדשה והמהפכנית הזאת הם יזמים מצליחים, שעוסקים ונותנים עם מיליוני לקוחות. זכותם לצאת בהצהרות מהפכניות. אפילו אני יודעת שככל שמתבגרים, חשוב יותר להקים משפחה, להתיישב ולנוח קצת. אבל לא לעבוד קשה? זה מושג שאף פעם לא היה בלקסיקון שלי.

מיהו מנהל טוב- האם זאת השאלה?

במשחק הגאוני הקרוי גם "משחק המלכים" יש חשיבות מכרעת למהלכי הפתיחה, ואמנם ספרות העזר של משחק זה עוסקת לא מעט במהלכים אלה, באשר הם קובעים את כוון ההתפתחות הצפוי של המשחק

דרוש מהנדס תעשייה וניהול

הנדסת תעשייה וניהול היא תחום מקצועי העוסק, בין השאר, בניהול תהליכי ייצור, טיפול בנקודות תורפה ובצווארי בקבוק הפוגמים בתהליכי ייצור, או בתאום זרימה של תהליכים. מהנדס תעשייה וניהול מספק ידע ונותן את הלב כדי שמפעל יפיק את המרב ממשאבי כוח אדם ומיכון הנתונים לרשותו, או יטפל במלאי באופן יעיל. תורת הלוגיסטיקה היא תחום משנה בהנדסת תעשייה וניהול, והיא עוסקת באספקת מוצרים ושירותים, למקום הנדרש, בכמות הנדרשת, בזמן הנכון ובעלות נמוכה ככל הניתן. הלוגיסטיקה מטפלת, בין השאר, באמצעי תובלה, שינוע, אחסנה והפצה של מוצרים, מלאים ושירותים.

עצרי, יש גבול!

בתור מנהלת מותר לך להיות גם חברה של העובדים. מותר לך לשבת איתם לקפה, להקשיב ולתת עצה במקרה הצורך גם אם זה לא קשור לעבודה. אך את חייבת להכיר את הגבול שבין מנהלת לעובד ולדעת להפריד ביניהם במקרה הצורך

הכח של הרשת - באדם

 באדיבותה של ד"ר אורה סתר, מנכ"לית לה"ב, הזדמן לי להשתתף במפגש מרתק עם אחד המובילים שבחוקרי הרשתות החברתיות בעולם, פרופ' brian uzzi, פרופסור לניהול בבית הספר לניהול של אוניברסיטת north western, באילינוי, ארה"ב. המפגש היה הראשון בסדרה של מפגשים במסגרת מועדון למנהלי משאבי אנוש בארגונים בארץ, כמיזם משותף של מנכ"ל לה"ב ומנכ"ל קבוצת מנפאוור, גב' דליה נרקיס. אוצ'י, ממקד את הרצאתו באדם, המנהל או העובד בארגון. מידע (information), מערכות כישורים (skills sets) וכח בלתי פורמלי (informal power) הם לדעתו ההישגים המרכזיים מרשת חברתית אפקטיבית.

הנצפים ביותר