כתיבה לשווקים מקוונים זכתה למוניטין שלילי בשנים האחרונות, בשל התופעה לפיה כותבים מרוויחים פרוטות, ואם לדייק, הם מרוויחים בדרך כלל כעשרים עד ארבעים שקלים למאמר באורך מלא. כתוצאה מכך, בעלי עסקים רבים, הזקוקים לכתיבת תוכן לאתרים שלהם, סבורים כי כתיבה לאינטרנט פירושה כתיבה להמונים, אך זוהי הכללה שגויה.
פעם התבקשתי לכתוב 400 מילים על לוחות שעם. בחיי שלא היו לפי אפילו ארבע מילים לכתוב על הנושא הזה. אלא מה? חיפשתי קצת חומר, חשבתי טוב טוב מה הייתי רוצה לשמוע על לוחות שעם, חשבתי מה הייתי מחפשת בעצמי לשמוע, לו הייתי צרכנית שזקוקה למוצר הזה, וכתבתי. כן. כלל נוסף שיפה לכתיבה, בדיוק כפי שהוא יפה למכירות: תתעניין, במקום להיות מעניין.
אחד הנעלמים הגדולים שיש בעולם ה- pr, היא אותה הודעה לעיתונות, שצריכה לקלוע היטב הן לצורך של המפרסמ/ת והן לצרכי העיתונאי/ת, צריכה להעביר הרבה מסר במעט מילים, להיות מדויקת ולהיכתב באופן, שחלקים רבים ככל האפשר מתוכה יכנסו לעיתון. והכי חשוב – שהיא תעניין את העורכ/ת, כך שתגיע בכלל לשלב מיון התוכן.