אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תעשייה


חיים מהונדסים

חיים מהונדסים

הבדל מרחיק לכת קיים בתפיסת החיים של אדם היום ולפני כמה מאות שנים. אך גם אפילו לפני כמה עשרות שנים. בעיקר, איבדנו את היכולת לחיות את החיים במתכונתם הראשונית, הגולמית. ואנו משלמים מחיר בעבור ההינדוס והתיעוש שהכול כמעט עובר עד שהוא מגיע אלינו. היום הריח הוא כבר לא אותו הריח, המראה של הפרי אינו אותו מראה, אך זה ידוע. השמיים אינם בהירים ושקופים כמו השמיים של פעם (זיהום האויר) והכוכבים לא זוהרים כמו פעם (האויר פחות צלול). הכול הפך דהה היותר מחד, ואגרסיבי ועתיר בגירויים מאידך.

פילדלפיה 1855

גישות החוקרים לגבי אופייה של החברה האמריקנית

חסידי התיאוריה השוויונית (אסכולת הקונצנזוס)הכירו , כזכור, בקיומם של מעמדות בחברה, אבל קבעו שהחברה האמריקנית היתה חברה פתוחה והמעבר ממעמד למעמד היה קל, יחסית. הם הדגישו את שיעורי את הניידות החברתית הגבוהים והגדירו את החברה כחברה מעמד בינונית. מצדדי אסכולת הקונפליקט קבעו, כזכור, שהחברה באמצע המאה התשע-עשרה לא היתה שוויונית, הבדלי המעמדות היו בולטים והיו פערים משמעותיים ברמת ההכנסה ובחלוקת העושר.

מפעל ברזל בפיטסבורג 1915

המעמדות בחברה האמריקנית בצפון באמצע המאה ה- 19

אדוארד פאסן פירסם מחקרים על אופי החברה סביב אמצע המאה התשע-עשרה. במאמר שפירסם ב1971- בשם המיתוס השוויוני והמציאות החברתית באמריקה:עושר, ניידות ושוויון בעידן האדם הפשוט. בדק פאסן את שיעורי הניידות החברתית ומידת הזמינות של שוויון ההזדמנות. הוא ניתח את ההרכב הסוציו-כלכלי של העילית במספר ערים בצפון- מזרח, והגיע למסקנה שרוב העילית בערים בוסטון, פילדלפיה, ניו-יורק וברוקלין. מוצאה היה ממשפחות מהעילית או מהמעמד הבינוני הגבוה, ומיעוטם מהמעמד הבינוני והנמוך. מאמר תשיעי בסדרה: אמריקה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: מיתוס או מציאות.

דיאגרמה של הממשל הפדרלי 1862

השינויים במערכת הכלכלית / חברתית אמריקאית במאה התשע-עשרה

השינויים במערכת הכלכלית ובמבנה החברתי של האמריקנית סביב אמצע המאה התשע-עשרה. בין השנים 1860-1830 עברו על האיזור הצפוני-מזרחי שינויים מרחיקי לכת בכול התחומים, שהכינו אותה, בהדרגה, למעבר מחברה קדם-תעשייתית לחברה תעשייתית. ערב מלחמת האזרחים עמד הצפון-מזרח על סף מהפכה תעשייתית שנבלמה, זמנית, לדעת הכלכלנים רוברט גלמן( Robert Gallman) וסטנלי אנגרמן (Stanley L. Engerman), בשל פרוץ מלחמת האזרחים. המהפכה התעשייתית פרצה במלוא עוזה, מיד עם סיומה של המלחמה.

קו ייצור 1913

הנרי פורד: יחסו לחברה – ניגודים והפכים

הנרי פורד היה אחד האישים הבולטים ביותר בהשפעתם על התחבורה ועל החברה בתחילת המאה העשרים, והשפעתו ניכרת עד ימינו. יחסו של פורד לחברה הציג מערכת מורכבת ומשולבת של ניגודים והפכים - שילוב של התנשאות ועממיות כלפי לקוחותיו, או ישועה והשפלה כלפי עובדיו. עמדת מנהיגותו של הנרי פורד הוליכה אותו בדרך לגיהינום כשהיא רצופה בכוונות טובות, או אולי בדרך לגן עדן כשהיא מלווה ברשע. הנרי פורד נולד ב - 30.6.1863 במדינת מישיגן שבארצות הברית. את משיכתו למכונאות החל לפתח בחוות הוריו, שם טיפל במנועי קיטור ובציוד מכני.

קשה לבטל משטר ישן, קשה שבעתיים להקים חדש

קשה לבטל משטר ישן, קשה שבעתיים להקים חדש

בין שלילת שיטת משטר ישנה לבין הקמת שיטה חדשה קיים מרחק רב. פערים בין מדיניות התחבורה המוצהרת של הממשל החדש בארצות הברית לבין המציאות מדגימה כיצד גם במשטר דמוקרטי מבוסס קשה לשנות מציאות מושרשת. בסוף שנת 2008 חל מהפך היסטורי בדמוקרטיה הגדולה והחזקה בעולם, ארצות הברית.

ענף התחבורה על מים סוערים

שווקים פיננסים על מים סוערים

תעשיית הרכב האמריקאית כסוגיה ציבורית

תעשיית הרכב האמריקאית עברה טלטלות ומשברים רבים מאז היווסדה לפני כמאה שנים. משברים אלו הובילו למיזוגים שונים של תאגידים שהתקשו לשרוד, נרכשו על ידי חזקים מהם ונבלעו לתוכם

תעשיית הרכב: אחריות חברתית

עוצמתה של תעשיית הרכב

דרוש מהנדס תעשייה וניהול

הנדסת תעשייה וניהול היא תחום מקצועי העוסק, בין השאר, בניהול תהליכי ייצור, טיפול בנקודות תורפה ובצווארי בקבוק הפוגמים בתהליכי ייצור, או בתאום זרימה של תהליכים. מהנדס תעשייה וניהול מספק ידע ונותן את הלב כדי שמפעל יפיק את המרב ממשאבי כוח אדם ומיכון הנתונים לרשותו, או יטפל במלאי באופן יעיל. תורת הלוגיסטיקה היא תחום משנה בהנדסת תעשייה וניהול, והיא עוסקת באספקת מוצרים ושירותים, למקום הנדרש, בכמות הנדרשת, בזמן הנכון ובעלות נמוכה ככל הניתן. הלוגיסטיקה מטפלת, בין השאר, באמצעי תובלה, שינוע, אחסנה והפצה של מוצרים, מלאים ושירותים.

הנצפים ביותר