אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תיאטרון בית ליסין


רישום

קוראים לו מלך - ההצגה

ההצגה מעלה נושא אוניברסלי- היחס לאדם החריג בַּחברה, במקרה זה- דוד, הסובל מפיגור קל. דוד הופך לקורבן קבוע לסוגים שונים של יחס מביש כלפיו- החל בהיטפלויות אליו עקב התנהגותו החריגה, בדרך של הפיכתו לאובייקט למעשי ודיבורי היתול מתמידים וממשיך בניצולו

עובד בשביל שניים / בית ליסין - קומדיה מטורפת

עובד בשביל שניים / בית ליסין - קומדיה מטורפת

ביקורת: "עובד בשביל שניים" – בית ליסין- קומדיה מטורפת , מבריקה, קולחת - אלי יצפאן משתולל על הבמה. "עובד בשביל שניים" היא קומדיה מטורפת בכיכובו של אלי יצפאן המשתולל על הבמה בתיאטרון בית ליסין ובסיוע שורת שחקנים מוכשרים ומעולים אין ספק כי זוהי ההצגה הראויה לנעול בה את הקיץ הלוהט ולשמש מפלט מכל תחלואי היום יום. המחזה שביים משה קפטן הוא מבריק, קולח, שופע הברקות בימוי ובהחלט מצחיק מאוד.

החברות הכי טובות / ענת גוב

החברות הכי טובות / ענת גוב – בית ליסין

ביקורת: "החברות הכי טובות" מאת ענת גוב – בית ליסין – קולח ותוסס. ההפקה החדשה למחזה "החברות הכי טובות" של ענת גוב המנוחה המועלית בתיאטרון בית ליסין , בשיתוף הקמרי, היא חוויה תיאטרלית. 6 שחקניות מוכשרות מפגינות משחק מהוקצע ומבדר, מרגש ואפילו יש לו מוסר השכל. הבמאי גלעד קמחי הצליח ללהטט בכישרון רב עם צוות השחקניות והתוצאה היא מהנה ומרשימה. המחזה של גוב הועלה לראשונה בקאמרי ב-1999 ולפני כמה שנים בתיאטרון הספרייה ברמת גן

הפרדס - תאטרון בית לסין

הפרדס - תאטרון בית לסין

"הפרדס" מאת המחזאי והסופר יוסף בר יוסף המועלה בבית ליסין הוא מחזה מרגש, קומדיה רומנטית על האושר שאין לדעת מתי ובאיזה גיל יפקוד אותנו. המחזה כבר עלה בישראל בעבר בתיאטרון הבימה ובתיאטרון היידישפיל וכמו כן ברוסיה, ברומניה ואפילו בהודו. העלילה עוסקת במנחם צירקין ראש המועצה לשעבר שהתאלמן מאשתו ומתגורר עתה בבית גדול עם אחיו הבכור, בועז, בטלן ומעט תימהוני. גם האחות הצעירה צבייה פוקדת את הבית והפרדס המקיף אותו והיא מלאת תוכניות לגביהם.

מלאכת החיים / חנוך לוין

מלאכת החיים / חנוך לוין בתיאטרון בית ליסין

חנוך לוין הוא מקרה מאוד מעניין בתיאטרון הישראלי. הוא התחיל ככותב קברטים סאטיריים בשנת 1967 כמו "את אני והמלחמה הבאה" או "מלכת האמבטיה" בהם הצליח לעצבן להרגיז ולחולל הפגנות נגד. גם המבקרים יצאו נגד חריפותו. המחזה מלאכת החיים הועלה כמה פעמים. לראשונה בהבימה עם נסים עזיקרי ז"ל, ליא קניג, ושמעון לב ארי ז"ל (שנפטר בימים אלו). אחר כך הועלתה עם יוסי בנאי ותיקי דיין בית ליסין וכעת הוא חוזר למחזור נוסף. טוב עושים התיאטרונים המחזירים מחזות כאלה לבמה.

מכולת הקאמרי – בית ליסין / הקאמרי

יפה עושים התיאטראות שהם מעלים מדי פעם מחזה ישראלי שהוצג לפני שנים רבות ובודקים את תקפותו לימים אלו. הפעם הקאמרי ובית ליסין משתפים פעולה, דבר מבורך בפני עצמו, בהעלאת המחזה "מכולת" של הלל מיטלפונקט שהוצג בהבימה ב1982 וזכה להצלחה. מיטלפונקט הוא אחד המחזאים הפוריים ביותר שלנו. כארבעים מחזות שלו הועלו כאן במשך השנים. מחזאי "חברתי" המשקף בדרכו את הלכי הרוח של הזמן.מיטב הכוחות חברו אז להצגה ליא קניג, נחום בוכמן, שמעון פינקל, עדה טל רבקה נוימן צבי שטולפר ואבי אוריה.מעניין לבדוק את ההבדלים של ההצגה ההיא לזו של היום.

מראה מעל הגשר/ תיאטרון בית ליסין

ארתור מילר הצליח לחבר בהצלחה בין שני דברים , הטרגדיה היוונית הקלאסית והתעניינותו בבעיות חברתיות משפחתיות ופוליטיות.

ב"כולם היו בני" (1947) מחזהו החשוב הראשון, עסק ביצרן נשק והטרגדיה של חייו בתוך משפחתו. "מותו של סוכן" (1949) היה טרגדיה של איש המעמד הנמוך. טרגדיה של איש קטן בתוך משפחתו. "ציד המכשפות" ( 1953) נבע ממניע פוליטי, רדיפות מקארתי . הוא אמנם העביר את ההתרחשות למאה השבע עשרה אך הכוונה הייתה ברורה. ב1955 נחקר מילר עצמו על ידי הוועדה. "מראה מעל הגשר" (1955) הפך להיות טרגדיה יוונית המתרחשת. בברוקלין.

אקווס / תיאטרון בית ליסין

רוב המחזות "המסחריים" הכתובים נכון, גם אם אינם הכי טובים כשהם מגיעים לידיים של הבמאי הנכון וצוות שחקנים המסוגלים להוציא מתוכו חוויה רגשית שאיננה קיימת במחזה הכתוב. אקווס הוא אחד מאלה. הוא צריך את הבמאי שלו, ואת שני השחקנים שידלו ממנו את כל פרורי האפשרויות

חיים פרטיים / נואל קווארד ב-תיאטרון בית ליסין

 חיים פרטיים / תיאטרון בית ליסין.

הנצפים ביותר